Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Kirjoita vastaus
Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 18.02.2015. 16:18

Terve taas pitkästä aikaa. Sitten viime päivitysten on seuraavanlaisia kokemuksia tullut.
1. Koko talven olen ajellut noilla jokakelin renkailla ja hyvin on päästy. Neliveto vaan päälle, jos hirvittää. Ainoa keli, jolloin raapivilla renkailla pääsisi paremmin on puhdas jääkeli. Parilla parkkipaikalla on tullut vastaan. Olen pääasiassa ajellut kylläkin kehä 3:n sisäpuolella.
2. Dieselin sijaan tuli tankattua bensaa. No, tankki tyhjäksi kanistereihin ja huuhtelu. Ei mitään kummoista muuta. Nyt on tankkikin pesty, kuinka moni on yleensä pesetyttänyt möhnät pois edes jostain omistamastaan autosta?
3. Tänään tuli vikakoodi P235, joka tarkoittaa turbon ahtopaineanturin vikaa. Putsasin jonkun imusarjan päällä olleen anturin, joka oli pikeentynyt. Vikakoodi pitää edelleen, joten viat eivät taida kuitaantua itsekseen....tai sitten sen putsaus ei liittynyt tähän.

Muuten hyvin on mennyt ja tyytyväinen olen ostokseeni. Dieseliä vie reilun 11 l satasella, joten ilmaista autoilu ei ole. Onneksi polttoaineiden hinnat tipahtivat.

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 04.03.2015. 20:25

Ahtopaineen tunnistin on vaihdettu: Tunnistin, ahtopaine BOSCH 0 281 002 514. Viikon verran mentiin ilmeisesti ilman turboa, ei ainakaan kiihtyvyyttä ollut juuri mitenkään. Kulki kyllä sitten tasaista ihan hyvin. Vaihtotyö oli helppo, helpoimpia mitä olen tehnyt. Muutama minuutti meni. Vikakoodikin poistui, joten taas mennään :-)
Samalla tuli vaihdettua konepellin kaasujousi. Nyt ei tarvitse harjaa pitää välissä.
Hankin samalla vikakoodin lukulaitteen, mutta ei tainnut kummoinen sattua, kun jo kiukutteli.

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 14.03.2015. 9:11

Facebookissa on julkinen ryhmä https://www.facebook.com/groups/2002078 ... 8/?fref=ts

Kun laitoin sinne kuvan omasta Cherookestani, niin ihmettelivät, että Libertyhän se on :-)

Mikähän lienee syy, että täällä mennään Cherokee-nimellä? Itse kyllä pidän tästä enemmän, joten hyvä näin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.03.2015. 10:35

bilbo4u kirjoitti: omasta Cherookestani, niin ihmettelivät, että Libertyhän se on :-)

Mikähän lienee syy, että täällä mennään Cherokee-nimellä? Itse kyllä pidän tästä enemmän, joten hyvä näin.
Jenkkimarkkinoilla oli pakko vaihtaa nimeä, kun intiaanien kanssa ei saatu sopparia aikaiseksi nimenkäytöstä. Euroopan markkinoille inkkarit ei pystyneet mitään...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 31.03.2015. 17:20

Tässä päivitykset Jeepissäni. Vesipumppu ja hihnat on vaihdettu. Kustannuksia kohdalleni siitä tuli 850€. :| Nyt on taas - toistaiseksi - rauhallista ajella. Jo ihan oman mielenrauhan vuoksi kannattaa hihna vaihtaa ajallaan - minulla meni hieman pitkäksi.
Ensi kesänä täytyy repsikan puolen kynnystä hieman tutkailla, kun ruoste pukkaa läpi. Myyjäliike taisi laittaa teipit ja maalia päälle? Ovien alaosissakin on jotain ruskeeta.
Muuten taas kaikki hyvin :D

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 12.08.2015. 16:43

Terve taas

Meinasin tuossa taannoin laittaa kommentin, että vuosi on täynnä ja kaikki hyvin, mutta eipäs mennytkään vuosi kuin elokuvissa. Auto meni katsastuksestakin läpi ensi yrittämällä.

Autohan hävittää edelleen vettä ja savuttaa aamulla käyntiinlaiton jälkeen kilometrin ajon verran, mutta vettä lisäämällä ollaan menty. Kun konepeltiä on siis joutunut aukomaan enemmän, kuin normaalisti tarkastin saamalla apuhinan kunnon. Hihna oli tarkastushetkillä sopivassa kohdassa ja hihnassa oli sisäpuolella vekki. Ei kun soitto korjaamolle....aika varattiin ja hihna vaihdettiin takuuseen. Samalla korjaamo ilmoitti, että joku apuvesipumpun akseli (oikea nimi ei vaan tartu päähän) on väljä ja se koko pakettipitäisi vaihtaa uuteen - hinta-arvio 1350€, josta jo pelkkä osa 1100€. Huoh - asia kunnossa ja rahoitusta sitten vaan järjestämään....
Tässä sitten odotellessa osan tuloa olimme ajelemassa mökille, jolloin eräässä risteyksessä auto sitten hyytyi. Hinuri paikalle ja paikalliseen korjaamoon mentiin. Nyt sieltä sitten soitettiin, että jako oli mennyt sekaisin :-( Taas on auto lavetilla ja nyt matkalla alkuperäiseen korjaamoon tsekattavaksi, että mikä nyt meni pieleen...

Joten aika mielenkiintoisia hetkiä olen elänyt viime aikoina. Muuten vuosi on mennyt monenlaisia ajoja suorittaessa ja auto on osoittautunut näitä muutamia asioita lukuunottamatta hyväksi hankinnaksi. Nyt vaan täytyy toivoa, ettei mitään suurta ole luvassa.

Jamantin Lehtinen on hienosti tarjonnut neuvojaan ja tietojaan käytettäviksi - kiitos niistä :-)

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 13.08.2015. 15:28

Jeeppi nyt alkuperäisellä korjaamolla edellisen korjaamon diagnostiikalla varustettuna - "kone jumissa ja jako sekaisin". No kävin äsken kertomassa omat huomioni, etteivät turhaa tee - jakoa olivat jo tutkineet ja kaikki ok.....olisiko kuitenkin se kampiakselin asennontunnistin joka koko sopan aiheutti?

No he uskalsivat sitten pyöräyttää konetta ja sehän käynnistyi hyvin...joten se siitä konejumista sitten.

On näköjään korjaamoita/vian lukijoita ja taas korjaamoita...

...lisätietoa myöhemmin :-)

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 23.09.2015. 17:36

...tilanne näyttää lievästi sanottuna kurjalta. :( Autoa on nyt katsottu useammallakin taholla ja viimeisin diagnoosi on, että kolme sylinteriä vuotaa jonnekin - ylös, alas tai...

Täytyy todeta, että tämä remontti ja vian tutkiminen ei onnistunut, eivätkä kuut olleet kohdakkain, eikä minkäänlaista tuuria havaittavissa. Rahaa on palanut jo tuhansia, eikä edes vian laatu ole selvinnyt.

Autoon on vaihdettu vaihtojärjestyksessä 1. kampiakselin asennontunnistin, nokka-akselin asennonsunnitsin, apuvesipumppu, öljyt, suodatin, egr on tulpattu, nokkahihna tarkastettu, naftasuuttimet vaihdettu uusiin, puristukset mitattu sekä sähköisesti, että manuaalisesti.....täytynee ilmeisesti luovuttaa ja siirtyä jonkun toisen merkin ajuriksi. Kurja juttu. :cry:

Ilmeisesti moottori voi todellakin yhdellä kertaa sekä sammua, että mennä rikki kokonaan ilman etukäteisvaroittelua.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja rane58 » 23.09.2015. 22:26

Minen noihin dieseleihin koske pitkällä tikullakaan..... :oops:
-Unelmana bensa V8 ja mahdollisimman iso/tehokas.... 8)

Ps. Otan osaa bilbo4u:n huonoon onneen Jeeppeilyssään... :(
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.09.2015. 22:46

bilbo4u kirjoitti:...tilanne näyttää lievästi sanottuna kurjalta. :( Autoa on nyt katsottu useammallakin taholla ja viimeisin diagnoosi on, että kolme sylinteriä vuotaa jonnekin - ylös, alas tai...

Täytyy todeta, että tämä remontti ja vian tutkiminen ei onnistunut, eivätkä kuut olleet kohdakkain, eikä minkäänlaista tuuria havaittavissa. Rahaa on palanut jo tuhansia, eikä edes vian laatu ole selvinnyt.

Autoon on vaihdettu vaihtojärjestyksessä 1. kampiakselin asennontunnistin, nokka-akselin asennonsunnitsin, apuvesipumppu, öljyt, suodatin, egr on tulpattu, nokkahihna tarkastettu, naftasuuttimet vaihdettu uusiin, puristukset mitattu sekä sähköisesti, että manuaalisesti.....täytynee ilmeisesti luovuttaa ja siirtyä jonkun toisen merkin ajuriksi. Kurja juttu. :cry:

Ilmeisesti moottori voi todellakin yhdellä kertaa sekä sammua, että mennä rikki kokonaan ilman etukäteisvaroittelua.
Pikkasen kiinnostaa kyllä, että mitä tuossa on oikeasti tapahtunut... Ei sen pitäis tolleen hajota. Onko varmaa, että ei ole korjaushistoriassa joku vedätys tehty, korjattu halvalla, kun olis pitäny korjata kunnolla ja sitten auto äkkiä luiskaan, eli ootko haastatellu edellisiä omistajia (montakos niitä edes olis)??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.09.2015. 8:30

Jokainen tekee mitä haluaa, mutta minusta jos haluaa huolettoman katukäyttömaasturin sen on oltava joku CRV tms. euro-japsi-kikotin, jota ei edes mieti rakentavansa offikäyttöön tai edes harrasteeksi. Missä tahansa harrastekäytössä kun jo lähtökohta on että jotain hajoaa ja/tai aikaa ja rahaa palaa pajottamiseen ennemmin kuin ajamiseen. Jos Jeepin haluaa pitää edes jotenkin käyttöauto-osastossa, sen on oltava alle 10v vanha, bensakone, ajettu alle 200tkm, merkkihuollettu, ei offattu, eikä vedetty raskaita kärrejä, vaikka ei näilläkään kriteereillä aina osu maaliin.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.09.2015. 9:54

^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele :lol: :lol: :lol: :!:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

siffo
Viestit: 171
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja siffo » 24.09.2015. 10:23

bilbo4u kirjoitti:Autohan hävittää edelleen vettä ja savuttaa aamulla käyntiinlaiton jälkeen kilometrin ajon verran, mutta vettä lisäämällä ollaan menty.
Ei se välttämättä ihan kunnossa ole ollut tai yhtäkkiä hajonnut tuosta ylläolevasta päätellen...
Vuotaiskohan ihan vaan kannen tiivisteestä? Kuulostaa kyllä erikoiselta että korjaamolla ammattimiehet eivät edes kunnon diagnoosia saa aikaiseksi?

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.09.2015. 11:39

JAMANT kirjoitti:^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele :lol: :lol: :lol: :!:
Todelliset Jeeppiharrastajat ajaa peräkontti täynnä työkaluja, vetareita, murroksia, laatikollinen kampuran asentoantureita, pari hallitunkkia ja kompura-aggregaatti. H***a-miehelle riittää silkkihaskat lokerossa! :lol: :lol: :lol:

Kaveri, jolta ostin "nostajavikaisen" (=lue mäntävikaisen) WJ:n osti Jeepin jälkeen CRV:n. Oli kuulemma kuin "euron juusto" verrattuna Jeeppiin. Ei WJ kyllä mikään pippuripihvi ole eikä chatou brien, paremminkin lihapulla-makkaraperunat pekonilla ja kananmunalla, mutta h****tin hyvät sellaset! 8)
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.09.2015. 14:42

WinChester kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:^höpö höpö. MUlla on korotettu ja jonkun verran offattu toi Comanche (-89) ja ei kyllä tarvii kokoajan pajottaa, ei olis kyllä aikaakaan pajottaa, kun asiakkaat pajottaa ihan tarpeeks!! Mitään H***ia ruveta Jeeppiharrastajille kauppaamaan... Jeepillä tai kävele :lol: :lol: :lol: :!:
Todelliset Jeeppiharrastajat ajaa peräkontti täynnä työkaluja, vetareita, murroksia, laatikollinen kampuran asentoantureita, pari hallitunkkia ja kompura-aggregaatti. H***a-miehelle riittää silkkihaskat lokerossa! :lol: :lol: :lol:

Kaveri, jolta ostin "nostajavikaisen" (=lue mäntävikaisen) WJ:n osti Jeepin jälkeen CRV:n. Oli kuulemma kuin "euron juusto" verrattuna Jeeppiin. Ei WJ kyllä mikään pippuripihvi ole eikä chatou brien, paremminkin lihapulla-makkaraperunat pekonilla ja kananmunalla, mutta h****tin hyvät sellaset! 8)
No joo, jos sitä niinkuin sillai ajattelee, niin voihan se olla että H***da-mies ei haluakkaan niitä työkaluja, kun jos hajoaa, korjaamolle, Jeeppimies osaa itse... Mutta ei niitä kaikkia tarvitse koko ajan pajottaa, ei mulla hirveän usein samoja autoja käy, paitsi ne mitkä huolletaan säännöllisesti, niin huollossa käyvät. Korjattavat käy korjattavana ja seuraavan 5 huollon välillä ei muuten käy, sitten taas ehkä jotain pajotettavaa on tullut, mutta mihinkä muka ei tulis, ei autotehtaat tee autoja jotka kestää maailmantappiin asti, loppuu autojen valmistus, jos ei ne hajoais niin että poka tajuaa ostaa uuden....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus