CG WH -07
CG WH -07
Melko samankaltainen tarina kuin Jonten WH mutta lisäillään nyt tämäkin tänne. Joitain eroja matkan varrella kuitenkin tullut. Vuoden vaihteessa tuli laitettua vm 2007 Grand Cherokee limited QD2 nelivedolla. Heti auton alle vilkaisulla selvisi että jotain tarttis tehdä Vaikka ei tällä tosin mitään rankempaa offia ole tarkoitus ajaa, vaan ihan käyttöpelin virka + metsästyskulkine. Pientä panssarointia, koukun asennus, sekä karkeampaa kumia piti kuitenkin saada.
Ensimmäisenä operaationa oli koukun laitto. Moparin rauta johon koukku 8 tuuman dropilla US partsilta. Puskurin irroituksessa meni hetki kun noita muovipidikkeitä oli melko monta ja sai varoa ettei hajoita mitään.
Sähköjen kanssa menikin sitten joku tunti kun peräkonttia sai toiselta puolen purkaa jonkin verran sekä tehdä johdoille läpivienti.
Ihan hyvähän siitä tuli. Tuo puskurin leikkaus ja peitelistan laitto oli tosiaan melko nysväystä. Olisivat voineet laittaa suoraan valmiin sabluunan matkaan mutta olisi vissiin siten liian helppoa
Panssareita varten pitikin sitten vaihtaa tankin panssari jotta jakolaatikon palan saa paikoilleen ja samalla tankin ruostekäsittely. Muovitankkeja on autoissa ollut varmaan 15 vuotta että eikö tuohonkin olisi voinut laittaa semmosen suoraan tehtaalla
Etupäähän koy sheriffin panssarit keulasta jakovaihteistolle asti. Parempiakin saa mutta nuo eivät olleet pahan hintaiset ja materiaali on riittävän vahvaa.
Ensimmäisenä operaationa oli koukun laitto. Moparin rauta johon koukku 8 tuuman dropilla US partsilta. Puskurin irroituksessa meni hetki kun noita muovipidikkeitä oli melko monta ja sai varoa ettei hajoita mitään.
Sähköjen kanssa menikin sitten joku tunti kun peräkonttia sai toiselta puolen purkaa jonkin verran sekä tehdä johdoille läpivienti.
Ihan hyvähän siitä tuli. Tuo puskurin leikkaus ja peitelistan laitto oli tosiaan melko nysväystä. Olisivat voineet laittaa suoraan valmiin sabluunan matkaan mutta olisi vissiin siten liian helppoa
Panssareita varten pitikin sitten vaihtaa tankin panssari jotta jakolaatikon palan saa paikoilleen ja samalla tankin ruostekäsittely. Muovitankkeja on autoissa ollut varmaan 15 vuotta että eikö tuohonkin olisi voinut laittaa semmosen suoraan tehtaalla
Etupäähän koy sheriffin panssarit keulasta jakovaihteistolle asti. Parempiakin saa mutta nuo eivät olleet pahan hintaiset ja materiaali on riittävän vahvaa.
Seuraavaksi sitten BFG:n AT 245/75/17 renkaat ja OME:n korotus MD-jäykkyydellä.
Takapää oli nopea laittaa.
Keulan kanssa tulikin sitten jäykkää etuakselia ikävä. Iskarihaarukan kiinnityspulttia ei toiselta puolen saanut mitenkään auki. Olisi kannattanut jättää yläpää paikoilleen ja laskea alatukivarsi alas niin iskari olisi irronnut helpommin haarukasta. 5mm taltalla tuota kuppia sai sen verran levitettyä että sai iskarin siitä pois.
Toiselta puolen haarukka lähtikin sitten irti suosiolla ja homma helpottui/nopeutui huomattavasti.
Kärry korotuksen osalta valmiina. Koiranluun pultin pää vielä tuossa maalaamatta. Vanha pultti oli niin huonolla kierteellä että piti hakea pulttikaupasta uusi vastaava 10.9 pultti ja kirkas rikka tuossa kiiltää. Alkuperäistä ei kuulemma löydy koko euroopasta varastoista. Takaa nousi vajaa pari tuumaa ja keula hieman enemmän. Maavaraa noin 29cm etupanssarin alla korotuksen ja renkaiden vaihdon jälkeen. Ajossa tuota korotusta ei juuri huomaa kallisteluina jne. Sen osalta tuota OMEn sarjaa voi suositella.
Takapää oli nopea laittaa.
Keulan kanssa tulikin sitten jäykkää etuakselia ikävä. Iskarihaarukan kiinnityspulttia ei toiselta puolen saanut mitenkään auki. Olisi kannattanut jättää yläpää paikoilleen ja laskea alatukivarsi alas niin iskari olisi irronnut helpommin haarukasta. 5mm taltalla tuota kuppia sai sen verran levitettyä että sai iskarin siitä pois.
Toiselta puolen haarukka lähtikin sitten irti suosiolla ja homma helpottui/nopeutui huomattavasti.
Kärry korotuksen osalta valmiina. Koiranluun pultin pää vielä tuossa maalaamatta. Vanha pultti oli niin huonolla kierteellä että piti hakea pulttikaupasta uusi vastaava 10.9 pultti ja kirkas rikka tuossa kiiltää. Alkuperäistä ei kuulemma löydy koko euroopasta varastoista. Takaa nousi vajaa pari tuumaa ja keula hieman enemmän. Maavaraa noin 29cm etupanssarin alla korotuksen ja renkaiden vaihdon jälkeen. Ajossa tuota korotusta ei juuri huomaa kallisteluina jne. Sen osalta tuota OMEn sarjaa voi suositella.
Sitten vielä koiralle yksiö konttiin.
Vararenkaan sijoittelua pohdin pitkään. Alkuperäistä ei uskalla kokoeron vuoksi käyttää. Kontissa on 2-sylinterinen kompura ja paikkasarja jolla maasturin renkaan täyttää mutta jos kyljestä repeää niin siinä ei paljoa voi tehdä. Kontissa on häkin vuoksi ahdasta joten sinnekkään ei oikein saa. Siispä yrittämään alkuperäiselle paikalle tuota isompaa pyörää.
Pieni kokoero noissa on.
Ensimmäiseksi koukun telineen pulteista ylimääräiset pois ja maalia päälle.
Sitten renkaasta paineet melkeinpä kokonaan pois ja sinnehän tuo upposi. Sen voin sanoa että yhtään isompi pyörä ei sovi Tuolla kompuralla renkaan täyttää renkaan melko nopeaa ettei siitäkään tule ongelmaa.
Vararenkaan sijoittelua pohdin pitkään. Alkuperäistä ei uskalla kokoeron vuoksi käyttää. Kontissa on 2-sylinterinen kompura ja paikkasarja jolla maasturin renkaan täyttää mutta jos kyljestä repeää niin siinä ei paljoa voi tehdä. Kontissa on häkin vuoksi ahdasta joten sinnekkään ei oikein saa. Siispä yrittämään alkuperäiselle paikalle tuota isompaa pyörää.
Pieni kokoero noissa on.
Ensimmäiseksi koukun telineen pulteista ylimääräiset pois ja maalia päälle.
Sitten renkaasta paineet melkeinpä kokonaan pois ja sinnehän tuo upposi. Sen voin sanoa että yhtään isompi pyörä ei sovi Tuolla kompuralla renkaan täyttää renkaan melko nopeaa ettei siitäkään tule ongelmaa.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuo OME:n sarja on Suomesta noin tonnin tikki. Se on kalleimmasta päästä, mutta minusta siinä ei maksa turhasta. Alusta on tuolla medium-jäykkyydelläkin jämäkkä, eikä korotusta huomaa kallisteluna jne. Tuo sarja sisältää jouset ja iskarit. Mitään muuta ei tarvitse vaihtaa. Jenkeistä näitä saa halvemmalla, mutta muutoskatsastusta varten tarvii tuv-paperit.jeeplaplander kirjoitti:Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo korotus:Mistä ja mitä sisältää tuo korotus-sarja.Mitä kustansi,tuleeko sarjassa uudet iskarit vai käykö entiset Ym.Pääsishän tuolla sitten vähän huonommillekin teille.
Reippaasti tällä sai maavaraa erityisesti keulan alle lisää. Vähän huonoja kokemuksia itsellä ollut aiemmin näistä risukeulamaastureista, kun ajetaan syvässä lumessa. Jotenkin on tuntunut että meno hyytyy turhan äkkiä, kun auto alkaa keulasta kantamaan. Eiköhän tuo renkaiden ja korotuksen tuoma vajaa 10 senttiä helpota etenemistä kummasti.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21.12.2013. 10:16
- Paikkakunta:
Olipas mukava nähdä vähän samankaltaisia muutoksia kuin omassani. Itelläni on -06 Grand Cherokee perusmalli ja OMEn korotus, 265/65 R17 renkaat allterrain kuviolla (uusiokumit) kesäpyöriksi ja myös KOY Sheriff panssarointi. Itse en saanut vaan sitä viimeistä panssarin palaa sopimaan mitenkään, niin jätin pois. Pitääpä nyt hahmotella uudestaan kun näki kuvan sinulta, kuinka päin sen pitäis olla...
Joo se viimeinen pala vaatii tosiaan tuon polttoainetankin panssarin vaihdon jotta saa paikoilleen. Ennen kuin tajusin sen niin piti kyllä hieman pyöritellä päätä että eihän tätä voi saada paikoilleenvoimailija kirjoitti:Olipas mukava nähdä vähän samankaltaisia muutoksia kuin omassani. Itelläni on -06 Grand Cherokee perusmalli ja OMEn korotus, 265/65 R17 renkaat allterrain kuviolla (uusiokumit) kesäpyöriksi ja myös KOY Sheriff panssarointi. Itse en saanut vaan sitä viimeistä panssarin palaa sopimaan mitenkään, niin jätin pois. Pitääpä nyt hahmotella uudestaan kun näki kuvan sinulta, kuinka päin sen pitäis olla...
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21.12.2013. 10:16
- Paikkakunta:
Joo pitää.
Muistaakseni tämä http://www.leeparts.com/jeep_grand_cher ... plate.html
Ei ole enää sähköpostissa tallessa noita tilauslappuja.
Muistaakseni tämä http://www.leeparts.com/jeep_grand_cher ... plate.html
Ei ole enää sähköpostissa tallessa noita tilauslappuja.