mikä teräslaatu rockslidereihin?
mikä teräslaatu rockslidereihin?
kevään aikana olisi tarkoitus teettää tutulla pajalla rocksliderit Libertyyn. Lähtökohtana on n.50x50mm neliskanttinen putki, jonka seinämävahvuus luokkaa 3-4mm. Neliskanttiputkeen tarkoitus hitsata vielä pyöreää putkea sivusuojaksi.
Mutta mikä olisi oikea metallilaatu? Nyt on päällimmäisenä mielessä rst korroosiokeston vuoksi, mutta onko jotain parempaa saatavilla? pintakäsittely tulee olemaan joka tapauksessa musta maali (ehkä perus epoksi taikka joku Nextelin erikoismaali, jossa lasimurskaa joukossa).
-M-
Mutta mikä olisi oikea metallilaatu? Nyt on päällimmäisenä mielessä rst korroosiokeston vuoksi, mutta onko jotain parempaa saatavilla? pintakäsittely tulee olemaan joka tapauksessa musta maali (ehkä perus epoksi taikka joku Nextelin erikoismaali, jossa lasimurskaa joukossa).
-M-
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
- MrWhiskers
- Viestit: 56
- Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
- Paikkakunta: Jämsänkoski
tuosta linkistä melko selventävä kuva tuotteesta, sekä käyttötarkoituksesta --> http://www.boulderbars.com/kjboulderbars.htmMrWhiskers kirjoitti:Mitä tarkoittaa Rockslider ? Jotkut sivusuojat ?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Tuossa on kuva toisen valmistajan vastaavasta vähän erimallisesta tuotteesta.
http://www.rocklizardfabrications.com/K ... liders.jpg
http://www.rocklizardfabrications.com/K ... liders.jpg
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
ja tässä hyvin pitkälle sen näköinen tuote, jota nyt tavoittelen --> http://www.rocklizardfabrications.com/100_3004.jpg
Onkos kenelläkään vinkkiä, mitä teräslaatua kannattaa käyttää?
Onkos kenelläkään vinkkiä, mitä teräslaatua kannattaa käyttää?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
juu, tässä aamupäivän koittanut tutkiskella materiaaleja ja tuo Hardox 400 pilkisti esiin. Mahtaako sitä saada neliöputkena ja jos saa, niin mistä?MadMan kirjoitti:laita "liukupinnat" kulutusteräslatoista esim raex, hardox, miilux.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Ruukilta näköjään löytyy Raex putkea...pitääpäs lähestyä aihetta sitä kautta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Joo, rocksliderithan noissa kuvissa on, ja kylkiputket lisäksi. Mullahan on tollaiset valmiina ZJ:ssä. Ne tehtiin rhs-palkista niin, että alkuperäinen kotelopalkki poistettiin ja hitsattiin palkki tilalle. Kylkiputki on sitten pultattu palkkiin kiinni.
Tärkeetä minusta on vahvuus, ei niinkään materiaali sinänsä. Riittävä seinämävahvuus auttaa, oli tavara melkeen mitä vaan.
Olennaista on myös että palkkien pitää kestää koko auton paino jos niistä tunkataan.
Urkki
Tärkeetä minusta on vahvuus, ei niinkään materiaali sinänsä. Riittävä seinämävahvuus auttaa, oli tavara melkeen mitä vaan.
Olennaista on myös että palkkien pitää kestää koko auton paino jos niistä tunkataan.
Urkki
Tuossa ostin töistä yhteen autoon "tarvikehelmaa" 100x50x4 muodossa ja siis normaalia suorakaiteenmuotoista palkkia.Urkki kirjoitti:Joo, rocksliderithan noissa kuvissa on, ja kylkiputket lisäksi. Mullahan on tollaiset valmiina ZJ:ssä. Ne tehtiin rhs-palkista niin, että alkuperäinen kotelopalkki poistettiin ja hitsattiin palkki tilalle. Kylkiputki on sitten pultattu palkkiin kiinni.
Tärkeetä minusta on vahvuus, ei niinkään materiaali sinänsä. Riittävä seinämävahvuus auttaa, oli tavara melkeen mitä vaan.
Olennaista on myös että palkkien pitää kestää koko auton paino jos niistä tunkataan.
Urkki
Hyvinkin teoreettisella tasolla tuli mietittyä, että onkohan noihin laiteltu mitään liukupintoja? Eli kun esim. mönkijällä ajelee, niin tulee käytettyä hyväksi sitä pohjapanssaria viidentenä pyöränä ja sen avulla mentyä kivien jne yli.
Tästä hommasta tosin seuraa se, että kun autolla ajaa metsässä, niin pitää sitten heti yrittää unohtaa tuo kivien päällä liu'utus, koska kardaanit ja muut ottaa kipeetä (käyriä kardaaneja on tullut..)
Mutta toimisikohan tuossa helmapalkin alapinnassa joku muovinpala liukuna? Painoahan sille kohdistuu aika paljon ja kivien kulmat syö varmasti nopeasti. Ja eriasia on vielä se, että onko sille tarvettakaan
