Kozelin kanssa saatiin viimeksi diagnosoitua virrallisilla laitteilla kolmospytyn suuttimen ohivuoto -> vaihdettua suutin, mutta tossa pari viikkoa sitten lopetti taas käynnistymisen ja joutui aloittamaan starttipilottirallin. En ollut paikkakunnalla ja lähin huoltamo antoi mittauksesta niin hullun hinnan että mittasin seuraavasti:
Työntömitalla suuttimen päästä sen metalliosan halkaisija johon paluuputkiston liitintä kiinni pitävä sokka tulee. Halkaisijan kanssa Etolaan tai muuhun pätevään kauppaan josta saa elastista ja kirkasta silikoniletkua. Tätä etsitään sisähalkaisijaltaan 1-2 milliä pienempää ja ostetaan 2m joka pätkitään puolen metrin pätkiin. Koneen päältä suojamuovi + sen kiinnitysrauta hitoille, brakecleaneria paluuputkien liitosten tienoille ja paineilmaa perään niin, että puhdistuu varmasti. Rasvat pitää saada pois että letku pysyy paikallaan. Paluuputkiston sokat irti ja putkisto (tai letkuahan se on), hitoille. Silikoniletkut paikalleen, frendi pitämään niitä ylöspäin ja seuraamaan mistä sylinteristä tulee eniten. Mulla oli tällä kertaa nelossylinteri. 30s käynnissä ja 1,2 ja 3 nosti dieseliä testausletkuihin 3-4cm. Nelonen 30cm.
Jos eroa löytyy, ainakin Kozelilla taisi olla vielä käytettyjä jemmassa, uusiakin taitaa saada mutta uusi vanhojen käytettyjen rinnalla ei toimine ilman koodausta? Ainakaan kovin hyvin. Itse tilasin tähän kiireeseen Liettuasta purkusuuttimen joka tuli maakuntiin alle kahdessa vuorokaudessa. Suutin vaihtui alle tunnissa ja taas mennään. Ohivuodot kaikissa tasan samat. Tulis vaan sitä lunta nyt kunnolla
