ZJ Grandi käynnistyy huonosti lämpöisenä..
ZJ Grandi käynnistyy huonosti lämpöisenä..
Olisko kuumia vinkkejä 1995 5,2V8 Grandin käynnistysongelmiin? Kylmänä starttaa hyvin...mutta kuumana pyörii vaivaisesti eikä aina käynnisty. Kaapeleilla lisävirtaa ja käynnistyy.
Akku on kuukauden vanha. Latausjännite kojetaulun mittarin mukaan ok. Akku voi olla siitä huolimatta sökö...Voisi tietysti koittaa toisella akulla.
Akku on kuukauden vanha. Latausjännite kojetaulun mittarin mukaan ok. Akku voi olla siitä huolimatta sökö...Voisi tietysti koittaa toisella akulla.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Puolako..?
Aika sattuma, naapuri kertoi samasta viasta autossaan (ei Jeep).
Oli vaihtanut puolan, vanha oli kuuma kuin kekäle eikä tahtonut käynnistyä kuin jäähtyneenä.
-En minä noista ymmärrä, kuuntelen kuin isot pojat puhuu....
Oli vaihtanut puolan, vanha oli kuuma kuin kekäle eikä tahtonut käynnistyä kuin jäähtyneenä.

-En minä noista ymmärrä, kuuntelen kuin isot pojat puhuu....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Puola voisi olla kyllä hyvä syyllinen. Joitain samankaltaisia tapauksia on ollut myös bensansyötön takia mutta nyt en tarkoita helteellä tapahtuvaa höyrystymis ilmiötä. Voi kuulemma testata helposti, kuumana konetta ei käynnistetä vaan laitetaan 2-3 kertaa pelkät virrat päälle ja vasta sitten startataan. Jos tuo konsti tepsii niin bensan syötössä/ paineessa olisi vikaa, eli ei paineista kunnolla kuumana. En osaa sanoa pitääkö tuo paikkansa kun ei ole itse tarvinnut tuota kokeilla. Mutta niitä ehdotuksiahan tässä haettiin eikä tuo maksa mitään. 
Tuli mieleen myös sekin että jos konehuoneen sulakeboksissa on ASD rele tulikuuma niin vaihtaa siihen tilalle äänimerkin releen. Jos auto hyrähtää nyt käyntiin niin syyllinen voi olla ylikuumentunut rele. Tämän olen kyllä kokeilllut ja toimi. Kauheasti en vieläkään käikkea moottoriin liittyvää ymmärrä mutta kokeilemalla sitä oppii..

Tuli mieleen myös sekin että jos konehuoneen sulakeboksissa on ASD rele tulikuuma niin vaihtaa siihen tilalle äänimerkin releen. Jos auto hyrähtää nyt käyntiin niin syyllinen voi olla ylikuumentunut rele. Tämän olen kyllä kokeilllut ja toimi. Kauheasti en vieläkään käikkea moottoriin liittyvää ymmärrä mutta kokeilemalla sitä oppii..

ZJ 4.0 -96
Re: ZJ Grandi käynnistyy huonosti lämpöisenä..
Kaveri starttaamaan ja itse mittaamaan jännitehäviöitä sekä plus- että miinuspuolelta starttauksen aikana. Piikki plusnapaan, toinen kenkään, startin pääplussaan ja solenoidilta startille menevään vuorotellen. Piikki miinusnapaan, toinen kenkään, koriin, moottorin kylkeen ja startin kylkeen jne, puoli volttia saisi yhteensä hävitä.Grandman kirjoitti: Kylmänä starttaa hyvin...mutta kuumana pyörii vaivaisesti eikä aina käynnisty. Kaapeleilla lisävirtaa ja käynnistyy.
Puola tms. eivät vastusta käynnistyskierroksia.
Joskus jossakin autossa oli akunkenkä sen verran sisältä homeessa, että akun napa-akunkenkä-välillä oli startatessa yli voltin tappio. Kengän ulkopuolelle annettu kaapeliapu auttoi tässäkin ja pienempi latausvirta kulki normaalisti.
Ellei ulkoista jännitehäviötä löydy, startti ottaa todnäk rajusti virtaa, jota 2 akkua jaksaa tarjota->uusitaan.
Virtapihti on myös hyvä työkalu.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
On toi aika paha, Rockautosta sai (saa ehkä vieläkin) Moparin alkuperäistä tehdasuutta starttia 50€ + lähetyskulutGrandman kirjoitti:Vika korjattu. Loppujen lopuksi startista hävisi loputkin voimat ja pyöritti aivan ryömimällä...Piti käydä hinaamassa auto farkku Volvolla Honkanummelta. Onneks ton saa neutralille jakolaatikosta.
Hiilet ihan loppu..En ehtinyt alkaa uusia etsimään. Uusi tarvikestertti 188eur...ei paha...

..ja juu, itsellä myös oli vähän tahmea startti, lopulta ei enää lähtenyt käyntiin. Hiilet oli aivan loppu.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
No toi kuulostaa sikahalvalta...toi mun tarvike on oikeen Kiinalainen 
Rockauto (USA:ssa) myy edelleen vajaalla 50€ Mopar starttia. Postikulut 47€ ja siihen koko hintaan tulli (vajaa 10%) ja alvi (24%)...Tulee edelleen halvemmaksi..ja on Mopar..Muistaakseni tullausrajaa laskettiin viimevuonna? No ei se tulli ja alvi montaa kymppiä ole..
Mulla on Jepukka emännällä päivittäisessä ajossa...ei joutanu odottelemaan

Rockauto (USA:ssa) myy edelleen vajaalla 50€ Mopar starttia. Postikulut 47€ ja siihen koko hintaan tulli (vajaa 10%) ja alvi (24%)...Tulee edelleen halvemmaksi..ja on Mopar..Muistaakseni tullausrajaa laskettiin viimevuonna? No ei se tulli ja alvi montaa kymppiä ole..
Mulla on Jepukka emännällä päivittäisessä ajossa...ei joutanu odottelemaan

Fedex International express toimittaa sen sinulle nopeammin, kuin Itella viereisestä kaupungista Suomessa. Kahdessa arkipäivässä on tavara kotiovella
Olisi melkein pitänyt ostaa noita silloin pari- kolme, on meinaan niin sikahalpa ja vielä alkuperäisosa. Tulli + alv. oli n.30€.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä