Crd 3,0 tiputtaa tehot

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Crd 3,0 tiputtaa tehot

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 25.06.2012. 10:40

Olen uusi täällä, joten Tervehdys kaikille!

Ongelmana Grand Cherokee CRD 3.0 -05. Mittariin syttyi ensin elektronic throtle valo ja sitten moottorin OPD valo. Irroitin akun kengän ja elecktronic throttle valo sammui eikä syttynyt uudestaan. OPD valo jäi palamaan ja jonkun matkaa ajettuani moottori tiputti tehot, meni ilmeisesti jonkinlaiseen turva moodiin? Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin taas toimi normaalisti hetken aikaa, kunnes taas tehot tippuivat. Testeri antoi OPD vikakoodit 1syl hehkutulpasta ja ahtopaineista (P0244).
Paikallisessa merkkihuollossa olisivat halunneet myydä mulle uuden turbon. 3000€+ asennus 1000€. En kuitenkaan vielä luvannut ostaa vaan ajattelin kysellä myös muualta. Jos vika tosiaan on turbossa, niin sitä ei ilmeisesti pysty korjaamaan vaan uuden ostaminen on ainoa vaihtoehto. Garrett ei toimita varaosia noihin säätyvä geometrisiin turboihin ja ilmeisesti edes sitä turbon servomoottoriakaan ei myydä erikseen. Sen verran olen myös omatoimisesti testannut, että irroitin turbon servomoottorilta lähtevän tangon ja totesin että se liikkuu ihan herkästi, joten ei jumita turbossa.

kiitos vastauksista jos jollain sattuu olemaan hyviä vinkkejä.

Terv. Seppo
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Blues guitar, muokattu yhteensä 27 kertaa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.06.2012. 10:55

Turbosta en osaa sanoa, mutta ykkösen hehku heti vaihtoon, ennenkuin hajoaa niiden ohjainlaite!! Mulla on hehkuja hyllyssä kolme jos tarviit (ei oo nettikaupassa)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 25.06.2012. 11:49

JAMANT kirjoitti:Turbosta en osaa sanoa, mutta ykkösen hehku heti vaihtoon, ennenkuin hajoaa niiden ohjainlaite!! Mulla on hehkuja hyllyssä kolme jos tarviit (ei oo nettikaupassa)!!
Kiitos!

Joo pitää vaihtaa hetimmiten. Toivottavasti lähtee irti.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.06.2012. 11:57

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx

Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..

Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.06.2012. 12:16

Blues guitar kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Turbosta en osaa sanoa, mutta ykkösen hehku heti vaihtoon, ennenkuin hajoaa niiden ohjainlaite!! Mulla on hehkuja hyllyssä kolme jos tarviit (ei oo nettikaupassa)!!
Kiitos!

Joo pitää vaihtaa hetimmiten. Toivottavasti lähtee irti.
Ja ykkönen on muuten oikean puolen etummainen (ja suunnat on sitten kuskinpaikalla istuen määritelty)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 25.06.2012. 19:54

JAMANT kirjoitti:Ja ykkönen on muuten oikean puolen etummainen (ja suunnat on sitten kuskinpaikalla istuen määritelty)...
Ok. Kiitos!

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 25.06.2012. 20:00

kozel kirjoitti:http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx

Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..

Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.
Siis tarkoitat sitä turboa ohjaavaa servomoottoria? Se jos on rikki niin silloin joutuu koko turbon vaihtamaan :cry:
Sitä ei myydä erikseen koska se on kalibroitava turbon kanssa , eikä kalibrointia voi kuulemma tehdä kuin Garrett:in tehtaalla :evil:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.06.2012. 22:42

Blues guitar kirjoitti:
kozel kirjoitti:http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx

Voi olla tuo turboa ohjaava solenoidi hajalla. (äkkiseltään googlella etsin) Noita hajoaa myös mekaaniselta puolen et jos on käämi ehjä niin solenoidi ei välttämättä. Esim. eräs venttiili oli sillai paskana että sen mekaanisen puolen liikerata oli noin puolet alkuperäisestä ja se ei ohjannut ilmeisesti tarpeeksi tarkasti ja vikakoodia pukkas. Uus venttiili ja alkoi toimimaan..

Hehkun osalta kantsii vaihtaa hyvis ajoin. Hajoaa muuten tuo ohjainlaite äkkiä ja muutenkin monessa mersun koneessa tuppaa tarttumaan noi hehkun tulpat hyvin kiinni jos pidempään ajaa pimeällä hehkulla.
Siis tarkoitat sitä turboa ohjaavaa servomoottoria? Se jos on rikki niin silloin joutuu koko turbon vaihtamaan :cry:
Sitä ei myydä erikseen koska se on kalibroitava turbon kanssa , eikä kalibrointia voi kuulemma tehdä kuin Garrett:in tehtaalla :evil:
Juu.. en tiedä millanen turbo tuossa. Noi VNT ahtimet o vähä hankalia.. Siks pysynkin noissa vanhemmissa malleissa missä yksinkertaista ja korjattavaa tekniikkaa. Ahtimia tosin myy muutkin kuin merkkiliikkeet. kantsii kysyä esim. http://www.fin-turbo.fi.

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 25.06.2012. 23:16

kozel kirjoitti:Juu.. en tiedä millanen turbo tuossa. Noi VNT ahtimet o vähä hankalia.. Siks pysynkin noissa vanhemmissa malleissa missä yksinkertaista ja korjattavaa tekniikkaa. Ahtimia tosin myy muutkin kuin merkkiliikkeet. kantsii kysyä esim. http://www.fin-turbo.fi.
Jep. Sen verran olen jo kysellyt että n. 1500€ hintoihin noita pitäisi jo löytyä.
Ensin selvitetään yhdellä pajalla toimiiko sähköpuoli ennen kuin aletaan turboa vaihtamaan.

kolehte
Viestit: 22
Liittynyt: 15.03.2012. 20:52
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja kolehte » 26.06.2012. 15:50

täältä kannattaa kysyä kans:
http://www.varaosia.com/
vaimon kauppakassina ja hevoskopin veturina Grand Cherokee -00 4.7 LTD (-07 motilla), itse ajan kevytkuormurilla...

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 27.06.2012. 21:36

Voisikos vika olla siinä swirl-moottorissa?

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 28.06.2012. 8:57

Blues guitar kirjoitti:Voisikos vika olla siinä swirl-moottorissa?
TSB:n mukaan swirlin tapauksessa vikakoodi olisi P1270. Ota se moottorin muovisuoja irti: jos sen alla ei näy turbon edessä öljyroiskeita, swirlistä tuskin kannattaa vikaa hakea.

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 28.06.2012. 11:44

Care kirjoitti:
Blues guitar kirjoitti:Voisikos vika olla siinä swirl-moottorissa?
TSB:n mukaan swirlin tapauksessa vikakoodi olisi P1270. Ota se moottorin muovisuoja irti: jos sen alla ei näy turbon edessä öljyroiskeita, swirlistä tuskin kannattaa vikaa hakea.
Kyllä siellä juurikin on öljyä. Siitä turbon imuletkun tai sitten huohottimelta tulevan letkun juuresta vuotanutta.
Mietin vain kun ongelman alussa mittaristoon syttyi elecktronic throttle merkkivalo.

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 16.07.2012. 20:07

No niin...Turbo ja hehkutulppa vaihdettu. Eikä maksanut kuin 2,7K€. Useasti ei saisi ton hintaisia remontteja tulla :evil:

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 17.07.2012. 10:26

Blues guitar kirjoitti:No niin...Turbo ja hehkutulppa vaihdettu. Eikä maksanut kuin 2,7K€. Useasti ei saisi ton hintaisia remontteja tulla :evil:
Vaihdoithan ilmanottoputken samalla? Se muutenkin onneton tiiviste on tuskin tykännyt turbon irrottamisesta, ja sen hajoamisesta on edessa uusi tonniluokan remontti.

Kirjoita vastaus