Tyhmä kysymys perän lukosta KJ:ssa
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Tyhmä kysymys perän lukosta KJ:ssa
Olen aika tuore Jeepisti ja nyt kesäkelien tultua (tai siis ainakin on vähemmän lunta) laitoin alle auton mukana tuleen BFG A/T kumit sekä otin nelivedon pois.
Jotenkin nyt tuntuu että ainakin kääntyessä ja hiukankin kun kaasulla autoa käskee alkaa sisempi takarengas sutata ikäänkuin renkaat pyrkisivät pyörimään samaa vauhtia?
Eli mistä voin nähdä on tuossa autossa lokkoperä lisävarusteena hankittu? Vai onko se kitkalukko noin hyvin pitävä?
Jotenkin nyt tuntuu että ainakin kääntyessä ja hiukankin kun kaasulla autoa käskee alkaa sisempi takarengas sutata ikäänkuin renkaat pyrkisivät pyörimään samaa vauhtia?
Eli mistä voin nähdä on tuossa autossa lokkoperä lisävarusteena hankittu? Vai onko se kitkalukko noin hyvin pitävä?
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Millaset öljyt teillä on perässä? Kun ostin tuon oman -02 niin perä oli tosi tiukka ja helpottu kun laitto lukkoperän öljyt (Castrol SAF-XJ) sinne kun siellä oli vissiin ihan perinteiset nekin. Kuitenkin jamant neuvoi laittamaan vielä pullon lisää sitä liäainetta perään niin tuntuu toimivan paljon paremmin päivittäisessä ajossa tuo perä vaikka parkkihallissa kääntäessä.
Jamantin mukaan nämä eurooppa-öljyt on turhan pienellä lisäaineistuksella noihin jenkkiperiin.
Jamantin mukaan nämä eurooppa-öljyt on turhan pienellä lisäaineistuksella noihin jenkkiperiin.
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
joku nyrkkipaja oli mullakin öljyt vaihdellu..
-Moottorissa oli 15W-50 öljyt
-Vaihteistossa jotku iha väärät öljyt ja alkokin ääntämään 2tkm jälkeen.
-Jakolaatikossa oli automaatiöljyt (NP-231)
-Takaperässä oli ihan perus öljyt vaikka o kitkalukko.
Reklamoin myyjää niin se oli soitellu sinne pajalle josta vastaus..
"Ei ne öljyt niin tarkkoja ole.. pääasia että siellä on sitä öljyä"
Harmi kun ei ollu mitään mainintoja huoltokirjassa. Tarra oli vaan että mitä öljyä koneessa niin ei voinu reklamoida sinne ja pyytää laatikkoa takuuseen
. Onneks myyjä toimitti uuden vaihteiston josta tosin jäi vaihtotyö itselle..
-Moottorissa oli 15W-50 öljyt
-Vaihteistossa jotku iha väärät öljyt ja alkokin ääntämään 2tkm jälkeen.
-Jakolaatikossa oli automaatiöljyt (NP-231)
-Takaperässä oli ihan perus öljyt vaikka o kitkalukko.
Reklamoin myyjää niin se oli soitellu sinne pajalle josta vastaus..
"Ei ne öljyt niin tarkkoja ole.. pääasia että siellä on sitä öljyä"
Harmi kun ei ollu mitään mainintoja huoltokirjassa. Tarra oli vaan että mitä öljyä koneessa niin ei voinu reklamoida sinne ja pyytää laatikkoa takuuseen

Niin sinne NP-231:een kuuluukin ATF!! Että sen puolesta oli ainakin yhdessä paikassa oikea öljy!!kozel kirjoitti: -Jakolaatikossa oli automaatiöljyt (NP-231)
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Katos perhana.. Kiitoksia korjauksesta.. Pääsee vaihtamaan jakolootan öljyt sitten omaankin huomenna
No huuhteluöljynä menee ne sitten
Castrolikin on näköjään vaihtanu taas vaihteeks suosituksensa tuon jakolaatikon öljyistä. Aikaisemmin oli tuota Castrol Syntrax universal.
Pitää laitella tuota ATF+4

Castrolikin on näköjään vaihtanu taas vaihteeks suosituksensa tuon jakolaatikon öljyistä. Aikaisemmin oli tuota Castrol Syntrax universal.
Pitää laitella tuota ATF+4
Tai Dex III:kin kelpaa hyvin jakolaatikkoon (muihin NP -jakolaatikoihin paitsi 99-> Grand Cherokeet NP-247:lla)!!kozel kirjoitti:Katos perhana.. Kiitoksia korjauksesta.. Pääsee vaihtamaan jakolootan öljyt sitten omaankin huomennaNo huuhteluöljynä menee ne sitten
Castrolikin on näköjään vaihtanu taas vaihteeks suosituksensa tuon jakolaatikon öljyistä. Aikaisemmin oli tuota Castrol Syntrax universal.
Pitää laitella tuota ATF+4
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jos epäilet, että siinä on lukko, niin varmuuden saat, kun ajat auton takavedolla siten, että toinen takapyörä on ilmassa. Kitkalukolla jää siihen, mutta jos siellä on lukko asennettuna, niin matka jatkuu.Liberty'05 CRD kirjoitti:Siis myös ilman kunnon lukkoa
Ehdin jo toivoa että jotain lukkoakin löytyisi kun kerran koko alustan on joku ystävällisesti panssaroinut.
Eikös joissakin uudemmissa ole jo luistonestokin varusteena?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Mutta jos lukon haluaisi KJ:n, kitkalukon tilalle, niin kuinka paljon ajokäytös muuttuu normaali daily driverissa, jolla kuitenkin ajetaan 95 % kaupungissa ja maantiellä? Miten toimii käytännössä? Onko kellään käytännön kokemusta, kannattaako? Minkälaista ääntä se pitää?
"The Powertrax No-Slip is an automatic locker for the Chrysler 8.25" 29 spline axle. It works in the rear of 2002-2007 Jeep Libertys, but is incompatible with Dana 35C rear axle found in some 2002 Jeep Libertys and might be incompatible with ESP system found in all 2006-2007 Jeep Libertys. While specially designed to eliminate the ratcheting sound that most automatic lockers make, it is still a little noiser than some may like"
"The Powertrax No-Slip is an automatic locker for the Chrysler 8.25" 29 spline axle. It works in the rear of 2002-2007 Jeep Libertys, but is incompatible with Dana 35C rear axle found in some 2002 Jeep Libertys and might be incompatible with ESP system found in all 2006-2007 Jeep Libertys. While specially designed to eliminate the ratcheting sound that most automatic lockers make, it is still a little noiser than some may like"
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Tuu koeajamaan mun MJ, siinä on PowerTrax taka-akselilla, en mä ainakaan kuule normiajossa tai metsässä mitään ääniä (paitsi moottorista), joskus naksahtaa, kun kytkeytyy, yleensä ei äännä mitään...KJark kirjoitti:Mutta jos lukon haluaisi KJ:n, kitkalukon tilalle, niin kuinka paljon ajokäytös muuttuu normaali daily driverissa, jolla kuitenkin ajetaan 95 % kaupungissa ja maantiellä? Miten toimii käytännössä? Onko kellään käytännön kokemusta, kannattaako? Minkälaista ääntä se pitää?
"The Powertrax No-Slip is an automatic locker for the Chrysler 8.25" 29 spline axle. It works in the rear of 2002-2007 Jeep Libertys, but is incompatible with Dana 35C rear axle found in some 2002 Jeep Libertys and might be incompatible with ESP system found in all 2006-2007 Jeep Libertys. While specially designed to eliminate the ratcheting sound that most automatic lockers make, it is still a little noiser than some may like"
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Minuakin kiinnostaisi mietteet, mikä lukkoratkaisu taakse olisi "järkevin", jos painopiste on kuitenkin päivittäisessä normaaliajossa. Onko automaattilukko vai kytkettävä ? Tuleeko automaattisella lukolla ylläreitä talviliukkailla?KJark kirjoitti:Mutta jos lukon haluaisi KJ:n, kitkalukon tilalle, niin kuinka paljon ajokäytös muuttuu normaali daily driverissa, jolla kuitenkin ajetaan 95 % kaupungissa ja maantiellä? Miten toimii käytännössä? Onko kellään käytännön kokemusta, kannattaako? Minkälaista ääntä se pitää?
"The Powertrax No-Slip is an automatic locker for the Chrysler 8.25" 29 spline axle. It works in the rear of 2002-2007 Jeep Libertys, but is incompatible with Dana 35C rear axle found in some 2002 Jeep Libertys and might be incompatible with ESP system found in all 2006-2007 Jeep Libertys. While specially designed to eliminate the ratcheting sound that most automatic lockers make, it is still a little noiser than some may like"
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Tulee, mutta kitkalukollakin tulee, asennoitumiskysymys...filler kirjoitti: Tuleeko automaattisella lukolla ylläreitä talviliukkailla?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tulee niitä ylläreitä takavedolla ilman lukkoakin kun sopivasti sattuu 
Tottumuskysymys se kai lähinnä on. Jeepin ylläritkin takavedolla väheni kyllä huomattavasti kun laitteli tuota lisäainetta tuonne kitkalukkoon jamantin ohjeiden mukaisesti..
Tosin ei kyllä tuo 208D MB sprintteri sillä 2.3 ahtamattomalla dieselillä ja avoimella perällä yllätä sitten mitenkään..

Tottumuskysymys se kai lähinnä on. Jeepin ylläritkin takavedolla väheni kyllä huomattavasti kun laitteli tuota lisäainetta tuonne kitkalukkoon jamantin ohjeiden mukaisesti..
Tosin ei kyllä tuo 208D MB sprintteri sillä 2.3 ahtamattomalla dieselillä ja avoimella perällä yllätä sitten mitenkään..