Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
grandi man
- Viestit: 6
- Liittynyt: 14.06.2013. 20:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja grandi man » 22.12.2013. 10:40
Grandiin on ilmaantunut seuraava ilmiö. Tyhjäkäynti on alkanut röykyttämään kohtuullisen nopealla tahdilla. Kierrosmäärän vaihtelu ei ole suuri - sen verran, että viisarista näkee, ehkä +\- 50 k/ min. Röykytys loppuu kun painaa hiukan kaasupedaalia. Välillä humpaaminen häviää myös kun pitää kierroksia esim. 1 500 k/min ja löysää polkimen. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko löytynyt syytä ko. juttuun?
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 22.12.2013. 11:36
MAP anturi on parissa tehnyt moista. Map anturin putsaus tai uusi map anturi.
Näissä tapauksissa uusittiin koko anturi.
kozel@ircnet
-
pee
- Viestit: 20
- Liittynyt: 01.10.2013. 20:44
- Paikkakunta: Mäntsälä P
Viesti
Kirjoittaja pee » 23.12.2013. 23:27
saksalaisten samansukuisten koneiden puolella rail paineanturin viat aiheuttavat samankaltaista humppausta ...
Levannon We(l)ho
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 24.12.2013. 12:28
Kaverin mersun koneesta piti vaihtaa Rail-paineen säädin. Se alkoi aina itsekseen kaasuttelemaan tyhjäkäynnillä kuin olis kisoille lähdössä.
Automaatin kanssa oikein kiva oire.
kozel@ircnet
-
grandi man
- Viestit: 6
- Liittynyt: 14.06.2013. 20:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja grandi man » 25.12.2013. 10:49
Moro, eli kyseessähän on sakemannien tekele eli tässä Jeepissä on Mersun 2.7 litrainen 5-kone. Se rail-putken päässä oleva paineensäädin on kohtuullisen ahtaan näköisessä paikassa tulipellin puoleisessä päässä rail-putkea. MAP-anturi olisi selkeästi helpommassa paikassa.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 25.12.2013. 19:37
Map anturi teki tuossa 2.5 crd liberty/cherokee jeepissä sen et varsinkin risteykseen pysähtyessä nosti kytkimen ylös tms. äkkiä pudotti kuorman niin kone humppas niin että vaihdekeppi heilu laidasta laitaan kuin ois moottori sammumassa. Vähän huono vertailukohta kun commonrailia lukuunottamatta erilaiset rakenteeltaan ja antureiltaan.
kozel@ircnet
-
grandi man
- Viestit: 6
- Liittynyt: 14.06.2013. 20:14
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja grandi man » 11.01.2014. 0:08
Moro,
Railin paineensäädin vaihdettu ja tyhjäkänynti on parempi kuin koskaan ennen.