Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Nykyiselle Cherokeelle kävi minun osalta kalpaten, kun armas rouvani ihastui siihen... Nyt pitäisi sitte hommata itsellekki "oma" Cherokee...
Kiikarissa olisi yksi vm-90 XJ 4.0 Limited. Tarvetta olisi tietää, että mihin kannattaa varautua?
"Normaalit" sähkö-, ruoste-, jousitus- ja ABS- ongelmat nyt on tiedossa, mutta lähinnä arveluttaa tuo RENIX... Kokemuksia on vain kertynyt H.O-versiosta ja se on osoittautunut ihan luotettavanoloiseksi keksinnöksi.
Kiikarissa olisi yksi vm-90 XJ 4.0 Limited. Tarvetta olisi tietää, että mihin kannattaa varautua?
"Normaalit" sähkö-, ruoste-, jousitus- ja ABS- ongelmat nyt on tiedossa, mutta lähinnä arveluttaa tuo RENIX... Kokemuksia on vain kertynyt H.O-versiosta ja se on osoittautunut ihan luotettavanoloiseksi keksinnöksi.
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Osta multa -00 XJ, pikkuvikainen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Se -00 on liika uusi periaatteisiin.
Haasteena mie sen renixin otan, ko en ole hirveästi kehuja siitä kuullut. Saapa nähdä, että mitä huominen tuo tullessaan.
Haasteena mie sen renixin otan, ko en ole hirveästi kehuja siitä kuullut. Saapa nähdä, että mitä huominen tuo tullessaan.
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Eihän se Renixi mikään huono ole, mutta HO- versiot vaan on tietyllä tavalla kaikinpuolin helpompia (varsinkin uudemmat)Mikko V. kirjoitti:Se -00 on liika uusi periaatteisiin.
Haasteena mie sen renixin otan, ko en ole hirveästi kehuja siitä kuullut. Saapa nähdä, että mitä huominen tuo tullessaan.

Pari Renixiä itselläkin ollut eikä valittamista, mutta en enää ostaisi kuin OBDII- pohjaisen ('96->) jos XJ:tä olisin hankkimassa..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Ei Renixiä tarvi pelätä, ei niissä sen enempää ongelmia ole kuin uudemmissakaan ja varaosia löytyy yhä.
Ainoa miinus minusta on että siihen sopivaa testeriä on turhan vaikea löytää, jos sellaisesta yleensäkään on kiinnostunut, mutta sekään ei ole iso miinus. Renixin kanssa pärjää yhtä hyvin yleismittarilla koska kaikkien antureiden mittausarvot ja systeemien tarkistusohjeet löytyy helposti netistä.
Toinen pikku miinus joka ei varsinaisesti liity Renix-laitteisiin on se muovinen paineistettu paisuntasäiliö joka on enemmän tai vähemmän kulutustavaraa. Jostain syystä vain Renix-koneissa on sellainen mutta helppo muuttaa sekin normaaliksi jos ei tykkää.
Itse olen vuodesta 08 ajanut kyseisellä laitteella eikä vielä ole mitään aikeita luopua. Sen verran on käyttökokemuksia, kysy vain mitä tulee mieleen. Jos kiinnostaa niin voidaan puhelimessa jutella aiheesta lisää.
Ainoa miinus minusta on että siihen sopivaa testeriä on turhan vaikea löytää, jos sellaisesta yleensäkään on kiinnostunut, mutta sekään ei ole iso miinus. Renixin kanssa pärjää yhtä hyvin yleismittarilla koska kaikkien antureiden mittausarvot ja systeemien tarkistusohjeet löytyy helposti netistä.
Toinen pikku miinus joka ei varsinaisesti liity Renix-laitteisiin on se muovinen paineistettu paisuntasäiliö joka on enemmän tai vähemmän kulutustavaraa. Jostain syystä vain Renix-koneissa on sellainen mutta helppo muuttaa sekin normaaliksi jos ei tykkää.
Itse olen vuodesta 08 ajanut kyseisellä laitteella eikä vielä ole mitään aikeita luopua. Sen verran on käyttökokemuksia, kysy vain mitä tulee mieleen. Jos kiinnostaa niin voidaan puhelimessa jutella aiheesta lisää.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
No ihan kaikkia osia ei enään saa suoraan soveltamatta, esim MAT-anturia ei mistään löydy, mulla on 12 eri valmistajan/tukkurin varaosanumero ko osalle ja nothing, nowhere....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Eipä tainnu vieläkään päästä kaivelemaan Renixin saloja... Tuo uusin tulokas oli vm-91 (M) ja eikös näissä ole ollu H.O-koneet?
btw. kaupat siis tuli ja nyt häätyy sitte järjestellä värkki kotia, ko oli leima kuivahtanut toukokuussa (oli tiedossa). Vaihtoehtoina "puuhalaput", tai traileri... Puuhiksilla saattaisi saada hyvän tuntuman, ko auto majailee 260km pohjosempana meiltä.
btw. kaupat siis tuli ja nyt häätyy sitte järjestellä värkki kotia, ko oli leima kuivahtanut toukokuussa (oli tiedossa). Vaihtoehtoina "puuhalaput", tai traileri... Puuhiksilla saattaisi saada hyvän tuntuman, ko auto majailee 260km pohjosempana meiltä.
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Joo, ei oo Renix, on H.O.Mikko V. kirjoitti:Eipä tainnu vieläkään päästä kaivelemaan Renixin saloja... Tuo uusin tulokas oli vm-91 (M) ja eikös näissä ole ollu H.O-koneet?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Onnea uudelle hankinnalle!Mikko V. kirjoitti:Eipä tainnu vieläkään päästä kaivelemaan Renixin saloja... Tuo uusin tulokas oli vm-91 (M) ja eikös näissä ole ollu H.O-koneet?
btw. kaupat siis tuli ja nyt häätyy sitte järjestellä värkki kotia, ko oli leima kuivahtanut toukokuussa (oli tiedossa). Vaihtoehtoina "puuhalaput", tai traileri... Puuhiksilla saattaisi saada hyvän tuntuman, ko auto majailee 260km pohjosempana meiltä.


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Kiitoksia. Alustavasti päädyin ratkaisuun "puuhakilvet" ja rohkeasti nokka alamaihin. Tiistaina olisi tarkoitus kotiuttaa tuo hankinta ja kävästä läpi sitä sen verran, että saa leiman paperiin.
"Kesälomalla" on sitte hyvin aikaa suoritella pikku fixiä kumpaankin.. Nykyinen ainaki vaatii huomiota takajousiensa osalta.
Ehkäpä sitä voisi jo toista alkaa vähän jalostamaankin alempien tieverkkojen vaatimaan kuntoon..
"Kesälomalla" on sitte hyvin aikaa suoritella pikku fixiä kumpaankin.. Nykyinen ainaki vaatii huomiota takajousiensa osalta.
Ehkäpä sitä voisi jo toista alkaa vähän jalostamaankin alempien tieverkkojen vaatimaan kuntoon..
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Re: Jeeppikaupoille (vissiin) taas..
Päivitystä:
Jeeppi kotiutettiin ajamalla. PCM meinasi aiheuttaa pieniä v-käyrän nousuja porsineitten konkkien osalta. Vaihdoin konkat ja käytin värkin konttorilla. läpi meni, että heilahti.. Ainoa maininta tuli urakkanupista (ei edes otteeseen asti)...
Nyt on Toukokuulle asti leimaa papereissa ja 3000 ongelmatonta yhteistä kilometriä takana (PL. Bendix ABS)
Paljon tukevamman tuntuinen tuo tuoreempi hankinta (-91) on, kuin aikaisempi (-92)
Pientä askaretta on vielä moottoriöljyn vaihdon muodossa (vaihdettu kesäkuussa). Pitäisi ehkä suorittaa jonkunsorttinen huuhtelu koneelle, kun muutama nostaja ääntelee kivasti lämpimänä...
Jeeppi kotiutettiin ajamalla. PCM meinasi aiheuttaa pieniä v-käyrän nousuja porsineitten konkkien osalta. Vaihdoin konkat ja käytin värkin konttorilla. läpi meni, että heilahti.. Ainoa maininta tuli urakkanupista (ei edes otteeseen asti)...
Nyt on Toukokuulle asti leimaa papereissa ja 3000 ongelmatonta yhteistä kilometriä takana (PL. Bendix ABS)
Paljon tukevamman tuntuinen tuo tuoreempi hankinta (-91) on, kuin aikaisempi (-92)
Pientä askaretta on vielä moottoriöljyn vaihdon muodossa (vaihdettu kesäkuussa). Pitäisi ehkä suorittaa jonkunsorttinen huuhtelu koneelle, kun muutama nostaja ääntelee kivasti lämpimänä...
Ei kaikki ruostunut ole romua..