Vaihdelaatikko pakkasella
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
- Paikkakunta:
Vaihdelaatikko pakkasella
Tervehdys arvon jeepistit! Piti alkaa kyselemään viisaammilta/kokeneemmilta apua.Ongelma on -06 cherokeen automaatti lootan jäykkyys pakkasella.Kun laatikko on kylmä,ajaa vähän matkaa ja polkasee jarru/kytkin poljinta,auto pysähtyy mutta vaihde ei meinaa irrota ja auto sammuu.eli laatikko rynkyttää vaihde päällä jarrua vasten ja auto sammuu.Peruutettaessa sama homma.Ajettaessa alussa ei meinaa vaihtaa isoimmalle vaihteelle,mutta kun lämpenee pelaa normaalisti.öljyt vaihdettu 20000 km sitten.auto ekaa talvea minulla.
Elikkä onko laatikon jähmeys ominaisuus vai lootassa liian paksut öjyt tai kenties väärät?mitkä olisi suositellut toimenpiteet?
Elikkä onko laatikon jähmeys ominaisuus vai lootassa liian paksut öjyt tai kenties väärät?mitkä olisi suositellut toimenpiteet?
kyllä meikäläisen loota on pakkasilla (-15`c alaspäin) ollut aluksi todella tahmee ja vaihtaa tooosi hitaasti isommalle, lämmetessään pelaa/pelannut ihan ok.. tuohon vaihteen "vetämään" jäämiseen en osaa mitään sanoa.
mitkä oljyt laatikossa.?
itselläni ilmeni tänään ensimmäistä kertaa sellainen ilmiö että ei vaihda ylivaihdetta päälle ei millään,,,,
pakkasta -24`c ja matkaa 20+ kilometriä
mitkä oljyt laatikossa.?
itselläni ilmeni tänään ensimmäistä kertaa sellainen ilmiö että ei vaihda ylivaihdetta päälle ei millään,,,,

pakkasta -24`c ja matkaa 20+ kilometriä
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä apupoika, muokattu yhteensä 3 kertaa
tämän internetin yli toimivan laboratorion toimimattomuuden takia en osaa sanoa mitä öljyä siellä sun lootassa on. eli jos olet epävarma mitä siellä on niin vaihda samantien ne öljyt sellaisiin jotka ovat varmasti oikeat sinne vaikka ne olis vaihdettu sinne eilen. öljy on kuitenkin halvin osuus vaihtaa sinne ennen kuin menee jotain oikeasti hajalle.
Muutenkin Automaattilaatikot on sen verran hydrauliikkaa omaavia että näillä pakkasilla (täällä 22c aamulla) ainakin itse lämmittelisin sitä tyhjäkäynnillä sen 1-2min ennen kuin yrittäisin edes liikkeelle.
Muutenkin Automaattilaatikot on sen verran hydrauliikkaa omaavia että näillä pakkasilla (täällä 22c aamulla) ainakin itse lämmittelisin sitä tyhjäkäynnillä sen 1-2min ennen kuin yrittäisin edes liikkeelle.
Laatikon öljyt ei lämmenneet tarpeeks, lämpöanturin ilmoitus lämpötilasta estää OD:n käytön!! Pitäis ajaa pidempi matka!!apupoika kirjoitti:
itselläni ilmeni tänään ensimmäistä kertaa sellainen ilmiö että ei vaihda ylivaihdetta päälle ei millään,,,,![]()
pakkasta 24`c ja matkaa 20+ kilometriä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
anteeksi alkuperäiselle kirjoittajalle tämä pikku kaappaus,,,
mutta kun jari kommentoi tuota OD:n onkelmaani niin onko kyseinen lämpötilaanturi fyysisesti lootan kylessä vai,,
ja pitää vissiin lähtee töihin aikaisemmin niin kerkee kiertelemään piiitkäään että lämpenee ölpät.

ai niin 97 zj 4.0 kutvonen

mutta kun jari kommentoi tuota OD:n onkelmaani niin onko kyseinen lämpötilaanturi fyysisesti lootan kylessä vai,,

ja pitää vissiin lähtee töihin aikaisemmin niin kerkee kiertelemään piiitkäään että lämpenee ölpät.


ai niin 97 zj 4.0 kutvonen
Ei oo, on laatikon sisällä (käsittääkseni)!!apupoika kirjoitti: onko kyseinen lämpötilaanturi fyysisesti lootan kylessä vai,,![]()
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
OD puuttui omastakin viime pyhäaamuna. Lähtiessä pakkasta 32 astetta, perillä 27 ja koko matkan (130 km) jyräsi kolmosella. Lohkolämmitin oli päällä 2 tuntia ja annoin tyhmäkäydä n. 10 minuuttia pihassa ennen lähtöä.
3 tunnin kuluttua takaisin, pakkanen vaihteli 22-25 välillä, toimi normaalisti ja iltareissu, 100 km suuntaansa 25-30 asteen pakkasessa taas normaalisti.
Yleensä muutama km on riittänyt aina lämpiämiseen.
Lämpöanturia uskalsin jo epäillä itsekin.
jotain juttua
3 tunnin kuluttua takaisin, pakkanen vaihteli 22-25 välillä, toimi normaalisti ja iltareissu, 100 km suuntaansa 25-30 asteen pakkasessa taas normaalisti.
Yleensä muutama km on riittänyt aina lämpiämiseen.
Lämpöanturia uskalsin jo epäillä itsekin.
jotain juttua
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Mikä laatikko?rane kirjoitti:OD puuttui omastakin viime ....... jyräsi kolmosella.
Oma AW4 pitää kepillä käskyttää alas, kun pitää niin tolkuttoman alhasia kierroksia kokoajan. Lukko kolmonen on maantiellä hyvä...
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Herätinpä vanhaa keskustelua eloon kun on aivan sama ongelma.
Kylmänä (jos nyt paria lämpöastetta voi kylmäksi sanoa) auto saattaa sammua kun painaa jarrua vaikkapa risteykseen tullessa. Lämpimänä ei tee tätä koskaan. Tuntuu kuin vaihde jäisi päälle. Auto käy tyhjäkäyntiä aivan nätisti vapaalla ja parkissa.
Ajattelin nyt vaihdella öljyt, mutta jotenkin pelkään pahoin, että ei ole siitä kiinni kun on kohtuu tuoreet öljyt.
Kylmänä (jos nyt paria lämpöastetta voi kylmäksi sanoa) auto saattaa sammua kun painaa jarrua vaikkapa risteykseen tullessa. Lämpimänä ei tee tätä koskaan. Tuntuu kuin vaihde jäisi päälle. Auto käy tyhjäkäyntiä aivan nätisti vapaalla ja parkissa.
Ajattelin nyt vaihdella öljyt, mutta jotenkin pelkään pahoin, että ei ole siitä kiinni kun on kohtuu tuoreet öljyt.
Jeep Cherokee 2.8CRD -05
Kurkkaappa MAP anturi onko miten puhdas ja vikakoodit.Herätinpä vanhaa keskustelua eloon kun on aivan sama ongelma.
Kylmänä (jos nyt paria lämpöastetta voi kylmäksi sanoa) auto saattaa sammua kun painaa jarrua vaikkapa risteykseen tullessa. Lämpimänä ei tee tätä koskaan. Tuntuu kuin vaihde jäisi päälle. Auto käy tyhjäkäyntiä aivan nätisti vapaalla ja parkissa.
Ajattelin nyt vaihdella öljyt, mutta jotenkin pelkään pahoin, että ei ole siitä kiinni kun on kohtuu tuoreet öljyt.
Mulla teki aika rajuja käyntihäiriöitä kun äkkiä tiputti vedon ja paino jarrua esim. risteyksiin yms.
Syy tähän oli likaantunut MAP anturi. Putsaus tai uusi map anturi. Anturissa on Bosch numero jolla kyseisen anturin saa tarvittaessa tarvikkeena.
kozel@ircnet
Pieni päivitys, virheitä ei ollut ja virtapäälle-pois-päälle-pois-päälle-pois-päälle-pois-kikka toimi vikakoodien luvussa.
Ja eilen auto taas sammu kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla kun lähti peruuttamaan ja nosti jarrua varovasti niin tsip. Toisella kerralla perusvalotemppu eli valoissa vaan hyyty kun oli survonut jarrun pohjaan. Molemmilla kerroilla auto oli seissyt muutaman tunnin tuota ennen. Ja koska oli härdellipäivä niin noita startteja ja jarrutuksia oli monia eli tuo ongelma koskee vain ja ainoastaan ensimmäisiä kymmeniä metrejä.
Eniten jännää, että tuo ongelma johtuu turbiinista/momenttimuuntimesta. Laatikko kyllä toimii ihan hyvin, vaihdot on pehmeitä yms niin toivottavasti ei nyt ole tuo. Öljyt laatikkoon on vaihdettu 50tkm sitten eli ne vois vaihdella.
Viikonloppuna MAP:n kimppuun ja muutenkin pieniä tarkastustoimenpiteitä.
Ja eilen auto taas sammu kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla kun lähti peruuttamaan ja nosti jarrua varovasti niin tsip. Toisella kerralla perusvalotemppu eli valoissa vaan hyyty kun oli survonut jarrun pohjaan. Molemmilla kerroilla auto oli seissyt muutaman tunnin tuota ennen. Ja koska oli härdellipäivä niin noita startteja ja jarrutuksia oli monia eli tuo ongelma koskee vain ja ainoastaan ensimmäisiä kymmeniä metrejä.
Eniten jännää, että tuo ongelma johtuu turbiinista/momenttimuuntimesta. Laatikko kyllä toimii ihan hyvin, vaihdot on pehmeitä yms niin toivottavasti ei nyt ole tuo. Öljyt laatikkoon on vaihdettu 50tkm sitten eli ne vois vaihdella.
Viikonloppuna MAP:n kimppuun ja muutenkin pieniä tarkastustoimenpiteitä.
Jeep Cherokee 2.8CRD -05
Voisikohan tässä olla kyse tämän 545RFE laatikon vuotavasta takaiskuventtiilistä... Se päästää auton seisoessa momentinmuuntimen tyhjenemään ja jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle niin auto ei välttämättä heti edes liiku. Myöskin jarrua painettaessa moottori voi ensimmäisessä pysähdyksessä sammua.
Tätä voi kokeilla siten, että odottaa käynnistyksen jälkeen hetken paikallaan P tai N -asennolla ja viela vaikkapa hieman korotetulla tyhjäkäynnillä josko laatikko toimisi sitten paremmin.
Tätä voi kokeilla siten, että odottaa käynnistyksen jälkeen hetken paikallaan P tai N -asennolla ja viela vaikkapa hieman korotetulla tyhjäkäynnillä josko laatikko toimisi sitten paremmin.