XJ 2.5td ja tehot pois

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 16.07.2015. 23:35

Hommasin tuommosen diesel XJ projektin... Ongelmana on kansirempan myötä hävinnyt teho... Kannentiiviste korkannut ja yksi kansi vaihdettu Voyagerista... Hehku on kannessa eri paikassa, liekkö muita eroja kansissa? Tyhjäkäynniltä vetää hyvin, mutta sillon kun turbon pitäisi antaa tehoa, kone puutuu täysin... Haisee miljoonan rullatulle pystylyhtymersulle, muuten roklattaa ihan hyvin... Alkuun kuulu imupuolelta+tuntu ahtoputkessa kumma läpätys... Liekkö ollu imuvenavuoto? Nostaja pökissä? Hiljeni kun anto paikallaan lämää... Eli minne on teho hukkunu? Ja vuosimalli on 2000

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 17.07.2015. 13:46

Valmistenumeron perusteella näkys olevan -01...

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 17.07.2015. 14:16

Kuuluuko tässä mallissa olla 1.pytyn suuttimessa se sähköpiuha? Ja sitten kahdesta keskimmäisen kannen alareunasta näyttää särkyneen joku anturi.... kaksi piuhanpäätä roikkuu irtallaan samalla alueella...lämpöantureita? Kuinka kauan pitää akun olla irti, että ecu nollautuu?

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 17.07.2015. 16:38

Jatkuu yksinpuheluna.... Ilmeisesti suuttimessa ei oo anturia tässä vehkeessä... Ja ne irtopiuhat+kansissa olevat jämät on juurikin lämpöantureita mittaria ja ecua varten.... Ristus mimmosia remppamiehiä ku tursitaan anturit paskaksi ja sitten on ihmetys suuri kun kone ei käy :roll:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.07.2015. 20:57

Yrittääkö se ahtaa mitään?

Savuttaako tms kun puutuu? Vikakoodit kertois että onko vikatilassa tms..
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 18.07.2015. 0:37

Joo kyllä se painetta tekee... Pitää vaihtaa nuo katkotut anturit ja kahtoo sitten mitä se on mieltä... Nyt on ilmeisesti vikatilassa puuttuvan lämpötilatiedon takia...

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 22.07.2015. 11:03

Ei heränny henkiin pelkkien anturien vaihdolla... Vielä on vähän hämärän peitossa kuuluuko tuossa 1.suuttimessa olla se anturi? Tulipellin tuntumassa koneen takana roikkuu vielä yksi irtotöpseli...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.07.2015. 11:35

Pitää olla ykkösessä anturi, eli tuo on oikea suutin siihen: http://www.jamant.fi/suutin-jam15062026f-p-3954.html , tarkistin varaosakuvista!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.07.2015. 16:17

olikos tuossa koneessa map anturia? Sen likaisuus tekee savutusta yms.
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 27.07.2015. 7:54

MAPpi on ja sen putsasin.... Se anturisuutin puuttuu, tilalle vaihdettu normaali... Riittänee aiheuttamaan vikatilan?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.07.2015. 18:10

Kyllähän se riittää vikatilaan että puuttuu se anturilla oleva suutin.
Miten ne o suutinputket tehty siihen. Ainakin mitä itse olen nähnyt tuolla "Needle lift sensor" anturilla olevia suuttimia jakajapumpun perässä niin se on huomattavasti pidempi kuin ilman anturia olevat.

Tuossa infoa siitä anturisuuttimesta. Ei tosin tässä tapauksessa auta kuin hankkia oikea suutin. Tai sitten softaa muokata niin että poistaa siitä tuon suuttimen anturin vikakoodit yms. Muokkailut tosin huonontaa moottorin optimaalista toimintaa eli esim polttoainetaloudellisuutta.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä kozel, muokattu yhteensä 27 kertaa
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.07.2015. 18:15

Ei oo pituuseroa tuossa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.07.2015. 18:17

Aina sitä tulee uutta vastaan.. :mrgreen:
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 28.07.2015. 11:51

Ei oo putkia murjottu (ei ainakaan näytä siltä) ja tosiaan saman mittanen suutin siihen näyttäs käyvän...

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: XJ 2.5td ja tehot pois

Viesti Kirjoittaja Qtka » 05.08.2015. 11:11

Nyt on anturisuutin paikallaan, mittasin sen: ~95ohm. Käynti parani huomattavasti eikä enää käryä, mutta vikatila ei poistunut vieläkään :x OBD lukijalla sain jotain koodeja ulos (10kpl), mutta suurin osa niistä ei näytä olevan oikeaa muotoa mitä netistä niitä haeskelin....

Tämmöset löyty mitkä Jeep-muodossa:

P2249: En löytänyt selitystä

P0008: Kapula sanoo: "moottorin asentojärjestelmä - moottorin suoritutehon ongelma" Netistä en löytänyt tälle koodille selitystä.

P1333: Tämä liittyy jotenkin ilmastointiin, ei pitäisi aikeuttaa vikatilaa?

P0065: Kapula sanoo: "Imuilman-avusteisen suuttimen ohjauksen - alue-/toimintaongelma" Netti sanoo: "Manifold tune valve solenoid circuit open or shorted" Mikähän lie tämä? MAP? Joku tyhjäkäynti vanttiili? EGR?

Loput koodit jotka ihme muodossa: C2E2E,C39FB,U3B00,C0905,B0111 ja U3181

Osaako joku suomentaa näitä?

Kirjoita vastaus