Laatikon korjaaja?
Laatikon korjaaja?
Ongelmana -94 ZJ:n 42RE laatikossa on että ei löydä kolmosta ja ylivaihdetta, eikä alemmatkaan aina tunnu vaihtuvan. Lootaa on korjailtu muutamaan otteeseen ja kytkinlevyjä on vaihdettu, venttiilikoneistoa kunnostettu, turbiini on katsottu ja on kunnossa. Ei kuulemma jaksa pitää tai nostaa öljynpaineita tai jotain.
Nyt haluaisin löytää jonkun korjaajan joka ottaisi asiakseen selvittää että missä vika on ja millaisin kustannuksin se olisi korjattavissa..... Tuntuu olevan tavattoman vaikeaa löytää semmoista.... Ja itsehän en ymmärä näistä sitten juuri mitään, juuri siksi on korjaaja hakusessa...
Jos ei (järkihintaista) korjaajaa pian löydy, rupeaa myös kiinnostamaan ehjän laatikon hankinta.
Nyt haluaisin löytää jonkun korjaajan joka ottaisi asiakseen selvittää että missä vika on ja millaisin kustannuksin se olisi korjattavissa..... Tuntuu olevan tavattoman vaikeaa löytää semmoista.... Ja itsehän en ymmärä näistä sitten juuri mitään, juuri siksi on korjaaja hakusessa...
Jos ei (järkihintaista) korjaajaa pian löydy, rupeaa myös kiinnostamaan ehjän laatikon hankinta.
ZJ-95 5.2 V8
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Epäilisin vahvasti että sieltä on tyyppivikaiset solenoidit sökönä. Katteles tätä topiikkia:
viewtopic.php?t=3967
Tommosella sarjalla voisi tulla kuntoon - on ihan helppo vaihtaa itsekin eikä tartte ottaa edes lootaa irti - mutta mistäs näitä aina tietää. Jos mekaniikka on korjattu, niin vika täytyy olla lootan ohjauksessa ja siihen noi solkut on.
http://www.ebay.com/itm/42RE-44RE-TRANS ... fc&vxp=mtr
viewtopic.php?t=3967
Tommosella sarjalla voisi tulla kuntoon - on ihan helppo vaihtaa itsekin eikä tartte ottaa edes lootaa irti - mutta mistäs näitä aina tietää. Jos mekaniikka on korjattu, niin vika täytyy olla lootan ohjauksessa ja siihen noi solkut on.
http://www.ebay.com/itm/42RE-44RE-TRANS ... fc&vxp=mtr
Raha ja romut rauhottaa.
Re: Laatikon korjaaja?
Epäilen aika vahvasti että löytyy.. tänä päivänä tuntuu automaattilaatikon korjaus Suomessa maksavan alkaen 2000€. Viimeksi kun kysyin oman laatikkoni korjauksen hintaa, niin arviot pyöri 2500-3500€ välillä 46RE- laatikolle (joka on korjausproseduuriltaan käytännössä identtinen 42RE:n kanssa).HTG kirjoitti:Jos ei (järkihintaista) korjaajaa pian löydy, rupeaa myös kiinnostamaan ehjän laatikon hankinta.
Voi tosiaan olla solenoidi- ja anturivika, mutta toisaalta jos ei laatikko nosta eikä pidä paineita, niin voi olla ihan "oikea" vika laatikon sisällä. Solenoidit ei paljoa maksa, jos ei niillä tule kuntoon niin pidät uudet solenoidit itselläsi ja hommaat ehjän lootan jostain.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Pistä vain solkut vaihtoon, kun eivät paljoa mitään maksa. Niiden viat ei tosiaan välttämättä näy testerissä - ei mullakaan - ja vaihto silti auttoi.
Täältä Hämeenlinnasta löytyy nämä ja ovat hyviä, mutta kalliita pajoja.
American Power: 03 6523380
Automaattihuolto Päivinen Oy: 040 593 9008
Täältä Hämeenlinnasta löytyy nämä ja ovat hyviä, mutta kalliita pajoja.
American Power: 03 6523380
Automaattihuolto Päivinen Oy: 040 593 9008
Raha ja romut rauhottaa.
Onhan niissä aina jotain kummallisuutta. Jos nyt ehdottaisi jotain edullista niin sähköliitosten puhdistus ja tarkistaminen. Huono maadoitus on ollut joskus syyllinen epämääräiseen toimintaan, yleensäkin huonot sähköliitokset aiheuttaa ongelmia eikä pelkästään laatikossa.
OD:n puuttuminen ja huono vaihtaminen viittaisi kyllä alhaiseen linjapaineeseen, ne kanavat on aika onnettoman pieniä joissa öljy kulkee joten kovin kummoista tukosta ei tarvita. Jos jossain voi mitata linjapaineet niin silloin voi paikallistaa vikaa ja edetä sen mukaan -> kannattaako korjata vai ei.
Laatikon sisällä oleva öljyn lämpötunnistin jos ei toimi tai johdoissa on kosketushäiriö/ maadoitusvika niin silloin laatikko ei suostu vaihtamaan ylivaihdetta. Laatikko voi luulla että on kovempikin pakkanen ja jättää suosiolla OD:n pois pelistä. Tosin näitten päivien keleillä ei paljoa pakkasesta puutu...
Mitä tulee tuohon automaattilaatikon korjaamisen kalleuteen niin 2000€ ja ylikin on tietysti kallista vaikka sen miten selittelisi. Keskustelin viime talvena Oregonilaisen nyt jo eläkkeelle siirtyvän ammattimiehen kanssa 42RE laatikon korjaamisesta, totesi että kun laatikko otetaan irti ja laitetaan takaisin, siinä välissä se puretaan & vaihdetaan suosiolla kaikki kulutusosat ja kasataan. Aikaa tähän menee ilman ongelmia 16-18 tuntia, edellyttäen että käytettävissä on kaikki kalibroidut mittatulkit ja tarvittavat osat jne. Osiin menee rempasta riippuen 350-1000€ ja siihen työt päälle.
Joten eipä näistä aina tiedä, omassa laatikossa löytyy metallihilettä kuin metallisorvaamosta ja silti se käy ihan hyvin kunhan muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimen. TPS, TV-kaapelin säätö, niitä tässä on jo ehdotettukin. Joten tiedä mitä tässä enempää ehdottaisi, yhtä hyvää syytä kohti löytyy kaksi hyvää korjausehdotusta.
OD:n puuttuminen ja huono vaihtaminen viittaisi kyllä alhaiseen linjapaineeseen, ne kanavat on aika onnettoman pieniä joissa öljy kulkee joten kovin kummoista tukosta ei tarvita. Jos jossain voi mitata linjapaineet niin silloin voi paikallistaa vikaa ja edetä sen mukaan -> kannattaako korjata vai ei.
Laatikon sisällä oleva öljyn lämpötunnistin jos ei toimi tai johdoissa on kosketushäiriö/ maadoitusvika niin silloin laatikko ei suostu vaihtamaan ylivaihdetta. Laatikko voi luulla että on kovempikin pakkanen ja jättää suosiolla OD:n pois pelistä. Tosin näitten päivien keleillä ei paljoa pakkasesta puutu...
Mitä tulee tuohon automaattilaatikon korjaamisen kalleuteen niin 2000€ ja ylikin on tietysti kallista vaikka sen miten selittelisi. Keskustelin viime talvena Oregonilaisen nyt jo eläkkeelle siirtyvän ammattimiehen kanssa 42RE laatikon korjaamisesta, totesi että kun laatikko otetaan irti ja laitetaan takaisin, siinä välissä se puretaan & vaihdetaan suosiolla kaikki kulutusosat ja kasataan. Aikaa tähän menee ilman ongelmia 16-18 tuntia, edellyttäen että käytettävissä on kaikki kalibroidut mittatulkit ja tarvittavat osat jne. Osiin menee rempasta riippuen 350-1000€ ja siihen työt päälle.
Joten eipä näistä aina tiedä, omassa laatikossa löytyy metallihilettä kuin metallisorvaamosta ja silti se käy ihan hyvin kunhan muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimen. TPS, TV-kaapelin säätö, niitä tässä on jo ehdotettukin. Joten tiedä mitä tässä enempää ehdottaisi, yhtä hyvää syytä kohti löytyy kaksi hyvää korjausehdotusta.

ZJ 4.0 -96
ZJfani kirjoitti:Eikos -94 mallin ZJ: ssa pitaisi olla 44RH eika 44RE?
Kuutoskoneen perässä on aina sähköohjattu laatikko; joko AW4 (hyvin harvoissa '93 vuosimallin autoissa), tai sitten 42RE.ZJfani kirjoitti:Jaa juu, 42RH
5.2 koneen perässä on sitten joko hydraulinen 46RH ('93-'95) tai sähköohjattu 44RE ('96-'98 ). 5.9:n perässä 46RE.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä