KJ CRD vaihtieisto ongelma 2006

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.04.2014. 20:02

Onks sulla täyttöputki poikki?? Vai miksi pitää vaihtaa?? On muuten hankala vaihdettava, kun ei mitenkään mahdu uusi paikoilleen, yhden olen vaihtanut, kun oli poikki!! Mulla on uutta sitten muuten hyllyssä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 13.04.2014. 20:54

Juu poikki se on. Sulta sen aikoinaan ostin mutta vaihtamatta on jäänyt kun on niin vaikea. Minä soittelen huomenna.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 14.04.2014. 15:39

Olisiko kellään ehdottaa hyvää automaattilaatikon huoltopajaa täällä keski-suomessa tai Tampereella?

Tai onko kukaan avannut itse 545RFE lootaa ja huoltanut laatikkoa itse, esim. vaihtanut momentin muuntimen tms?

NaftaKJ
Viestit: 8
Liittynyt: 06.04.2012. 22:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja NaftaKJ » 14.04.2014. 22:22

Tuo P0700 on yleinen vaihteistovikakoodi ja kertoo vain sen, että vaihteiston ohjainlaitteella on muistissa tarkempi koodi. Tätä et vättämättä saa ulos perus OBD lukijalla, vaan voi vaatia kehittyneemmän testerin.

Öljypohjan pois ottamalla ja arviomalla sen pohjalta löytyvää ainesta voi kanssa päätellä onko laatikossa mahdollisesti tapahtunut jotain vakavampaa... Samalla voi tarkistaa suodattimien kunnon ja eheyden sekä sen että ovat kunnolla paikallaan ettei vedä ilmaa välistä tai vuoda.

Öljyt siinä kyllä sitten menettää...

Täältä löytyy manuaaleja:
http://colorado4wheel.com/manuals/Jeep/KJ/

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 15.04.2014. 14:25

Täältä on todella vaikea saada KJ:tä mittarin päähän kiinni niin taidan tehdä siten, että irroitan laatikon ja avaan sen.
Ongelmat viittaavat momentin muuntimeen ja öljypumppuun.

Ihan niin kuin luistais tai tosi hengettömästi liikkuu eteenpäin jos ollenkaan.

Syteen tai saveen mutta pakko yrittää.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 07.05.2014. 13:12

Väliaikatietoa ja kysymys:

Näyttää siltä, että laatikossa voikin olla Solenoidipakettivika.
Paketin numero on: 52119435AA

Onko 52119435AF vaihtokelpoinen tuon AA päätteisen:n kanssa?

Nääs kun Mopar tarjoaa AF päätteistä osaa AA päätteisen tilalla.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.05.2014. 13:16

erauspentu kirjoitti:Väliaikatietoa ja kysymys:

Näyttää siltä, että laatikossa voikin olla Solenoidipakettivika.
Paketin numero on: 52119435AA

Onko 52119435AF vaihtokelpoinen tuon AA päätteisen:n kanssa?

Nääs kun Mopar tarjoaa AF päätteistä osaa AA päätteisen tilalla.
Yleensä on, se on vain uudempi versio, pitäis olla yhteensopiva!!

Juuri yhden tuotteen kohdalla löytyi outous eli poikkeus tuohon soveltuuvuuteen, loppuliitteelinen (eli AA tai AB) osa on elektroniikan osa, mutta ilman mitään loppuliitettä, se onkin niskatuki :shock: :lol: :lol:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 18.05.2014. 10:17

Voisiko tässäkin olla vastaava piirikorttivika kuin tuossa 2.7 crd :ssä?
viewtopic.php?t=4094
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.05.2014. 11:10

Ei sulla ole sitä piirikorttia, se on mersu-juttu....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 19.05.2014. 21:38

Ei mulla olekaan, ajattelin vain että jos KJ :ssa olis ollut.
Mutta OK, ei siis ole.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Lopultakin

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 09.06.2014. 19:50

No niin. KJ Heräsi henkiin pitkän horroksen jälkeen.
Solenoidipaketin vaihto auttoi. Eli se ohjausyksikkö jossa on se valkea liitin.
Kesti vaan törkeän kauan hankkia osa. Varata vaihtoaikoja... Kaikenmaailman viiveitä ja muutama työreissu siinä välissä, ettei voinut edistää hommaa.
Samaan syssyyn vaihdettiin poikkinainen öljyn täyttöputki. Suodattimet laatikkoon tietysti ja öljyt. Nyt pitäisi pelata toivottavasti kauan.
Jakolaatikon tilatieto näyttää vielä väärin mutta se ei menoa haittaa ja anturi pitää vain vaihtaa kun ehtii.
Katsastuksestakin meni läpi samantien huomautuksella kun takasumuvalo oli palanut.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Uskoa koetellaan...

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 30.06.2014. 7:37

Voi vi**u... taas laatikko kiukuttelee.
Nyt ei meinaa irroittaa vaihdetta kun vaikka aamulla lähtee ja lämmintäkin on sen +10C.

Ihme juttu, eli kun ajelee hissukseen pihalla niin ei mitään ongelmaa vaikka kuinka vaihtaa ees kahtaalle mutta kun ajaa vähän kovempaa ja isommilla vaihteilla ja kun pysähtyy niin ei meinaa irroittaa. Pakilla ongelma on pahempi. Ja heti hyökkää liikkeelle pakilla jos ei sammu sitä ennen.

Ongelma tosin poistuu melko pian kun laatikko hieman lämpenee.
Eli lämpimänä toimii hyvin.

Solenoidipaketti on vaihdettu ja hetken toimi moitteetta edellisen vian jälkeen.

Oisko mitään ideoita?

Kohta saattaa lähteä jeeppi kiertoon.

niin ja kuinka ronkeli laatikko on öljyn määrästä? jotenkin viime rempan jälkeen öljy näyttää kirkkaammalta kuin aikaisemmin (ei siis niin punaista) Sitten se on selkeesti yli sen merkin.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 30.06.2014. 13:16

Itse itselleni vastaten, soittelin laatikkokorjaamoja läpi ja olivat sitä mieltä, että turbiinilukko ei irtoa. Momentinmuunnin vaihtoon.
Kuulostaa kyllä itse asiassa aika loogiselta.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 30.06.2014. 22:21

Sitä lukkoa ohjataan kuitenkin jollain solenoidilla niin olisko se samassa paketissa joka juuri vaihdettiin? Toki vain arvailua mutta ettei uusi pakettikaan toimisi kunnolla?

Jos se pihalla pelaa hyvin niin siinähän se lukko ei vielä ole kytkeytynyt. Kuulostaa siltä että kun se kerran kytkeytyy niin siinä vaiheessa juuttuu hetkeksi kiinni.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 01.07.2014. 8:00

Juurikin näin se tuntuu olevan.
Aamulla taas testasin ja kun meinasi sammua risteykseen niin vetaisin vapaalle. Ja siitä kohta D:lle niin ampaisi heti liikkeelle.
Eli ei ollut lukko irronnut.
Mutta sitten tosin heti kun lämpeää niin ei ongelmaa.
Täytyy huomioida tämä ajaessa kunnes saa vaihdettua momentin muuntimen.

Kirjoita vastaus