Lehtijousen vaihtoa

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
azam
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 15:39
Paikkakunta: Kouvola

Lehtijousen vaihtoa

Viesti Kirjoittaja azam » 31.03.2014. 10:17

Auto XJ-90 ja jousipakan vaihto (kuskinpuolelle). Katsastuksessa todettu että kaksi (2) lattaa poikki eli hylky. Aloin irroitamaan pakkaa, takapään pultti ja akselin pantojenkin mutterit suht helposti auki. Mutta etupään kiinitys vaatikin jo rälläkkä yms.työkaluja jotta sain pakan irti. Nyt vaaan ihmetyttää miten se mutteri, joka on runkopalkkiin sisälle saadaan paikoilleen (uusi) ?. Palkin sisäänhän ei taida päästä mistään, jollei tee "reikää" mista sitten laittaisi mutterin. Vai mites homma hoidetaan?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 12:07

Reikää lattiaan, niin ne muutkin on joutunu tuossa kohtaa tekemään!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

azam
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2013. 15:39
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja azam » 31.03.2014. 13:06

Kiitos vastauksestasi. Ei muutakuin reiän tekoon.

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 31.03.2014. 22:19

Toivon totisesti, että et vaihda vain yhtä jousipakkaa.. Auto on kohta 25 vuotta vanha, ja (jos on) alkuperäiset pakat niin ne on 100% varmasti todella pahasti lässähtäneet, vaikkei olisi lehtiäkään poikki.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus