Käynnistymis ongelma
Käynnistymis ongelma
Mikä mahtaa olla yleisin vika Grand Cherokee vm 99 3,1l D mallissa.
Käy ja kukkuu kun käyntiin lähtee. Mutta jo -1`pakkasessa ei lähde kuin palmun alta.
Ilman lohkolämmintintä ei oikein tahdo käynnistyä. Hehkutuksia ehkä 10 ja jokaisessa välissä starttaus. Sitten pikku hiljaa alkaa lupaileen.
Hehkut vai mikä vikana?
Olisiko kokemuksia?
Käy ja kukkuu kun käyntiin lähtee. Mutta jo -1`pakkasessa ei lähde kuin palmun alta.
Ilman lohkolämmintintä ei oikein tahdo käynnistyä. Hehkutuksia ehkä 10 ja jokaisessa välissä starttaus. Sitten pikku hiljaa alkaa lupaileen.
Hehkut vai mikä vikana?
Olisiko kokemuksia?
Tossa varmuudella oikeat: http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.htmlKapuKalle kirjoitti:Asennussyvyys (mm): 29
Kokonaispituus (mm): 96
Tommosta pituutta tarjoilee varaosa liike. liekkö oikea?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joo.
Nyt "hieman" viisaampi. Hehkut ei lämpene (hehkuviksi) asti. Kuumiksi kylläkin.
Mikä ohjaa hehkun lämpöä ja missä se jokin on
Oli Jeeppi 6 h roikassa ja neljän hehkutuskerran jälkeen ei oikein halunnu muuta kuin kerran hörähtää. Pienellä kaasunpainamisella starttauksen yhteydessä hieman enemmän eloa, kunnes viimein lähti.
Lylymä on. -19`
Nyt "hieman" viisaampi. Hehkut ei lämpene (hehkuviksi) asti. Kuumiksi kylläkin.
Mikä ohjaa hehkun lämpöä ja missä se jokin on

Oli Jeeppi 6 h roikassa ja neljän hehkutuskerran jälkeen ei oikein halunnu muuta kuin kerran hörähtää. Pienellä kaasunpainamisella starttauksen yhteydessä hieman enemmän eloa, kunnes viimein lähti.
Lylymä on. -19`
Mittaa hehkuille tuleva jännite. Voi olla hehkutusaika hyvä mutta tulpalle tulee liian matala jännite.
Hehkun rele on konehuoneessa olevassa tulaketaulussa
-10c lämpötilassa merkkivalo on 8sek mutta esihehkutus pitäisi olla 35sek ja jälkihehkutus 180sek.
Releen ohjaus tulee moottorin ohjaintietokoneelta.
+10c lämpötilassa taas vastaavat ajat on 6sek/25sek/118sek
eli ei nyt kovin suuria eroja lämpötilasta riippuen että äkkiseltään voi relettä seurata sekunttikellon kanssa.
Usein otan releestä kuoret pois kun pitää testailla. Samalla on helppo mitata ne hehkuille lähtevät jännitteet.
Hehkulle pitäisi mennä 12v jännite tuossa kun on näemmä vaan perusrele välissä. Ne missä on erillinen hehkujen ohjainlaite niin niissä on yleensä matalampi jännite hehkuilla.
Hehkun rele on konehuoneessa olevassa tulaketaulussa
-10c lämpötilassa merkkivalo on 8sek mutta esihehkutus pitäisi olla 35sek ja jälkihehkutus 180sek.
Releen ohjaus tulee moottorin ohjaintietokoneelta.
+10c lämpötilassa taas vastaavat ajat on 6sek/25sek/118sek
eli ei nyt kovin suuria eroja lämpötilasta riippuen että äkkiseltään voi relettä seurata sekunttikellon kanssa.
Usein otan releestä kuoret pois kun pitää testailla. Samalla on helppo mitata ne hehkuille lähtevät jännitteet.
Hehkulle pitäisi mennä 12v jännite tuossa kun on näemmä vaan perusrele välissä. Ne missä on erillinen hehkujen ohjainlaite niin niissä on yleensä matalampi jännite hehkuilla.
kozel@ircnet
Matala jännite hehkuilla:KapuKalle kirjoitti:Jos huomenna huomaan jännitteen olevan matalampi niin missä vika on? Tai mistä sitten etsisi?
-Huono liitos jossain
-Huono kontakti releen kärkien välissä
-Huono kaapeli joko plussa puolella tai sitten maadotuspuolella.
Voi mitata vastusta johdoista ja johtoliitoksista.
Myös jännitehäviöt on kätevä mitata ainakin
-Akku/Moottoriväli maapuolelta
-Akku/hehkurele
-Hehkurele/hehkuväli
kozel@ircnet