Dana 30 etuvetoakselin ristikon vaihto

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
wage
Viestit: 5
Liittynyt: 02.11.2013. 21:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja wage » 04.11.2013. 12:38

Tyhmä kysymys, mutta miten kumi pitäisi sitten oikeaoppisesti vaihtaa.
Jeep Grand Cherogee 3.1 WJ 2000

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.11.2013. 12:50

wage kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta miten kumi pitäisi sitten oikeaoppisesti vaihtaa.
Kyllä se menee samallalailla kuin edellä kirjoitin ristinivelen kanssa, sorry, kaikkia kysymyksiä ei aina huomaa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1498
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 04.11.2013. 14:40

wage kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta miten kumi pitäisi sitten oikeaoppisesti vaihtaa.
Kuten jo minä ja Jamant todettiin, ihan kuten edellä kirjoitettiin.

Meinasin tuolla omalla kommentillani, että sitä tilaa ei hirveästi ole tumppiakselin puolella, kun vetari on navassa kiinni. Otat vetarin päästä 36mm:n mutterin veks niin saat vetarin kokonaan pois, homma on silloin helpompaa. Sama pätee niitä ZJ:tä joissa on cv- nivelet vetareissa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

wage
Viestit: 5
Liittynyt: 02.11.2013. 21:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja wage » 04.11.2013. 16:13

Kiitos hyvistä ohjeista :D

Pitänee alkaa purkuhommiin :o
Jeep Grand Cherogee 3.1 WJ 2000

Avatar
jamba
Viestit: 81
Liittynyt: 15.08.2013. 14:45
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Viesti Kirjoittaja jamba » 05.11.2013. 19:27

Mulla olis tää homma justiinsa alkamassa. Kävin auton alla ruikkimassa wd-40:stä yön ajaksi, jos lähtis helpommin huomen sit irti osaset. Vaan huomasin, että mullapa ei olekaan 13mm kannalla nuo kolme pulttia (-89 Comanche) vaan joku tähtityyppinen, ei kuitenkaan Torx. Pitää varmaan ensin huomenna aloittaakin sopivan työkalun etsinnällä.
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.11.2013. 19:57

jamba kirjoitti:Mulla olis tää homma justiinsa alkamassa. Kävin auton alla ruikkimassa wd-40:stä yön ajaksi, jos lähtis helpommin huomen sit irti osaset. Vaan huomasin, että mullapa ei olekaan 13mm kannalla nuo kolme pulttia (-89 Comanche) vaan joku tähtityyppinen, ei kuitenkaan Torx. Pitää varmaan ensin huomenna aloittaakin sopivan työkalun etsinnällä.
On se 13mm, mutta se on 12-kulmainen, katso tuosta (jos näkyy): http://www.jamant.fi/ruuvi-xjmjyjtjzj-m ... p-746.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
jamba
Viestit: 81
Liittynyt: 15.08.2013. 14:45
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Viesti Kirjoittaja jamba » 05.11.2013. 20:30

Nyt piti mennä tallis käymään. Jepulisperk.. Kyl sinne vaan on laitettu tollaset (kuvaa klikkaamalla suurenee):
Kuva
Kuva

kaikki kuus on tolla kannalla, oisko joku aiempi omistaja muljannu ne orkkis pultit ja korvannu näillä..

mun siis hommattava xzn-hylsy
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.11.2013. 21:45

Joo, toi on semmonen XZN vai mikä hemmetti se nyt oli, Volkkarin ruuvi :shock: , niissä on vetaritkin kiinni tommosilla, just oli yks Patriot huollossa, VW:n koneella ja sielläkin on yksi kiinnike kiinni tommosella ruuvilla ja se on pakko ottaa pois että saa öljynsuodattimen vaihdettuu, onneks oli avain...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus