Crd 3,0 tiputtaa tehot
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Crd 3,0 tiputtaa tehot
Olen uusi täällä, joten Tervehdys kaikille!
Ongelmana Grand Cherokee CRD 3.0 -05. Mittariin syttyi ensin elektronic throtle valo ja sitten moottorin OPD valo. Irroitin akun kengän ja elecktronic throttle valo sammui eikä syttynyt uudestaan. OPD valo jäi palamaan ja jonkun matkaa ajettuani moottori tiputti tehot, meni ilmeisesti jonkinlaiseen turva moodiin? Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin taas toimi normaalisti hetken aikaa, kunnes taas tehot tippuivat. Testeri antoi OPD vikakoodit 1syl hehkutulpasta ja ahtopaineista (P0244).
Paikallisessa merkkihuollossa olisivat halunneet myydä mulle uuden turbon. 3000€+ asennus 1000€. En kuitenkaan vielä luvannut ostaa vaan ajattelin kysellä myös muualta. Jos vika tosiaan on turbossa, niin sitä ei ilmeisesti pysty korjaamaan vaan uuden ostaminen on ainoa vaihtoehto. Garrett ei toimita varaosia noihin säätyvä geometrisiin turboihin ja ilmeisesti edes sitä turbon servomoottoriakaan ei myydä erikseen. Sen verran olen myös omatoimisesti testannut, että irroitin turbon servomoottorilta lähtevän tangon ja totesin että se liikkuu ihan herkästi, joten ei jumita turbossa.
kiitos vastauksista jos jollain sattuu olemaan hyviä vinkkejä.
Terv. Seppo
Ongelmana Grand Cherokee CRD 3.0 -05. Mittariin syttyi ensin elektronic throtle valo ja sitten moottorin OPD valo. Irroitin akun kengän ja elecktronic throttle valo sammui eikä syttynyt uudestaan. OPD valo jäi palamaan ja jonkun matkaa ajettuani moottori tiputti tehot, meni ilmeisesti jonkinlaiseen turva moodiin? Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin taas toimi normaalisti hetken aikaa, kunnes taas tehot tippuivat. Testeri antoi OPD vikakoodit 1syl hehkutulpasta ja ahtopaineista (P0244).
Paikallisessa merkkihuollossa olisivat halunneet myydä mulle uuden turbon. 3000€+ asennus 1000€. En kuitenkaan vielä luvannut ostaa vaan ajattelin kysellä myös muualta. Jos vika tosiaan on turbossa, niin sitä ei ilmeisesti pysty korjaamaan vaan uuden ostaminen on ainoa vaihtoehto. Garrett ei toimita varaosia noihin säätyvä geometrisiin turboihin ja ilmeisesti edes sitä turbon servomoottoriakaan ei myydä erikseen. Sen verran olen myös omatoimisesti testannut, että irroitin turbon servomoottorilta lähtevän tangon ja totesin että se liikkuu ihan herkästi, joten ei jumita turbossa.
kiitos vastauksista jos jollain sattuu olemaan hyviä vinkkejä.
Terv. Seppo
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Blues guitar, muokattu yhteensä 27 kertaa
Turbosta en osaa sanoa, mutta ykkösen hehku heti vaihtoon, ennenkuin hajoaa niiden ohjainlaite!! Mulla on hehkuja hyllyssä kolme jos tarviit (ei oo nettikaupassa)!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx
Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..
Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.
Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..
Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.
Ja ykkönen on muuten oikean puolen etummainen (ja suunnat on sitten kuskinpaikalla istuen määritelty)...Blues guitar kirjoitti:Kiitos!JAMANT kirjoitti:Turbosta en osaa sanoa, mutta ykkösen hehku heti vaihtoon, ennenkuin hajoaa niiden ohjainlaite!! Mulla on hehkuja hyllyssä kolme jos tarviit (ei oo nettikaupassa)!!
Joo pitää vaihtaa hetimmiten. Toivottavasti lähtee irti.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Siis tarkoitat sitä turboa ohjaavaa servomoottoria? Se jos on rikki niin silloin joutuu koko turbon vaihtamaankozel kirjoitti:http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx
Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..
Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.

Sitä ei myydä erikseen koska se on kalibroitava turbon kanssa , eikä kalibrointia voi kuulemma tehdä kuin Garrett:in tehtaalla

Juu.. en tiedä millanen turbo tuossa. Noi VNT ahtimet o vähä hankalia.. Siks pysynkin noissa vanhemmissa malleissa missä yksinkertaista ja korjattavaa tekniikkaa. Ahtimia tosin myy muutkin kuin merkkiliikkeet. kantsii kysyä esim. http://www.fin-turbo.fi.Blues guitar kirjoitti:Siis tarkoitat sitä turboa ohjaavaa servomoottoria? Se jos on rikki niin silloin joutuu koko turbon vaihtamaankozel kirjoitti:http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx
Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..
Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.![]()
Sitä ei myydä erikseen koska se on kalibroitava turbon kanssa , eikä kalibrointia voi kuulemma tehdä kuin Garrett:in tehtaalla
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Jep. Sen verran olen jo kysellyt että n. 1500€ hintoihin noita pitäisi jo löytyä.kozel kirjoitti:Juu.. en tiedä millanen turbo tuossa. Noi VNT ahtimet o vähä hankalia.. Siks pysynkin noissa vanhemmissa malleissa missä yksinkertaista ja korjattavaa tekniikkaa. Ahtimia tosin myy muutkin kuin merkkiliikkeet. kantsii kysyä esim. http://www.fin-turbo.fi.
Ensin selvitetään yhdellä pajalla toimiiko sähköpuoli ennen kuin aletaan turboa vaihtamaan.
täältä kannattaa kysyä kans:
http://www.varaosia.com/
http://www.varaosia.com/
vaimon kauppakassina ja hevoskopin veturina Grand Cherokee -00 4.7 LTD (-07 motilla), itse ajan kevytkuormurilla...
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Kyllä siellä juurikin on öljyä. Siitä turbon imuletkun tai sitten huohottimelta tulevan letkun juuresta vuotanutta.Care kirjoitti:TSB:n mukaan swirlin tapauksessa vikakoodi olisi P1270. Ota se moottorin muovisuoja irti: jos sen alla ei näy turbon edessä öljyroiskeita, swirlistä tuskin kannattaa vikaa hakea.Blues guitar kirjoitti:Voisikos vika olla siinä swirl-moottorissa?
Mietin vain kun ongelman alussa mittaristoon syttyi elecktronic throttle merkkivalo.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
- Paikkakunta: Mäntyharju
Vaihdoithan ilmanottoputken samalla? Se muutenkin onneton tiiviste on tuskin tykännyt turbon irrottamisesta, ja sen hajoamisesta on edessa uusi tonniluokan remontti.Blues guitar kirjoitti:No niin...Turbo ja hehkutulppa vaihdettu. Eikä maksanut kuin 2,7K€. Useasti ei saisi ton hintaisia remontteja tulla