Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Terve taas pitkästä aikaa. Sitten viime päivitysten on seuraavanlaisia kokemuksia tullut.
1. Koko talven olen ajellut noilla jokakelin renkailla ja hyvin on päästy. Neliveto vaan päälle, jos hirvittää. Ainoa keli, jolloin raapivilla renkailla pääsisi paremmin on puhdas jääkeli. Parilla parkkipaikalla on tullut vastaan. Olen pääasiassa ajellut kylläkin kehä 3:n sisäpuolella.
2. Dieselin sijaan tuli tankattua bensaa. No, tankki tyhjäksi kanistereihin ja huuhtelu. Ei mitään kummoista muuta. Nyt on tankkikin pesty, kuinka moni on yleensä pesetyttänyt möhnät pois edes jostain omistamastaan autosta?
3. Tänään tuli vikakoodi P235, joka tarkoittaa turbon ahtopaineanturin vikaa. Putsasin jonkun imusarjan päällä olleen anturin, joka oli pikeentynyt. Vikakoodi pitää edelleen, joten viat eivät taida kuitaantua itsekseen....tai sitten sen putsaus ei liittynyt tähän.
Muuten hyvin on mennyt ja tyytyväinen olen ostokseeni. Dieseliä vie reilun 11 l satasella, joten ilmaista autoilu ei ole. Onneksi polttoaineiden hinnat tipahtivat.
1. Koko talven olen ajellut noilla jokakelin renkailla ja hyvin on päästy. Neliveto vaan päälle, jos hirvittää. Ainoa keli, jolloin raapivilla renkailla pääsisi paremmin on puhdas jääkeli. Parilla parkkipaikalla on tullut vastaan. Olen pääasiassa ajellut kylläkin kehä 3:n sisäpuolella.
2. Dieselin sijaan tuli tankattua bensaa. No, tankki tyhjäksi kanistereihin ja huuhtelu. Ei mitään kummoista muuta. Nyt on tankkikin pesty, kuinka moni on yleensä pesetyttänyt möhnät pois edes jostain omistamastaan autosta?
3. Tänään tuli vikakoodi P235, joka tarkoittaa turbon ahtopaineanturin vikaa. Putsasin jonkun imusarjan päällä olleen anturin, joka oli pikeentynyt. Vikakoodi pitää edelleen, joten viat eivät taida kuitaantua itsekseen....tai sitten sen putsaus ei liittynyt tähän.
Muuten hyvin on mennyt ja tyytyväinen olen ostokseeni. Dieseliä vie reilun 11 l satasella, joten ilmaista autoilu ei ole. Onneksi polttoaineiden hinnat tipahtivat.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Ahtopaineen tunnistin on vaihdettu: Tunnistin, ahtopaine BOSCH 0 281 002 514. Viikon verran mentiin ilmeisesti ilman turboa, ei ainakaan kiihtyvyyttä ollut juuri mitenkään. Kulki kyllä sitten tasaista ihan hyvin. Vaihtotyö oli helppo, helpoimpia mitä olen tehnyt. Muutama minuutti meni. Vikakoodikin poistui, joten taas mennään
Samalla tuli vaihdettua konepellin kaasujousi. Nyt ei tarvitse harjaa pitää välissä.
Hankin samalla vikakoodin lukulaitteen, mutta ei tainnut kummoinen sattua, kun jo kiukutteli.

Samalla tuli vaihdettua konepellin kaasujousi. Nyt ei tarvitse harjaa pitää välissä.
Hankin samalla vikakoodin lukulaitteen, mutta ei tainnut kummoinen sattua, kun jo kiukutteli.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Facebookissa on julkinen ryhmä https://www.facebook.com/groups/2002078 ... 8/?fref=ts
Kun laitoin sinne kuvan omasta Cherookestani, niin ihmettelivät, että Libertyhän se on
Mikähän lienee syy, että täällä mennään Cherokee-nimellä? Itse kyllä pidän tästä enemmän, joten hyvä näin.
Kun laitoin sinne kuvan omasta Cherookestani, niin ihmettelivät, että Libertyhän se on

Mikähän lienee syy, että täällä mennään Cherokee-nimellä? Itse kyllä pidän tästä enemmän, joten hyvä näin.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Jenkkimarkkinoilla oli pakko vaihtaa nimeä, kun intiaanien kanssa ei saatu sopparia aikaiseksi nimenkäytöstä. Euroopan markkinoille inkkarit ei pystyneet mitään...bilbo4u kirjoitti: omasta Cherookestani, niin ihmettelivät, että Libertyhän se on
Mikähän lienee syy, että täällä mennään Cherokee-nimellä? Itse kyllä pidän tästä enemmän, joten hyvä näin.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Tässä päivitykset Jeepissäni. Vesipumppu ja hihnat on vaihdettu. Kustannuksia kohdalleni siitä tuli 850€.
Nyt on taas - toistaiseksi - rauhallista ajella. Jo ihan oman mielenrauhan vuoksi kannattaa hihna vaihtaa ajallaan - minulla meni hieman pitkäksi.
Ensi kesänä täytyy repsikan puolen kynnystä hieman tutkailla, kun ruoste pukkaa läpi. Myyjäliike taisi laittaa teipit ja maalia päälle? Ovien alaosissakin on jotain ruskeeta.
Muuten taas kaikki hyvin

Ensi kesänä täytyy repsikan puolen kynnystä hieman tutkailla, kun ruoste pukkaa läpi. Myyjäliike taisi laittaa teipit ja maalia päälle? Ovien alaosissakin on jotain ruskeeta.
Muuten taas kaikki hyvin

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Terve taas
Meinasin tuossa taannoin laittaa kommentin, että vuosi on täynnä ja kaikki hyvin, mutta eipäs mennytkään vuosi kuin elokuvissa. Auto meni katsastuksestakin läpi ensi yrittämällä.
Autohan hävittää edelleen vettä ja savuttaa aamulla käyntiinlaiton jälkeen kilometrin ajon verran, mutta vettä lisäämällä ollaan menty. Kun konepeltiä on siis joutunut aukomaan enemmän, kuin normaalisti tarkastin saamalla apuhinan kunnon. Hihna oli tarkastushetkillä sopivassa kohdassa ja hihnassa oli sisäpuolella vekki. Ei kun soitto korjaamolle....aika varattiin ja hihna vaihdettiin takuuseen. Samalla korjaamo ilmoitti, että joku apuvesipumpun akseli (oikea nimi ei vaan tartu päähän) on väljä ja se koko pakettipitäisi vaihtaa uuteen - hinta-arvio 1350€, josta jo pelkkä osa 1100€. Huoh - asia kunnossa ja rahoitusta sitten vaan järjestämään....
Tässä sitten odotellessa osan tuloa olimme ajelemassa mökille, jolloin eräässä risteyksessä auto sitten hyytyi. Hinuri paikalle ja paikalliseen korjaamoon mentiin. Nyt sieltä sitten soitettiin, että jako oli mennyt sekaisin
Taas on auto lavetilla ja nyt matkalla alkuperäiseen korjaamoon tsekattavaksi, että mikä nyt meni pieleen...
Joten aika mielenkiintoisia hetkiä olen elänyt viime aikoina. Muuten vuosi on mennyt monenlaisia ajoja suorittaessa ja auto on osoittautunut näitä muutamia asioita lukuunottamatta hyväksi hankinnaksi. Nyt vaan täytyy toivoa, ettei mitään suurta ole luvassa.
Jamantin Lehtinen on hienosti tarjonnut neuvojaan ja tietojaan käytettäviksi - kiitos niistä
Meinasin tuossa taannoin laittaa kommentin, että vuosi on täynnä ja kaikki hyvin, mutta eipäs mennytkään vuosi kuin elokuvissa. Auto meni katsastuksestakin läpi ensi yrittämällä.
Autohan hävittää edelleen vettä ja savuttaa aamulla käyntiinlaiton jälkeen kilometrin ajon verran, mutta vettä lisäämällä ollaan menty. Kun konepeltiä on siis joutunut aukomaan enemmän, kuin normaalisti tarkastin saamalla apuhinan kunnon. Hihna oli tarkastushetkillä sopivassa kohdassa ja hihnassa oli sisäpuolella vekki. Ei kun soitto korjaamolle....aika varattiin ja hihna vaihdettiin takuuseen. Samalla korjaamo ilmoitti, että joku apuvesipumpun akseli (oikea nimi ei vaan tartu päähän) on väljä ja se koko pakettipitäisi vaihtaa uuteen - hinta-arvio 1350€, josta jo pelkkä osa 1100€. Huoh - asia kunnossa ja rahoitusta sitten vaan järjestämään....
Tässä sitten odotellessa osan tuloa olimme ajelemassa mökille, jolloin eräässä risteyksessä auto sitten hyytyi. Hinuri paikalle ja paikalliseen korjaamoon mentiin. Nyt sieltä sitten soitettiin, että jako oli mennyt sekaisin

Joten aika mielenkiintoisia hetkiä olen elänyt viime aikoina. Muuten vuosi on mennyt monenlaisia ajoja suorittaessa ja auto on osoittautunut näitä muutamia asioita lukuunottamatta hyväksi hankinnaksi. Nyt vaan täytyy toivoa, ettei mitään suurta ole luvassa.
Jamantin Lehtinen on hienosti tarjonnut neuvojaan ja tietojaan käytettäviksi - kiitos niistä

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Jeeppi nyt alkuperäisellä korjaamolla edellisen korjaamon diagnostiikalla varustettuna - "kone jumissa ja jako sekaisin". No kävin äsken kertomassa omat huomioni, etteivät turhaa tee - jakoa olivat jo tutkineet ja kaikki ok.....olisiko kuitenkin se kampiakselin asennontunnistin joka koko sopan aiheutti?
No he uskalsivat sitten pyöräyttää konetta ja sehän käynnistyi hyvin...joten se siitä konejumista sitten.
On näköjään korjaamoita/vian lukijoita ja taas korjaamoita...
...lisätietoa myöhemmin
No he uskalsivat sitten pyöräyttää konetta ja sehän käynnistyi hyvin...joten se siitä konejumista sitten.
On näköjään korjaamoita/vian lukijoita ja taas korjaamoita...
...lisätietoa myöhemmin

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
...tilanne näyttää lievästi sanottuna kurjalta.
Autoa on nyt katsottu useammallakin taholla ja viimeisin diagnoosi on, että kolme sylinteriä vuotaa jonnekin - ylös, alas tai...
Täytyy todeta, että tämä remontti ja vian tutkiminen ei onnistunut, eivätkä kuut olleet kohdakkain, eikä minkäänlaista tuuria havaittavissa. Rahaa on palanut jo tuhansia, eikä edes vian laatu ole selvinnyt.
Autoon on vaihdettu vaihtojärjestyksessä 1. kampiakselin asennontunnistin, nokka-akselin asennonsunnitsin, apuvesipumppu, öljyt, suodatin, egr on tulpattu, nokkahihna tarkastettu, naftasuuttimet vaihdettu uusiin, puristukset mitattu sekä sähköisesti, että manuaalisesti.....täytynee ilmeisesti luovuttaa ja siirtyä jonkun toisen merkin ajuriksi. Kurja juttu.
Ilmeisesti moottori voi todellakin yhdellä kertaa sekä sammua, että mennä rikki kokonaan ilman etukäteisvaroittelua.

Täytyy todeta, että tämä remontti ja vian tutkiminen ei onnistunut, eivätkä kuut olleet kohdakkain, eikä minkäänlaista tuuria havaittavissa. Rahaa on palanut jo tuhansia, eikä edes vian laatu ole selvinnyt.
Autoon on vaihdettu vaihtojärjestyksessä 1. kampiakselin asennontunnistin, nokka-akselin asennonsunnitsin, apuvesipumppu, öljyt, suodatin, egr on tulpattu, nokkahihna tarkastettu, naftasuuttimet vaihdettu uusiin, puristukset mitattu sekä sähköisesti, että manuaalisesti.....täytynee ilmeisesti luovuttaa ja siirtyä jonkun toisen merkin ajuriksi. Kurja juttu.

Ilmeisesti moottori voi todellakin yhdellä kertaa sekä sammua, että mennä rikki kokonaan ilman etukäteisvaroittelua.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Minen noihin dieseleihin koske pitkällä tikullakaan.....
-Unelmana bensa V8 ja mahdollisimman iso/tehokas....
Ps. Otan osaa bilbo4u:n huonoon onneen Jeeppeilyssään...

-Unelmana bensa V8 ja mahdollisimman iso/tehokas....

Ps. Otan osaa bilbo4u:n huonoon onneen Jeeppeilyssään...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Pikkasen kiinnostaa kyllä, että mitä tuossa on oikeasti tapahtunut... Ei sen pitäis tolleen hajota. Onko varmaa, että ei ole korjaushistoriassa joku vedätys tehty, korjattu halvalla, kun olis pitäny korjata kunnolla ja sitten auto äkkiä luiskaan, eli ootko haastatellu edellisiä omistajia (montakos niitä edes olis)??bilbo4u kirjoitti:...tilanne näyttää lievästi sanottuna kurjalta.Autoa on nyt katsottu useammallakin taholla ja viimeisin diagnoosi on, että kolme sylinteriä vuotaa jonnekin - ylös, alas tai...
Täytyy todeta, että tämä remontti ja vian tutkiminen ei onnistunut, eivätkä kuut olleet kohdakkain, eikä minkäänlaista tuuria havaittavissa. Rahaa on palanut jo tuhansia, eikä edes vian laatu ole selvinnyt.
Autoon on vaihdettu vaihtojärjestyksessä 1. kampiakselin asennontunnistin, nokka-akselin asennonsunnitsin, apuvesipumppu, öljyt, suodatin, egr on tulpattu, nokkahihna tarkastettu, naftasuuttimet vaihdettu uusiin, puristukset mitattu sekä sähköisesti, että manuaalisesti.....täytynee ilmeisesti luovuttaa ja siirtyä jonkun toisen merkin ajuriksi. Kurja juttu.![]()
Ilmeisesti moottori voi todellakin yhdellä kertaa sekä sammua, että mennä rikki kokonaan ilman etukäteisvaroittelua.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Jokainen tekee mitä haluaa, mutta minusta jos haluaa huolettoman katukäyttömaasturin sen on oltava joku CRV tms. euro-japsi-kikotin, jota ei edes mieti rakentavansa offikäyttöön tai edes harrasteeksi. Missä tahansa harrastekäytössä kun jo lähtökohta on että jotain hajoaa ja/tai aikaa ja rahaa palaa pajottamiseen ennemmin kuin ajamiseen. Jos Jeepin haluaa pitää edes jotenkin käyttöauto-osastossa, sen on oltava alle 10v vanha, bensakone, ajettu alle 200tkm, merkkihuollettu, ei offattu, eikä vedetty raskaita kärrejä, vaikka ei näilläkään kriteereillä aina osu maaliin.
Raha ja romut rauhottaa.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele





Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Ei se välttämättä ihan kunnossa ole ollut tai yhtäkkiä hajonnut tuosta ylläolevasta päätellen...bilbo4u kirjoitti:Autohan hävittää edelleen vettä ja savuttaa aamulla käyntiinlaiton jälkeen kilometrin ajon verran, mutta vettä lisäämällä ollaan menty.
Vuotaiskohan ihan vaan kannen tiivisteestä? Kuulostaa kyllä erikoiselta että korjaamolla ammattimiehet eivät edes kunnon diagnoosia saa aikaiseksi?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Todelliset Jeeppiharrastajat ajaa peräkontti täynnä työkaluja, vetareita, murroksia, laatikollinen kampuran asentoantureita, pari hallitunkkia ja kompura-aggregaatti. H***a-miehelle riittää silkkihaskat lokerossa!JAMANT kirjoitti:^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele![]()
![]()
![]()



Kaveri, jolta ostin "nostajavikaisen" (=lue mäntävikaisen) WJ:n osti Jeepin jälkeen CRV:n. Oli kuulemma kuin "euron juusto" verrattuna Jeeppiin. Ei WJ kyllä mikään pippuripihvi ole eikä chatou brien, paremminkin lihapulla-makkaraperunat pekonilla ja kananmunalla, mutta h****tin hyvät sellaset!

Raha ja romut rauhottaa.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
No joo, jos sitä niinkuin sillai ajattelee, niin voihan se olla että H***da-mies ei haluakkaan niitä työkaluja, kun jos hajoaa, korjaamolle, Jeeppimies osaa itse... Mutta ei niitä kaikkia tarvitse koko ajan pajottaa, ei mulla hirveän usein samoja autoja käy, paitsi ne mitkä huolletaan säännöllisesti, niin huollossa käyvät. Korjattavat käy korjattavana ja seuraavan 5 huollon välillä ei muuten käy, sitten taas ehkä jotain pajotettavaa on tullut, mutta mihinkä muka ei tulis, ei autotehtaat tee autoja jotka kestää maailmantappiin asti, loppuu autojen valmistus, jos ei ne hajoais niin että poka tajuaa ostaa uuden....WinChester kirjoitti:Todelliset Jeeppiharrastajat ajaa peräkontti täynnä työkaluja, vetareita, murroksia, laatikollinen kampuran asentoantureita, pari hallitunkkia ja kompura-aggregaatti. H***a-miehelle riittää silkkihaskat lokerossa!JAMANT kirjoitti:^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kaveri, jolta ostin "nostajavikaisen" (=lue mäntävikaisen) WJ:n osti Jeepin jälkeen CRV:n. Oli kuulemma kuin "euron juusto" verrattuna Jeeppiin. Ei WJ kyllä mikään pippuripihvi ole eikä chatou brien, paremminkin lihapulla-makkaraperunat pekonilla ja kananmunalla, mutta h****tin hyvät sellaset!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1