Jeep KJ korotus ja pyöräkoot
jaahas, nyt on sitten alustasarja minullakin vihdoin tilauksessa. täältä netin kätköistä olen lueskellut paljon tuota nopeusnäyttämän muuttumista ja sen korjaamista (omassa vakiorenkailla mittarirhe nyt ainoastaan 1km/h luokkaa). Nyt tulee kuitenkin 2" isommalla halkaisijalla pyörät.
onkos täällä kukaan vielä tehnyt BCM:ään ohjelmapäivityksiä koskien nopeusnäyttämän korjaamista isommalle rengaskoolle, sekä automaattilaatikon vaihtopisteiden uudelleen kalibroinnin?
Jos on tehnyt, oliko kallis operaatio?
onkos täällä kukaan vielä tehnyt BCM:ään ohjelmapäivityksiä koskien nopeusnäyttämän korjaamista isommalle rengaskoolle, sekä automaattilaatikon vaihtopisteiden uudelleen kalibroinnin?
Jos on tehnyt, oliko kallis operaatio?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Tuossa kun katsoinnoita sinun edellisen sivun hieman vanhempia postauksia, missä katsuri on vaatinut TÜV- merkintöjä korotussarjasta? Jos näin on tehnyt, niin on asiansa osaamaton katsastaja. Mitään TÜV- hyväksyntöjä tjsp. ei todellakaan tarvitse korotussarjassa olla! Riittää kun on kyseiseen automalliin tarkoitettu sarja, sen pystyy todistamaan esim. korotussarjan mukana tulevalla asennusohjeella.
Onko tuon ikäisessä Jeepissä vielä nopeusmittarin anturi jakolaatikossa, häntäpäässä siinä kuskin puolen kyljellä kiinni? Ainakin hieman vanhemmissa Jeepeissä näin oli, ja nopeusmittarin kalibrointi kävi niinkin helposti kuin vaihtamalla siihen nopeusmittarin anturiin oikean kokoinen ratas. Näin siis myös elektronisissa mittareissa.
Laatikon ohjelman muokkauksesta ei ole hajuakaan, eikä tietoa tekeekö sitä edes kukaan. Mutta jos tuntuu puhtia puuttuvan, niin mielestäni ainoa oikea tapa olisi vaihtaa tiheämmät välitykset akseleille, eikä kiusata laatikkoa ylimääräisellä kuormalla.
edit: Minkä takia muuten 3,7 bensakoneelle on paremmin korotussarjoja saatavana kuin dieseliin? Jos dieselin kone painaa enemmän niin eikö tämän painonlisäyksen voi kompensoida pienillä spacereillä etupäässä; ei alustan komponenteissa varmaan ole kiinnityspisteiden osalta yhtään mitään eroa dieselin ja bensan välillä..? Eroa voi toki olla jousien ja/tai iskarien jäykkyydessä.
Onko tuon ikäisessä Jeepissä vielä nopeusmittarin anturi jakolaatikossa, häntäpäässä siinä kuskin puolen kyljellä kiinni? Ainakin hieman vanhemmissa Jeepeissä näin oli, ja nopeusmittarin kalibrointi kävi niinkin helposti kuin vaihtamalla siihen nopeusmittarin anturiin oikean kokoinen ratas. Näin siis myös elektronisissa mittareissa.
Laatikon ohjelman muokkauksesta ei ole hajuakaan, eikä tietoa tekeekö sitä edes kukaan. Mutta jos tuntuu puhtia puuttuvan, niin mielestäni ainoa oikea tapa olisi vaihtaa tiheämmät välitykset akseleille, eikä kiusata laatikkoa ylimääräisellä kuormalla.
edit: Minkä takia muuten 3,7 bensakoneelle on paremmin korotussarjoja saatavana kuin dieseliin? Jos dieselin kone painaa enemmän niin eikö tämän painonlisäyksen voi kompensoida pienillä spacereillä etupäässä; ei alustan komponenteissa varmaan ole kiinnityspisteiden osalta yhtään mitään eroa dieselin ja bensan välillä..? Eroa voi toki olla jousien ja/tai iskarien jäykkyydessä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
juuh, nuo katsastuskonttorien katsastajat tuntuvat juttelevan vaatimuksiaan juuri siltä pohjalta, millä tuulella ovat. olen saanut ristiriitaisia vastauksia esittämiini kysymyksin ja onnekseni löytänyt konttorin, jossa saan asioitua asiallisesti. olen myös trafiin soittanut ja selvitellyt, että todellakaan ei tarvita tüv merkintää korotussarjoihin. kaikkia kotikutoisia lisäpalikoitakin saa käyttää kunhan ovat maalaisjärjellä asianmukaisia. jokatapauksessa tuo korottaminen pitäisi olla läpihuutojuttu, kun valmistajan lappunen löytyy, jossa todetaan kyseisen sarjan olevan kyseiseen autoon suunniteltu, eli kyseisen auton akselimassoille on jouset mitoitettu.Timo L kirjoitti:Tuossa kun katsoinnoita sinun edellisen sivun hieman vanhempia postauksia, missä katsuri on vaatinut TÜV- merkintöjä korotussarjasta? Jos näin on tehnyt, niin on asiansa osaamaton katsastaja. Mitään TÜV- hyväksyntöjä tjsp. ei todellakaan tarvitse korotussarjassa olla! Riittää kun on kyseiseen automalliin tarkoitettu sarja, sen pystyy todistamaan esim. korotussarjan mukana tulevalla asennusohjeella.
Onko tuon ikäisessä Jeepissä vielä nopeusmittarin anturi jakolaatikossa, häntäpäässä siinä kuskin puolen kyljellä kiinni? Ainakin hieman vanhemmissa Jeepeissä näin oli, ja nopeusmittarin kalibrointi kävi niinkin helposti kuin vaihtamalla siihen nopeusmittarin anturiin oikean kokoinen ratas. Näin siis myös elektronisissa mittareissa.
Laatikon ohjelman muokkauksesta ei ole hajuakaan, eikä tietoa tekeekö sitä edes kukaan. Mutta jos tuntuu puhtia puuttuvan, niin mielestäni ainoa oikea tapa olisi vaihtaa tiheämmät välitykset akseleille, eikä kiusata laatikkoa ylimääräisellä kuormalla.
edit: Minkä takia muuten 3,7 bensakoneelle on paremmin korotussarjoja saatavana kuin dieseliin? Jos dieselin kone painaa enemmän niin eikö tämän painonlisäyksen voi kompensoida pienillä spacereillä etupäässä; ei alustan komponenteissa varmaan ole kiinnityspisteiden osalta yhtään mitään eroa dieselin ja bensan välillä..? Eroa voi toki olla jousien ja/tai iskarien jäykkyydessä.
ymmärtääkseni tuo "speedo" kalibrointi tehdään KJ malliin vain ja ainoastaan BMC yksikön kautta ohjelmallisesti ja sinne syötetään joko suoraan valikosta löytyvä rengaskoko, taikka "rev/mile" pyörän kierrosmäärä mailia kohden. ei siis mekaanista palikan vaihtamista. olen myös ymmärtänyt että kyseisen BMC yksikköön saa muutettua vaihteiston vaihtopisteitä ja turbiinin lukittumispistettä.
ainoa oikea tapa kompensoida pyöräkoon muutos on kyllä välitysten muuttaminen (tässä tapauksessa varmaankin 4.1 välityksiin) mutta se tulee olemaan minulla hamassa tulevaisuudessa lukkojen laittamisen yhteydessa. tuohon dana30A etuperään ei oikein taida olla montaa vaihtoehtoista valmistajaakaan "ring+pinion" setille toisin kuin 8.25 takaperään.
RFE laatikkoon olisi saatavilla myös transgo vaihteistokitti, joka olisi hyvinkin mielenkiintoinen, mutta ikävä kyllä omassa Libertyssä on RLE laatikko.
3.7:aan on ollut paremmin saatavilla erinäisiä korotussarjoja varmaankin päämarkkina-alueen (Ameriikan ihmemaa) huomattavasti suurempi myyty kappalemäärä bensiini -mallisia Libertyjä. Toki CRD malleihinkin settejä on tarjolla, mutta huomattavasti suppeampi valikoima. Käytännössä ainoa jousi joka taitaa toimia 2.8 crd mallissa on OME:n 790 ja Australiassa vaikuttavan "CRDSTU" -nimimerkillä tunnetun kaverin KING jousimerkin kanssa yhteistyössä tehdyt vieterit. Olen myös ymmärtänyt, että CRD mallien oikean puoleinen CV on rajoittava tekijä reilummille n.2.5-3" korotuksille edes spacerpalikoita käyttäen.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Ok.
Mutta käytännössä kuitenkin siis pystyisi pulttaamaan bensavehkeen hilppeet kiinni, ne vain ei korota yhtä paljon. Eihän noita esim. ZJ- Grandien korotussarjoja ole yleensä juuri eroteltu, vaikka niissäkin on kolmea eri konetta ollut ja monenlaista eri lisävarustetta. Toisessa siis nousee enemmän, toisessa vähemmän.
Kyllähän ne joissain KJ:n korotussarjoissa erottelee senkin onko sulla perusmalli vai renegade, vaikka olis saman vuotinen ja samoilla koneilla
Mutta käytännössä kuitenkin siis pystyisi pulttaamaan bensavehkeen hilppeet kiinni, ne vain ei korota yhtä paljon. Eihän noita esim. ZJ- Grandien korotussarjoja ole yleensä juuri eroteltu, vaikka niissäkin on kolmea eri konetta ollut ja monenlaista eri lisävarustetta. Toisessa siis nousee enemmän, toisessa vähemmän.
Kyllähän ne joissain KJ:n korotussarjoissa erottelee senkin onko sulla perusmalli vai renegade, vaikka olis saman vuotinen ja samoilla koneilla

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
njoo, käytännössä taitaa olla niin (jos oikein muistan), että crd 2.8 originaalia jäykempiä jousia ei ole kuin tuo ome 790 ja se kingin setti. omen 927 (3.7:n HD jousi) taitaa olla jo löysempi kuin crd:n originaali ja näin ollen ei välttämättä järkevä laittaa alle 2.8 crd:hen.Timo L kirjoitti:Ok.
Mutta käytännössä kuitenkin siis pystyisi pulttaamaan bensavehkeen hilppeet kiinni, ne vain ei korota yhtä paljon. Eihän noita esim. ZJ- Grandien korotussarjoja ole yleensä juuri eroteltu, vaikka niissäkin on kolmea eri konetta ollut ja monenlaista eri lisävarustetta. Toisessa siis nousee enemmän, toisessa vähemmän.
Kyllähän ne joissain KJ:n korotussarjoissa erottelee senkin onko sulla perusmalli vai renegade, vaikka olis saman vuotinen ja samoilla koneilla
Käytännössä pystyy kyllä alle pulttaamaan, mutta korotuksia ei välttämättä sitten saavutetakkaan.
3.7 renagaden, limitedin ja sportin välinen painoero taitaa olla melko marginaalinen? ne moparin panssarit eivät taida olla järin painavaa tavaraa.
Mutta oikeassa olet, alle saa kyllä laitettua bensa ja diesel versioiden alustakittejä sekaisin molemmin päin. on tuolla maailmalla tuntunut tulleen ilmiö, että laittavat tuota crd:n sarjaa bensamoottorisiinkin, jos on erittäin raskas varustelu autossa (mm. ARB puskurit, vinssit, kompurat, tupla akut, kunnon panssarit, kattotelineet täynnä rojua, jne...)
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Kyllä noi panssarit jonkin verran painaa. Olen käyttänyt irti koneen alla olevaa etupanssaria ja bensatankin panssaria. Varsinkin etupanssari on melko järeää tavaraa, sanoisin jotain 5mm. Bensatankin panssari on hieman ohuempaa. Sitten on vielä vaihteiston/jakolaatikon alla yksi. Myös kylkiputket painoi jonkin verran kun niitä kanniskelin ympäri pihaa maalausta varten.
Esitteen mukaan Diesel (automaatilla) on 90 kg painavampi kuin 3.7 bensa. Veikkaan, että aika lähelle tuon painaa nuo kaikki renegaden rojut yhteensä. En minä ainakaan niitä kaikkia jaksaisi kerralla kantaa.
Mutta se dieselin lisäpaino on tietysti keulassa eikä tasaisesti ympäri autoa niin varmaankin jäykemmät etujouset on ihan perusteltu.
Niin juu. Mulla inssi katseli sen TUV lapun, mutta lykkäsinkin sen sille käteen ihan pyytämättä. En tiedä olisiko pyytänyt vai ei...
Esitteen mukaan Diesel (automaatilla) on 90 kg painavampi kuin 3.7 bensa. Veikkaan, että aika lähelle tuon painaa nuo kaikki renegaden rojut yhteensä. En minä ainakaan niitä kaikkia jaksaisi kerralla kantaa.
Mutta se dieselin lisäpaino on tietysti keulassa eikä tasaisesti ympäri autoa niin varmaankin jäykemmät etujouset on ihan perusteltu.
Niin juu. Mulla inssi katseli sen TUV lapun, mutta lykkäsinkin sen sille käteen ihan pyytämättä. En tiedä olisiko pyytänyt vai ei...
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
pikaisella tutkimisella en löytänyt kuin jakolaatikko/vaihteisto panssarille painon (n.8,6kg). vahvasti epäilen n.90kg:n kokonaismassaa Moparin oem panssareille, mutta usein olen myös epäilyjeni kanssa väärässä.
edit: niin juu, mittasiko katsastaja korotuksesi ja vertasiko sitä johonkin "alkuperäiseen" mittaan? jos vertasi, niin mitä mittaa piti lähtökohtana?
edit: niin juu, mittasiko katsastaja korotuksesi ja vertasiko sitä johonkin "alkuperäiseen" mittaan? jos vertasi, niin mitä mittaa piti lähtökohtana?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
No ei ehkä ihan 90kg mutta ehkä aika lähelle. Mulla on kylkiputket ja bensatankin panssari irti tälläkin hetkellä. Täytyypä laittaa puntariin ne illalla jos muistan.
Esite muuten ilmoittaa 2.4 bensakoneelle manuaaliaskilla 116kg pienemmän painon kuin tälle 3.7 automaatille. Ja eikös niihin silti enimmäkseen myydä samoja korotusjousia?
Rekisteriotteessa lukee nyt sanatarkasti näin: "Autoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 510mm, takana 520mm."
Mihinkään alkuperäiseen sitä ei verrattu. Enkä tajunnut itsekään mitata ennen korotusta. Jostain jenkkiläiseltä foorumilta löysin, että vakiona olisi noin 18-18.5 tuumaa. Siihen nähden siis pari tuumaa nousi.
Jotkin puolen tuuman läpyskät voisi vielä varmaan samoilla papereilla lisätä. Menisi varmaan ihan mittaustarkkuuden puitteissa. Kun ei lappuun kerran kirjoitettu mitä se alustasarja sisälsi.
Esite muuten ilmoittaa 2.4 bensakoneelle manuaaliaskilla 116kg pienemmän painon kuin tälle 3.7 automaatille. Ja eikös niihin silti enimmäkseen myydä samoja korotusjousia?
Rekisteriotteessa lukee nyt sanatarkasti näin: "Autoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 510mm, takana 520mm."
Mihinkään alkuperäiseen sitä ei verrattu. Enkä tajunnut itsekään mitata ennen korotusta. Jostain jenkkiläiseltä foorumilta löysin, että vakiona olisi noin 18-18.5 tuumaa. Siihen nähden siis pari tuumaa nousi.
Jotkin puolen tuuman läpyskät voisi vielä varmaan samoilla papereilla lisätä. Menisi varmaan ihan mittaustarkkuuden puitteissa. Kun ei lappuun kerran kirjoitettu mitä se alustasarja sisälsi.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Olit oikeassa filler. Ei tule lähellekään 90kg. Tuollaisella erittäin huonolla henkilövaakalla punnittuna takapanssari painoi n.9kg, putket n.10kg/kpl. Laatikon panssari oli se mainitsemasi 8.6kg ja ravistetaan vielä hihasta etupanssarille vaikka 10kg, niin sitten tulisi yhteensä jotain 50kg max.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
no joo, mutta onhan sitä tuossakin jo massaa. en ole oikein tutkiskellut kuin 3.7:n ja 2.8 alustasarjoja, joten 2.4:n sarjoista ei tietoa.Renegade kirjoitti:Olit oikeassa filler. Ei tule lähellekään 90kg. Tuollaisella erittäin huonolla henkilövaakalla punnittuna takapanssari painoi n.9kg, putket n.10kg/kpl. Laatikon panssari oli se mainitsemasi 8.6kg ja ravistetaan vielä hihasta etupanssarille vaikka 10kg, niin sitten tulisi yhteensä jotain 50kg max.
tuo on ihan mielenkiintoinen juttu, jos ei ole kaivettu vertailukohtaa esiin korotussarjassa. jos käytäntö on yleinen, niin silloinhan voisi helpolla korotella semmoiset 3-3.5", eli rajapintaan cv kulmien osalta, mutta kuitenkin yli 77mm, joka lienee suurin sallittu korotus KJ:hin.
pakkaa sekoittaa myös se, että jos vertailuarvoa haetaan, niin mikä lukema mahtaa arpapussista tulla sillä, -02 alkupään mallit olivat 1" korkeampia lähtötilanteessa, kuin myöhemmät mallit.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Mikähän mahtaa olla käytännön linja ja lakipykälä, saisiko tuollaisen kunnollisen ylätukivarren asentaa Libertyyn?

On vakiovartta huomattavasti tuhdimpi ja rasvattavilla palloilla.
Ei pääse myöskään lyömään jousi tukivarteen korotetulla alustalla, sekä rengaskulmat paremmin hallinnassa.
Onkos jollain mestarilla varmaa, taikka edes epävarmaa tietoa, miten katsastusmies noihin suhtautuu? TÜV sertifikaattia ei ainakaan tuohon kuvan mutkaan ole.
On vakiovartta huomattavasti tuhdimpi ja rasvattavilla palloilla.
Ei pääse myöskään lyömään jousi tukivarteen korotetulla alustalla, sekä rengaskulmat paremmin hallinnassa.
Onkos jollain mestarilla varmaa, taikka edes epävarmaa tietoa, miten katsastusmies noihin suhtautuu? TÜV sertifikaattia ei ainakaan tuohon kuvan mutkaan ole.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Sain hyviä uutisia katsatuskonttorilta noiden tukivarsien suhteen. Antoivat vihreää valoa, ja tänään pistän tilaukseen. Tulee ainakin kerralla tehtyä kunnolla.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
totesivat, että tulee kiinni alkuperäisiin kiinnityspisteisiin, eikä muuta raideleveyttä.
ei tässä silti vielä uskalla liikaa iloita, mutta arpa on heitetty ja mutkat tilattu. katsotaan tilanne uudelleen, kun on rojut alla ja katsastus käynnissä
ei tässä silti vielä uskalla liikaa iloita, mutta arpa on heitetty ja mutkat tilattu. katsotaan tilanne uudelleen, kun on rojut alla ja katsastus käynnissä

Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OMEn korotus otteessa. Otteeseen tuli teksti:
Autoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 535mm, takana 540mm. Korotusta 70mm.
Katsuri sanoi, että meinasi olla ongelma kun korotusta oli kuulemma 80mm, kun saisi olla 70mm. Eli johonkin normiin se oli sitä verrannut. En tiedä mistä oli moisen tiedon saanut. TUV-lapusta? Sitten kuitenkin sanoi että 70mm on kuormattuna, joten salli tuon 80mm. Ymmärsin jotenkin, että puhui koko ajan OMEn arvoista, (kun piti kuulemma saksaa opiskella) ei siitä mitä laki sanoo. Siellähän on, että saa nousta 77mm. Tätä lakiasiaa ei kai (älynnyt) huomioida.
Pikkusenhan tässä oli omaa kivaa. Takana on lisäksi yläpuoliset kumi- spacerit ja edessä clevis lift.
Autoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan edessä 535mm, takana 540mm. Korotusta 70mm.
Katsuri sanoi, että meinasi olla ongelma kun korotusta oli kuulemma 80mm, kun saisi olla 70mm. Eli johonkin normiin se oli sitä verrannut. En tiedä mistä oli moisen tiedon saanut. TUV-lapusta? Sitten kuitenkin sanoi että 70mm on kuormattuna, joten salli tuon 80mm. Ymmärsin jotenkin, että puhui koko ajan OMEn arvoista, (kun piti kuulemma saksaa opiskella) ei siitä mitä laki sanoo. Siellähän on, että saa nousta 77mm. Tätä lakiasiaa ei kai (älynnyt) huomioida.
Pikkusenhan tässä oli omaa kivaa. Takana on lisäksi yläpuoliset kumi- spacerit ja edessä clevis lift.