-90 cherokee vakionopeuden säädin

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

-90 cherokee vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 24.07.2014. 10:49

Eli otsikon auto kyseessä ja vakkari kehtuilee.

Eli vakkarin kun laittaa päälle niin auto lähtee kiihdyttämään liki täysikaasulla mutta hetken päästä vakkari sammuu noin 3sekunniksi jonka jälkeen taas kiihdyttää. Vakkari ei missään vaiheessa sammu pysyvästi mutta sahaa jatkuvasti. Mikä mättää?

Oi ylväät jeepistit auttakkee raukkaa.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 24.07.2014. 11:18

Äkkiseltään lähtisin alkuun kurkkaamaan saako nopeustiedon oikein.

Et maininnu millä koneella on tämä kyseinen auto.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.07.2014. 11:38

Kojetaulun alla on keltainen boxi, -90:sessä se on cruisen boxi ja muistaakseni jossain pitäis olla kaksi reikää, joissa on pikkuruuvarilla säädettävissä herkkyys ja voimakkuus, siellä lukee myös kumpi reikä on kumpi, siitä säätelemään....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 24.07.2014. 12:09

kozel kirjoitti:Äkkiseltään lähtisin alkuun kurkkaamaan saako nopeustiedon oikein.

Et maininnu millä koneella on tämä kyseinen auto.
Ainaskin mittari näyttää täysin oikein.
Renixihän tää on. :)

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 24.07.2014. 12:10

JAMANT kirjoitti:Kojetaulun alla on keltainen boxi, -90:sessä se on cruisen boxi ja muistaakseni jossain pitäis olla kaksi reikää, joissa on pikkuruuvarilla säädettävissä herkkyys ja voimakkuus, siellä lukee myös kumpi reikä on kumpi, siitä säätelemään....
Niinhän siellä näyttäis olevan.
Täytyykin kahtoa. Mitähän niistä ruuveista ensimmäisenä kannattais ruuvailla?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.07.2014. 12:11

Poksutin kirjoitti:
kozel kirjoitti:Äkkiseltään lähtisin alkuun kurkkaamaan saako nopeustiedon oikein.

Et maininnu millä koneella on tämä kyseinen auto.
Ainaskin mittari näyttää täysin oikein.
Renixihän tää on. :)
Mittari onkin ihan mekaaninen vaijerilla, siellä on nopeussignaalianturi mittariston ja vaijerin välissä, moottorinohjaus ei nopeustietoa Renixissä tarvitse (koska cruisettomissa malleissa ei ole sitä signaalianturia ollenkaan)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.07.2014. 12:12

Poksutin kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Kojetaulun alla on keltainen boxi, -90:sessä se on cruisen boxi ja muistaakseni jossain pitäis olla kaksi reikää, joissa on pikkuruuvarilla säädettävissä herkkyys ja voimakkuus, siellä lukee myös kumpi reikä on kumpi, siitä säätelemään....
Niinhän siellä näyttäis olevan.
Täytyykin kahtoa. Mitähän niistä ruuveista ensimmäisenä kannattais ruuvailla?
Katso mitä niissä lukee, muistaakseni oli tekstit vieressä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 26.07.2014. 23:03

namiskoista sai kyllä erilailla vakkarin käyttäytymään mutta edelleen liikkuu "sykähdyksillä"...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.07.2014. 10:20

Sitten en osaa sanoa tutkimatta, missä vika on...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.07.2014. 15:46

Juu ei ole helppoa :/ ei pitäisi imupuolella olla mitään kun kuitenkin kytkeytyy. Ja cruise boksissakaan ei vika pitäisi olla kun säädöt kuitenkin vaikuttaa....

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.07.2014. 15:48

Pystyykö tota cruisen nopeusanturia mittailemaan jotenkin?

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 27.07.2014. 16:49

Noniin... Eli jälleen kerran se oli kuitenkin jamant joka oli yliviisas tietäjä ;D

ELI! pitkällisen säätelyn tuloksena vakkari toimii :)
itellä säädöt meni näin!

Centerin adjustment screw: Eli herkkyyden säätö (kuinka paljon sallii nopeuden vaihtelua. säätelemällä kohilleen.)

Low Speed adjustment screw: saa kivasti säädettyä ajon aikana :D Eli säätää sen ensin nolliin ja laittaa sitten vakkarin päällä ja sen jälkeen alkaa säätämään ruuvia kellon suuntaan jolloinka vauhti alkaa nousemaan. ite lopetin pyörittämisen 120km/h eli sen kovemmassa vauhdissa vakkaria ei pysty kytkemään päälle.

Sensitivity adjustmen screw: Tämä oli se vian aiheuttaja. eli itellä täytyi olla täysin 0 eli vastapäivään kierrettynä ennenkuin vakkari toimi ilman kiihdyttelyjä.

Toivottavasti auttaa jotain muutakin raukkaa :)

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.07.2014. 18:10

Näitä ohjeita saisi useammin väki kirjotella jos ratkaisu ongelmaan löytyy.
kozel@ircnet

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Vika?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.07.2014. 1:08

Mitenkäs tuo vika tuli?

Ihan itsestään vai koskitko säätö nappuloihin vai mtenkä?

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Poksutin
Viestit: 110
Liittynyt: 21.05.2014. 20:54
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Poksutin » 28.07.2014. 5:55

vika oli jo autoa ostettaessa :S joku oli kyllä jo joskus niitä ruuveja räveltänyt :evil:

Kirjoita vastaus