En oikein usko, että nykymaailmassa pelkkiä hankalan paikan maastoautoja tuottamalla voisi pärjätä. Ei Jeep ole tässä mikään poikkeus. Silti mielestäni Jeepissä on jäljellä tuulahdus sitä vanhaa hyvää aikaa, joka muista merkeistä on kadonnut aikapäiviä sitten. Esim. Wrangler on harvinaisen kompromissiton esitys ollakseen vielä tuotannossa oleva automalli. Se, että millä tahansa rakennetulla maasturilla pärjää maastossa vakio Wrangleria paremmin ei minua haittaa. Kaikenkaikkiaan aika harvassa ovat ne oikeat maasturit, joilla voi vakiokuntoisena huoletta maastossa ajella.KJark kirjoitti:- Jeep merkissä pitäisi keskittyä ja erikoistua valmistamaan oikeita maastoautoja. Maahantuojan pitäisi keskittyä tuomaan Jeep- merkistä vain maastoautoja, pitää panostaa maastokelpoisuuteen. Maahantuojilla saattaa olla myös vaikutus siihen, mitä tehdas tuottaa luomalla kysyntää maastoautoista, eikä mistään muusta jättämällä kaikki hetken hömppä citymaasturit ja Cross-overit muiden huoleksi.
Jeep parking only
Rapakon takana uusi Wrangler alkaen 22k$ eli noin 17k€. On se vaan lottovoitto asua Suomessa!Toni S. kirjoitti: Niin ja tuo KJarkin toive ettei maahantuoja toisi maahan muita Jeeppejä kuin niitä "oikeita maastureita" tarkoittaisi käytännössä koko Jeep-merkin myynnin lopettamista. Kuinka monella on varaa ja kiinnostusta laittaa tarvittavan suurta summa kiinni uuteen Wrangleriin tässä maassa? Perinteinen lyhyen akselivälin omaava Wrangler lähtee sieltä jostain 50k€:stä ja on kuitenkin aika pienet sisätilat omaava auto. Pidemmän akselivälin Unlimited-malli onkin minun näkökulmasta todella hieno keksintö - vaan se circa 75k€ lähtöhinta on hivenen suolainen useimmille... (Kyllä, CJ-8 on edelleen haaveissani.)
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Heh. Jo pari kertaa tässä alkutalven aikana on joku ylioptimistinen Hondamies viereisellä kaistalla koittanut lähteä oikein nappireaktioilla. Mutta sinne ne on jäänyt ruopsuttelemaan nastoinensa.MikkoP kirjoitti: Silti varovainen saapi olla. Eilen viereisen kaistan hondamies (crv) ajatteli selkeästi ottaa varaslähdön jo ennen vihreiden vaihtumista ja kääntyä valo-ohjatussa risteyksessä vasemmalle ennenkuin vastaantuleva liikenne ehtii risteykseen. Eipä vain tajunnut, että jalankulkuvalot vaihtuvat myöhässä ja keltaisilla jeepin keulan takaa tullut pyöräilijä oli todella lähellä ottaa tuntumaa CRV:n lokasuojaan.
Ei ne taida tajuta, että sellaisella "älykkäällä nelivedolla" ja oikealla nelivedolla on PIKKU ero. Siinä kun "älykäs" neliveto tunnistelee, että minkä pyörän alta sitä pitoa mahdollisesti löytyisi, niin oikea neliveto meni jo.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
http://www.youtube.com/watch?v=LkoBfJdnoI8
http://www.youtube.com/watch?v=x7D_fP5i ... re=related
Ei ole Hondamies kukkulan kuningas, ei ole
Minäkin olen Hondamiehen provosoimana joutunut kilpasille tänä talvena ja hetken näin hänet taustapeilissä, kunnes lumipyry nielaisi hänet.
http://www.youtube.com/watch?v=x7D_fP5i ... re=related
Ei ole Hondamies kukkulan kuningas, ei ole

Minäkin olen Hondamiehen provosoimana joutunut kilpasille tänä talvena ja hetken näin hänet taustapeilissä, kunnes lumipyry nielaisi hänet.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Kommenttina uusien Jeeppien laatuun ja sen muuttumiseen omistajan vaihtumisen myötä...........muistaakos joku yhtään Fiat-konsernin valmistamaa maastoautoa lähi historiasta??? Campangola on ainoo mikä mulla tulee mieleen ja sekin oli lähinnä sotilaskäyttöön suunniteltu laite. Ja mitenkäs noiden hiivattien laadun kanssa sitten muuten olikaan?????
Ja tosiaan Jeeppien maasto ominaisuudet ja niiden vaikutus hintaan. Jos lähdetään vertaamaan Jeeppiä mun mielestä ainoisiin oikeisiin maastureihin mitä enää on markkinoilla niin Wrangler taitaa olla hinnaltaan ihan kilpilukykyinen. Vaikka ominaisuuksista uupuu vakiona niin niitä on helppo päivittää todelliseen maastokäyttöön sopivaksi.
Wrangler Unlimited alk. 56900€
LR Defender 110 alk. 56700€
MB G300 L Prof alk. 127800€
LR on lähempänä traktoria ja toi Professional malli on perinteinen Mersu eli siinä ei oo vakiona mitään luxusta edes tohon hintaan (alusta on kyl sit 100% off-road).
Grandille en löytänyt hintaa mut eikös jossain TM:n vertailussa just MB:n M-sarja ja Grandi pärjänny just maasto-ominaisuuksiltaan parhaiten verrattuna noihin kaukoidän ihmeisiin.
Ainut asia missä ameriikan joe ei oikeen pärjää tänä päivänä oikeen minkään merkin kanssa, on just laatu. Pojat on vissiin tehneet laitoksiaan liian kauan vain kotimarkkinalle eikä ole tarvinnut niin välittää kaiken maailman teen litkijöiden ja spagetin purijoiden mielipiteistä. Nyt oma markkina ei vedä, kun ameriikan joe ja jane on huomannut et japsi toimii paremmin ja euro on huomattavasti trendikkäämmin muotoiltu sekä parempi ajaa. Onhan ne paljon parantaneet mutta jos totta puhutaan, niin on nää Patriotit, Avangerit sun muut melkoisen muovisen oloisia laitoksia esim. sakemanneihin verrattuna.
Ja tosiaan Jeeppien maasto ominaisuudet ja niiden vaikutus hintaan. Jos lähdetään vertaamaan Jeeppiä mun mielestä ainoisiin oikeisiin maastureihin mitä enää on markkinoilla niin Wrangler taitaa olla hinnaltaan ihan kilpilukykyinen. Vaikka ominaisuuksista uupuu vakiona niin niitä on helppo päivittää todelliseen maastokäyttöön sopivaksi.
Wrangler Unlimited alk. 56900€
LR Defender 110 alk. 56700€
MB G300 L Prof alk. 127800€
LR on lähempänä traktoria ja toi Professional malli on perinteinen Mersu eli siinä ei oo vakiona mitään luxusta edes tohon hintaan (alusta on kyl sit 100% off-road).
Grandille en löytänyt hintaa mut eikös jossain TM:n vertailussa just MB:n M-sarja ja Grandi pärjänny just maasto-ominaisuuksiltaan parhaiten verrattuna noihin kaukoidän ihmeisiin.
Ainut asia missä ameriikan joe ei oikeen pärjää tänä päivänä oikeen minkään merkin kanssa, on just laatu. Pojat on vissiin tehneet laitoksiaan liian kauan vain kotimarkkinalle eikä ole tarvinnut niin välittää kaiken maailman teen litkijöiden ja spagetin purijoiden mielipiteistä. Nyt oma markkina ei vedä, kun ameriikan joe ja jane on huomannut et japsi toimii paremmin ja euro on huomattavasti trendikkäämmin muotoiltu sekä parempi ajaa. Onhan ne paljon parantaneet mutta jos totta puhutaan, niin on nää Patriotit, Avangerit sun muut melkoisen muovisen oloisia laitoksia esim. sakemanneihin verrattuna.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
En tiedä onko varsinainen tekninen laatu merkittävästi heikompaa Jeepillä tai muillakaan jenkkimerkeillä, ongelmia tuntuu nykyään esiintyvän yhtä paljon myös eurooppalaisissa ja jonkin verran japanilaisissakin laitteissa. Sen sijaan jenkeissä juuri tuo käytettyjen materiaalien (varsinkin kabiinissa) halpa ja muovinen ulkoasu ja tuntuma ei ainakaan paranna laatumielikuvaa, joskaa itseäni se ei ole juuri häirinnyt.
Uusissa malleissa vaikuttaisi tämäkin puoli olevan kunnossa, ainakin jos tarkastelee allpar-sivuston kuvia Patriotin ja Compassin facelift-malleista ja uudesta 2011 Grand Cherokeesta. Sivuston kuvien perusteella tuohon ohjaamonkin laatuvaikutelmaan on tällä kertaa erityisesti panostettu
Uusissa malleissa vaikuttaisi tämäkin puoli olevan kunnossa, ainakin jos tarkastelee allpar-sivuston kuvia Patriotin ja Compassin facelift-malleista ja uudesta 2011 Grand Cherokeesta. Sivuston kuvien perusteella tuohon ohjaamonkin laatuvaikutelmaan on tällä kertaa erityisesti panostettu

There can be only one
Uudet Jeepit
On tuo uusi Compassi ainakin ulkoa paremman näköinen!

Eikä näytä pahalta sisältäkään.

Uusi Chero

Sisältä


Eikä näytä pahalta sisältäkään.

Uusi Chero

Sisältä

ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
En olisi tästä huolissani. Vaikka Fiat merkkisiä maastureita ei olekaan ollut markkinoilla pitkään aikaan, on konsernissa kuitenkin tietotaitoa. Fiat omistaa esim. CNH:sta suurimman osan ja Iveco on tunnettu hyötyajoneuvoistaan. Lisäksi konserni on ollut edelläkävijä dieselmoottoreiden kehityksessä.hentpe kirjoitti:muistaakos joku yhtään Fiat-konsernin valmistamaa maastoautoa lähi historiasta??? Campangola on ainoo mikä mulla tulee mieleen ja sekin oli lähinnä sotilaskäyttöön suunniteltu laite. Ja mitenkäs noiden hiivattien laadun kanssa sitten muuten olikaan?????
Mitä nyt Alfojen kanssa on tullut hieman pelattua viimeiset 7 vuotta, niin reilusti mainettaan parempia laitteita ovat olleet nekin. Niin ja olihan Alfallakin aikanaan oikea maasturi mallistossaan: Matta.
Se, että esim. Wranglerin sisustusmateriaalit ovat halpaa muovia ja peltiä, on pelkästään hyvä juttu. Tosin uudessa mallissahan nämäkin asiat ovat toteutettu tyyriimmin.
Kommenttia yleisellä tasolla videoista, "katumaastureista" sun muusta: Pitää kuitenkin muistaa että "katumaasturit" yleensä varustetaan myytäessä hyvin henkilöautomaisilla renkailla, mitkä asettavat äkkiä omat rajoituksensa. Ensimmäistä kertaa maastoajoa kokeileva kuski ei ole ehkä tajunnut tai halunnut vaihtaa pitävämpiä renkaita alle. Lisäksi modernit luistonestosysteemit voivat ruveta maastoajossa tappelemaan vastaan mikäli niitä ei osaa käyttää (eli siis osata ja vielä muistaakin ottaa tarvittaessa etukäteen pois päältä). Parista YouTube-videosta ei siis välttämättä kannata vielä vetää kauaskantoisia johtopäätöksiä jos ei yhtään tiedä tilannetta, kuskia yms. kuvausolosuhteita.filler kirjoitti:Ei ole Hondamies kukkulan kuningas, ei ole![]()
Nimenomaan CR-V:stä puhuttaessa, käsittääkseni Honda itsekin myöntää suoraan että ei CR-V ole tarkoitettukaan maastoautoksi? Kunpahan on vain vähän tilavampi auto missä neliveto huonoja sääolosuhteita varten.
Ja ihan sivumennen sanoen, call me crazy mutta minusta siinä on vaan edelleen jotain todella sympaattista ja kivaa kun "all-road" autoilla mennään ajamaan maastoajoa.

Jep! Samaa mieltä. Aiemmin Compassin muotoilu ei yhtään napannut mutta tuo 2011-mallihan näyttää nätiltä. Eurooppalaisen pyöristetyltä toki vieläkin, mutta huomattava parannus aiempiin vuosimalleihin. Vaikka makuuasioitahan nämä tietenkin vain ovat, älkää siis Compass-kuskit suuttuko.28CRDKJ kirjoitti:On tuo uusi Compassi ainakin ulkoa paremman näköinen!

Noh noh, eihän tuota Hondamies juttua/videota nyt ryppy otsassa tullut kirjoitettua ja toivottavasti ei näin luettukaanToni S. kirjoitti:Kommenttia yleisellä tasolla videoista, "katumaastureista" sun muusta: Pitää kuitenkin muistaa että "katumaasturit" yleensä...filler kirjoitti:Ei ole Hondamies kukkulan kuningas, ei ole![]()

On minullakin ollut Honda "katumaasturi", joten tiedän ne kaikki ilot ja surut, mitkä sillä autolla onnistuu.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!