4.0 koneen "maine" jenkkilässä
4.0 koneen "maine" jenkkilässä
mistähän moinen kun tuossa muutamaan otteeseen olen parin jenkin kanssa jutellut jeepeistä ja kun on tullut puheeks et itelkin on toi jeppis ja tol 4l koneella ni sanovat et on paska kone. "not the best engine they've come up with"...purskuttelee öljyt ppihalle ja lohko menee jostain suodattimen ja anturin suunnalta halki yms.. yks korjaaja vaihellu ties kuin monta mosaa kilahtaneen tilalle.
ja tääl kotosuomes sit taas on tullut kyllä se käsitys et tolla 6sylinterisel ajellaa maailman loppuun saakka..
eikö ne osaa jenkit vaihtaa noihi peleihi sit öljyi ajallaan vai missä vika kun on moista mainetta saanut?
ja tääl kotosuomes sit taas on tullut kyllä se käsitys et tolla 6sylinterisel ajellaa maailman loppuun saakka..
eikö ne osaa jenkit vaihtaa noihi peleihi sit öljyi ajallaan vai missä vika kun on moista mainetta saanut?
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Jansa, muokattu yhteensä 24 kertaa
Jenkkilässä niin paljon parempis koneita tarjolla.
Oliskohan mitään merkitystä jotta sielä suuressa ihmeellisessä amaerikan maassa voivat laittaa niin paljon isompaa ja parempaa koneitta Jeeppeihinsä kuin täällä pohjolan perukoilla?
Eli sielä on enempi mihin verrata, meillä ei paljon ole vaihtoehtoja.
t. Ismo Ämmä
Eli sielä on enempi mihin verrata, meillä ei paljon ole vaihtoehtoja.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
ainakin tämä jenkkiläinen rasvakoura nimenomaa heitteli tilalle ihan samoi 4l koneita...lähinnä tossa ihmetyttää toi koneen "maine" siellä, et ei kestä mitään tms. ja siis iha siviiliautoista oli puhe, ei mistää moabin kiertäjistä.
ja itelle ainakin tullu tosta vakio koneesta sellane mielikuva et sillä mennään siihe asti ku auto hajoo ympäriltä...
kyl itekki tietysti iha mukavuus/viihde syistä ajelisin ennemin 5.2sel v8lla mut ei näillä palkoilla...
ja itelle ainakin tullu tosta vakio koneesta sellane mielikuva et sillä mennään siihe asti ku auto hajoo ympäriltä...
kyl itekki tietysti iha mukavuus/viihde syistä ajelisin ennemin 5.2sel v8lla mut ei näillä palkoilla...
No, en tiedä miltä rasvakädeltä olet tätä tietoa saanut, mutta kyllä suurin osa jenkkilän pojista (miksei tytöistäkin) jotka asiasta jotain oikeasti tietävät niin kyllä ovat kovasti sitä mieltä että on yksi kestävimpiä koneita mitä tämän kokoluokan autoihin on tehty.
Ei ole mitenkään epätavallista että 500tkm+ ajetaan näillä ilman remppoja, se on aika hyvin kilsoja bensakoneelle..
Se että Fordi- tai GM- miehet haukkuu pataa on heidän ongelmansa, ne jotka Jeeppien kanssa on enemmän olleet tekemisissä tietää kyllä asian oikean laidan.
Eihän tuo suora kuutonen toki mikään maailman paras kone ja on siinä heikkoutensa ja tyyppivikansa, mutta erittäin kestävä ja pitkäikäinen se kyllä on kun perushuollot tekee.
Ei ole mitenkään epätavallista että 500tkm+ ajetaan näillä ilman remppoja, se on aika hyvin kilsoja bensakoneelle..
Se että Fordi- tai GM- miehet haukkuu pataa on heidän ongelmansa, ne jotka Jeeppien kanssa on enemmän olleet tekemisissä tietää kyllä asian oikean laidan.
Eihän tuo suora kuutonen toki mikään maailman paras kone ja on siinä heikkoutensa ja tyyppivikansa, mutta erittäin kestävä ja pitkäikäinen se kyllä on kun perushuollot tekee.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Tähän samaan uskoon olen itsekkin tullut noita keskusteluja seuratessa, että laatikko+moottori yhdistelmä on melko iätön. Sekä myös harmiton.Timo L kirjoitti:No, en tiedä miltä rasvakädeltä olet tätä tietoa saanut, mutta kyllä suurin osa jenkkilän pojista (miksei tytöistäkin) jotka asiasta jotain oikeasti tietävät niin kyllä ovat kovasti sitä mieltä että on yksi kestävimpiä koneita mitä tämän kokoluokan autoihin on tehty.
Toisaalta, kun esim. Toyota puolta katselee siellä, niin ne on jo kovin ihmeissään ja haltioissaan, kun Toyotan diesel-koneella on ajettu 200tml, joten kaikkihan on suhteellista

Suhteet suhteina, itse ajelin Transitilla uudesta ilman remontteja 275 tuhattakilsaa. Ei se minusta ollut mitenkään ihmeellistä.pt. kirjoitti: Toisaalta, kun esim. Toyota puolta katselee siellä, niin ne on jo kovin ihmeissään ja haltioissaan, kun Toyotan diesel-koneella on ajettu 200tml, joten kaikkihan on suhteellista
Ja tuo viittaus Toyotiin.... Lapellista, tosiasia on että puolimiljoonaakilsaa on Tojon dieselille vasta sisäänajo!
Ennen cheroa mulla oli Datsun Patrolli, Mittarissa 585000 ja kone, joka oli ihan iskussaan, näytti olevan ihan tehtaan jäljiltä. Kori tosin oli vähän huonolla hapella... ja syyläri...
Nyt on 4.0 cherokeesin mittarissa 320 tuhattakilsaa ja jälkien perusteella vaikuttaisi siltä että koneelle ei ole tehty normaali huoltojen lisäksi muuta kuin damperin vaihto. Veikkaan sille vielä pirusti huolettomia kilsoja.
M Arkku
XJ 4.0 HO -92
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
Kantsii koputtaa puuta!kmarkkuvv kirjoitti:Suhteet suhteina, itse ajelin Transitilla uudesta ilman remontteja 275 tuhattakilsaa. Ei se minusta ollut mitenkään ihmeellistä.pt. kirjoitti: Toisaalta, kun esim. Toyota puolta katselee siellä, niin ne on jo kovin ihmeissään ja haltioissaan, kun Toyotan diesel-koneella on ajettu 200tml, joten kaikkihan on suhteellista
Ja tuo viittaus Toyotiin.... Lapellista, tosiasia on että puolimiljoonaakilsaa on Tojon dieselille vasta sisäänajo!
Ennen cheroa mulla oli Datsun Patrolli, Mittarissa 585000 ja kone, joka oli ihan iskussaan, näytti olevan ihan tehtaan jäljiltä. Kori tosin oli vähän huonolla hapella... ja syyläri...
Nyt on 4.0 cherokeesin mittarissa 320 tuhattakilsaa ja jälkien perusteella vaikuttaisi siltä että koneelle ei ole tehty normaali huoltojen lisäksi muuta kuin damperin vaihto. Veikkaan sille vielä pirusti huolettomia kilsoja.
M Arkku
Ite kehuin mielissäni omaa peliä ja jätti parkkipaikalle kahden kilsan jälkeen...

ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
joo en mie noille puheille paljoa painoa laittanukka, itel kans 330tkm taitaa olla tos grandin mittaris ja hyvi näyttää kulkevan...
ihmetytti vaan moinen mollaaminen koneesta.
liekö sit hälläväliä meiningil jotku ajanu vaikka öljyvalot yms palaa kun kerran 90luvun grandin v8lla saa sellasel 1000-1500dollaria...
ja -01 wranglerin korotettuna kaikil leluilla 6900dollaria, tääl saat maksaa vakio -01sestä 16900eeroa... ihanata
ihmetytti vaan moinen mollaaminen koneesta.
liekö sit hälläväliä meiningil jotku ajanu vaikka öljyvalot yms palaa kun kerran 90luvun grandin v8lla saa sellasel 1000-1500dollaria...
ja -01 wranglerin korotettuna kaikil leluilla 6900dollaria, tääl saat maksaa vakio -01sestä 16900eeroa... ihanata
No, jos esim. tän uusimman Grandin alkaen- hinta jenkeissä on 32000$, eli noin 27k euroa - vrt. Suomen lähtien- hinta ~50k€ (vai onko enemmänkin?), niin eipä noi vanhat "romut" paljoa maksa vaikka olisi hyvässäkin kunnossa ja kunnolla huollettu. Se mitä olen itse jenkeissä käynyt, niin siellä autojen hinnat on sentään järkevällä tasolla, toisin kuin täällä..
&%¤%&(, siellä saat ostettua reilusti alle 100tkm ajetun täysin ehjän ja kunnollisen Jeepin 4.0 koneen muutamalla satasella. Vanhasta lohkosta kasatun kokonaisen 4.7 strokerin luotettavalta valmistajalta saa alle 3000 eurolla. Paljonkohan maksaisi täällä?
&%¤%&(, siellä saat ostettua reilusti alle 100tkm ajetun täysin ehjän ja kunnollisen Jeepin 4.0 koneen muutamalla satasella. Vanhasta lohkosta kasatun kokonaisen 4.7 strokerin luotettavalta valmistajalta saa alle 3000 eurolla. Paljonkohan maksaisi täällä?

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Niin, itsellä on yksi LJ ja Hilux, joten ei hirveätä syrjintää näihin, vaan aina huvittaa tuo, kun Jenkit on haltioissaan, kun mittariin pyörähtää esim. 200tmileä ja täällä tosiaan ei samanlaisia vehkeitä helpolla löydy alle 600tkm ajettunakmarkkuvv kirjoitti:Suhteet suhteina, itse ajelin Transitilla uudesta ilman remontteja 275 tuhattakilsaa. Ei se minusta ollut mitenkään ihmeellistä.pt. kirjoitti: Toisaalta, kun esim. Toyota puolta katselee siellä, niin ne on jo kovin ihmeissään ja haltioissaan, kun Toyotan diesel-koneella on ajettu 200tml, joten kaikkihan on suhteellista
Ja tuo viittaus Toyotiin.... Lapellista, tosiasia on että puolimiljoonaakilsaa on Tojon dieselille vasta sisäänajo!
Ennen cheroa mulla oli Datsun Patrolli, Mittarissa 585000 ja kone, joka oli ihan iskussaan, näytti olevan ihan tehtaan jäljiltä. Kori tosin oli vähän huonolla hapella... ja syyläri...
Nyt on 4.0 cherokeesin mittarissa 320 tuhattakilsaa ja jälkien perusteella vaikuttaisi siltä että koneelle ei ole tehty normaali huoltojen lisäksi muuta kuin damperin vaihto. Veikkaan sille vielä pirusti huolettomia kilsoja.
M Arkku

Noo, maassa maan tavalla ja toimilla.