Grand Cherokee 1996 Ilmastointi & lämmityslaite
Grand Cherokee 1996 Ilmastointi & lämmityslaite
Talvella ilmastoinnin kompura oli päällä-pois-päällä ilmeisesti jatkuvasti.
Nyppäsin piuhan irti ja se asettui siihen. Nyt kesällä auto rankaisee minua
tästä ja vaikka säätää lämpötilaa kuinka alas, on lämmitys maksimissa.
Kyseessä on automaattiilmastointi. En ole sitä ilmastoinnin kompuran piuhaa
kytkenyt takaisin.
Ehdotuksia mistä alkaisi tutkimaan?
Nyppäsin piuhan irti ja se asettui siihen. Nyt kesällä auto rankaisee minua
tästä ja vaikka säätää lämpötilaa kuinka alas, on lämmitys maksimissa.
Kyseessä on automaattiilmastointi. En ole sitä ilmastoinnin kompuran piuhaa
kytkenyt takaisin.
Ehdotuksia mistä alkaisi tutkimaan?
Juha
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Kannattaisikohan ensin koettaa laittamalla se piuha paikalleen?
Kuulostaa vähän siltä, että kylmäainetta olisi liian vähän. Tuo jatkuva edestakaisin kytkeytyminen viitaisi siihen. Jos se tapahtuu 10 kertaa, tai useammin minuutin sisällä. Jos taas harvemmin, niin se on ilmeisesti normaaliksi laskettava ominaisuus.
Jeepin ilmastointihan kytkeytyy päälle myös silloin kun Defrost on päällä, eli yrittää pyörittää kompuraa talvellakin.
Jos englanninkieli on hanskassa, niin lukaisepa tuolta lisää:
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning
Kuulostaa vähän siltä, että kylmäainetta olisi liian vähän. Tuo jatkuva edestakaisin kytkeytyminen viitaisi siihen. Jos se tapahtuu 10 kertaa, tai useammin minuutin sisällä. Jos taas harvemmin, niin se on ilmeisesti normaaliksi laskettava ominaisuus.
Jeepin ilmastointihan kytkeytyy päälle myös silloin kun Defrost on päällä, eli yrittää pyörittää kompuraa talvellakin.
Jos englanninkieli on hanskassa, niin lukaisepa tuolta lisää:
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning
Kiitti Gary, Tuohan on hyvä ohje kun sen voi tulostaa mukaan. Etittiin tänään nimittäin ilmastointihuoltomiehen kanssa V8:n "High" serviceportia, eikä löydetty, huomenna lapun kanssa uudestaanGary Grand kirjoitti:Kannattaisikohan ensin koettaa laittamalla se piuha paikalleen?
Kuulostaa vähän siltä, että kylmäainetta olisi liian vähän. Tuo jatkuva edestakaisin kytkeytyminen viitaisi siihen. Jos se tapahtuu 10 kertaa, tai useammin minuutin sisällä. Jos taas harvemmin, niin se on ilmeisesti normaaliksi laskettava ominaisuus.
Jeepin ilmastointihan kytkeytyy päälle myös silloin kun Defrost on päällä, eli yrittää pyörittää kompuraa talvellakin.
Jos englanninkieli on hanskassa, niin lukaisepa tuolta lisää:
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning

Pihallinen Jeeppejä
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Jos on alkuperäiset letkut/liitinkarat, niin kyllä se sieltä löytyy. Jos letkuja on tehty jälkikäteen, niin voi unohtuakin tuo, kun on yleensä jossain letkukaran kupeessa.Sam66 kirjoitti: Kiitti Gary, Tuohan on hyvä ohje kun sen voi tulostaa mukaan. Etittiin tänään nimittäin ilmastointihuoltomiehen kanssa V8:n "High" serviceportia, eikä löydetty, huomenna lapun kanssa uudestaan
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Pitkäjänteisyyden puutetta, vane.
Kaikkeen tottuu kun tarpeeksi kauan sietää, amerikkalaisen tekemää autoakin
Tuo ilmastoinnin tyhjenemiseen kuluva aika jenkissä tuntuu olevan noin vuosi. Jeeppeihin en ole vielä huoltoa tehnyt, kun toisessa on aineet vielä pysyneet, mutta Voyagerissa järjestelmän saa täyttää joka kevät
ja vuotoja ei löydy.
Sylettää pistää satanen/auto sileäksi, kun tietää ettei mitään muuta tarttis kuin laittaa lisää kylmäainetta
Kaikkeen tottuu kun tarpeeksi kauan sietää, amerikkalaisen tekemää autoakin

Tuo ilmastoinnin tyhjenemiseen kuluva aika jenkissä tuntuu olevan noin vuosi. Jeeppeihin en ole vielä huoltoa tehnyt, kun toisessa on aineet vielä pysyneet, mutta Voyagerissa järjestelmän saa täyttää joka kevät

Sylettää pistää satanen/auto sileäksi, kun tietää ettei mitään muuta tarttis kuin laittaa lisää kylmäainetta

Kyllä se oli kohdaltamme jonkin asteinen järkiintyminen myös, ei
ilmastoinnin, peilien ja kuskin penkin omatoimisuus ollut se pääasiallinen
syy miksi Jeeppi lähti. Suurin syy oli melko janoinen V8 ja tilanne
muutoksen takia tulleet mökkimatkat. Auto vaihtui Dieseliin, vaihtoehtona
oli Grandi CRD, mutta sopivampi toinen auto löytyi.
Ilmastoinnissa oli jäähdykettä, mekaanisesti se toimi hyvin,
ohjauksessa oli jotain häikkää.
ilmastoinnin, peilien ja kuskin penkin omatoimisuus ollut se pääasiallinen
syy miksi Jeeppi lähti. Suurin syy oli melko janoinen V8 ja tilanne
muutoksen takia tulleet mökkimatkat. Auto vaihtui Dieseliin, vaihtoehtona
oli Grandi CRD, mutta sopivampi toinen auto löytyi.
Ilmastoinnissa oli jäähdykettä, mekaanisesti se toimi hyvin,
ohjauksessa oli jotain häikkää.
Juha