Grand Cherokee 1996 Ilmastointi & lämmityslaite

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
vane
Viestit: 6
Liittynyt: 21.01.2009. 15:21
Paikkakunta: Vantaa

Grand Cherokee 1996 Ilmastointi & lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja vane » 19.05.2009. 11:30

Talvella ilmastoinnin kompura oli päällä-pois-päällä ilmeisesti jatkuvasti.
Nyppäsin piuhan irti ja se asettui siihen. Nyt kesällä auto rankaisee minua
tästä ja vaikka säätää lämpötilaa kuinka alas, on lämmitys maksimissa.
Kyseessä on automaattiilmastointi. En ole sitä ilmastoinnin kompuran piuhaa
kytkenyt takaisin.

Ehdotuksia mistä alkaisi tutkimaan?
Juha

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 19.05.2009. 12:34

Kannattaisikohan ensin koettaa laittamalla se piuha paikalleen?

Kuulostaa vähän siltä, että kylmäainetta olisi liian vähän. Tuo jatkuva edestakaisin kytkeytyminen viitaisi siihen. Jos se tapahtuu 10 kertaa, tai useammin minuutin sisällä. Jos taas harvemmin, niin se on ilmeisesti normaaliksi laskettava ominaisuus.
Jeepin ilmastointihan kytkeytyy päälle myös silloin kun Defrost on päällä, eli yrittää pyörittää kompuraa talvellakin.

Jos englanninkieli on hanskassa, niin lukaisepa tuolta lisää:
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 18.05.2010. 14:02

Gary Grand kirjoitti:Kannattaisikohan ensin koettaa laittamalla se piuha paikalleen?

Kuulostaa vähän siltä, että kylmäainetta olisi liian vähän. Tuo jatkuva edestakaisin kytkeytyminen viitaisi siihen. Jos se tapahtuu 10 kertaa, tai useammin minuutin sisällä. Jos taas harvemmin, niin se on ilmeisesti normaaliksi laskettava ominaisuus.
Jeepin ilmastointihan kytkeytyy päälle myös silloin kun Defrost on päällä, eli yrittää pyörittää kompuraa talvellakin.

Jos englanninkieli on hanskassa, niin lukaisepa tuolta lisää:
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning
Kiitti Gary, Tuohan on hyvä ohje kun sen voi tulostaa mukaan. Etittiin tänään nimittäin ilmastointihuoltomiehen kanssa V8:n "High" serviceportia, eikä löydetty, huomenna lapun kanssa uudestaan :D
Pihallinen Jeeppejä

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 21.05.2010. 12:34

Sam66 kirjoitti: Kiitti Gary, Tuohan on hyvä ohje kun sen voi tulostaa mukaan. Etittiin tänään nimittäin ilmastointihuoltomiehen kanssa V8:n "High" serviceportia, eikä löydetty, huomenna lapun kanssa uudestaan :D
Jos on alkuperäiset letkut/liitinkarat, niin kyllä se sieltä löytyy. Jos letkuja on tehty jälkikäteen, niin voi unohtuakin tuo, kun on yleensä jossain letkukaran kupeessa.

vane
Viestit: 6
Liittynyt: 21.01.2009. 15:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vane » 23.05.2010. 18:54

Ratkaisin omalta osaltani tämä sillä että myin auton pois.
Liikaa sähkölaitteita jotka toimin omin päin, esimerkiksi
peilit jotka aina sääty johonkin uuteen asentoon kun virrat
kytki päälle. Oiskohan ollut vaan liian vanha auto, vai oliko
syynä se että oli Jeeppi?
Juha

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 24.05.2010. 6:50

Pitkäjänteisyyden puutetta, vane.
Kaikkeen tottuu kun tarpeeksi kauan sietää, amerikkalaisen tekemää autoakin :lol:
Tuo ilmastoinnin tyhjenemiseen kuluva aika jenkissä tuntuu olevan noin vuosi. Jeeppeihin en ole vielä huoltoa tehnyt, kun toisessa on aineet vielä pysyneet, mutta Voyagerissa järjestelmän saa täyttää joka kevät :shock: ja vuotoja ei löydy.
Sylettää pistää satanen/auto sileäksi, kun tietää ettei mitään muuta tarttis kuin laittaa lisää kylmäainetta :(

vane
Viestit: 6
Liittynyt: 21.01.2009. 15:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja vane » 24.05.2010. 8:35

Kyllä se oli kohdaltamme jonkin asteinen järkiintyminen myös, ei
ilmastoinnin, peilien ja kuskin penkin omatoimisuus ollut se pääasiallinen
syy miksi Jeeppi lähti. Suurin syy oli melko janoinen V8 ja tilanne
muutoksen takia tulleet mökkimatkat. Auto vaihtui Dieseliin, vaihtoehtona
oli Grandi CRD, mutta sopivampi toinen auto löytyi.

Ilmastoinnissa oli jäähdykettä, mekaanisesti se toimi hyvin,
ohjauksessa oli jotain häikkää.
Juha

Kirjoita vastaus