grandi wj 3.1 täristää?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

grandi wj 3.1 täristää?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 17:04

Taas pukkaa uutta vikaa! Alkanu auto täristämään, enkä nyt tiedä mistä se johtuu.
Epäilys oli ens alkuun, että takakardaanin nivelen kulma kiihyttäessä muuttuis. Vaihdoin alatukivarret kun oli akselinpään kumipuslat melko vetelät. Eipä muuta vaikutusta kun ajettavuus parani. Tärinä jatkuu! Moottorista tai laatikosta kuuluu myös niin sanottu resonoiva ääni kierrosten laskettua vähän ennen tyhjäkäyntiä. Olisko hyviä ideoita? Kuumeisesti olen koittanu kaivella jutuista vastaavaa, mutta en löytäny.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 17:47

Vuotaako koneen takapää enemmän öljyä kuin ennen??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 18:15

Kerran on rojut sinne vaihdettu. Ei tällä hetkellä merkkaa mistään. Öljyä on joka laatikossa! Olisit kysyny kuitenki.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 18:19

No oliskos sitten vetolevy poikki?? Tai laatikko poikki turbiinikopan kohdalta (oletko tarkistanut?? ), semmoisia oli viimevuonna kaksi kappaletta (vai olikohan se edellisenä vuonna???)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 18:31

Tähän on turbiini uusittu n. 2kk sitten. Sama huoltomies teki moottorin tiivisteiden vaihdon nelisen vuotta takaperin ja turbiinin vaihdon yhteydessä tarkasti moottorin takapään mm. Adapterin pultit. Ei siellä kaverin mukaan mitään erikoista ollu. Turbiinista oli tod.näk. Kaula halki, kun vuoti öljyä.(oli juttua kesällä tästä). Voiko tuo kaulan halkeama johtua nyt jostain muusta viasta? (tärinä)?????

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 18:37

Ja vielä, alko kesken ajon tuo tärinä pikkuhiljaa tulemaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 18:40

Voi se silti olla vetolevy poikki ja turbiini pääsee värähtelemään....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 18:47

Vetolevyähän ei pääse muuten tarkastamaan kun 3kerran laatikko pois 3kk sisällä???
Paljon väkeviä ajatuksia prrrrrkele! Ei vaine, naurattaa vaan. ANTAAHAN SE LÄÄKÄRI MULLE JONKUN PILLERI RESEPTIN!!!!!!!!

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 18:59

TÄNNE SUOMEN JEEPPI YHTEISÖÖN PITÄIS PERUSTAA KRIISIAPU, MISTÄ SAIS HENKISTÄ TUKEA JEEPIN OMISTAJALLE NÄINÄ HEIKKOINA HETKINÄ.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 19:09

Ehkä se on tuo JAMANTTI se kriisiapu.
KIITOS jamantille tähän asti.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 19:10

Noh noh, rauhallisesti nyt, enhän mä sanonut että ON vetolevy rikki, ehdottelin vain... Anna ravistaa, kunnes selviää oikea vika... Eikun älä sittenkään...

Joo hankalaa on nähdä vetolevyä, ellei sitten poraa turbiinikoppaan uutta reikää, jonka kautta näkis edes jotain....

Voihan sen ravistuksen aiheuttaa turbiinikin, jos on uusi turbiini viallinen (niitäkin on kuulema...) tai damperi hajonnut koneen etupäästä (ulkokehä irronnut ja pyörähtänyt) tai joku muu syy... Vaikea nähdä täältä saakka...

Ja hei, nää on vaan mekaanisia laitteita, ei näistä pidä stressiä ottaa, vaikka ketuttaahan se, jos pitää taas ottaa laatikko irti... Mullakin on tuossa pihalla yksi samankoneinen, jossa ei ole vaihteistossa kakkosta, ja aika vähän inspiroi.... Mutta kunhan ehdin....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 19:11

pikkujussi kirjoitti:Ehkä se on tuo JAMANTTI se kriisiapu.
KIITOS jamantille tähän asti.
Ole hyvä, siksi mä tässä olen että jaan kriisiapua :wink: :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 19:56

Myynti kuntoon olen autoa koittanu laittaa, mutta kun ei kerkeä yhtä vikaa korjaamaan, kun on toinen jo käsillä. Enkä todellakaan viiti mörköä myydä, kun ei ole noita autokauppiaan "lahjoja". Joku tästä vielä joskus saa hyvän grandin. Ehkä minä ite!
Enivei, tämäkin vika pitää selvittää. Myynnistä oli poistettava (na).

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 25.09.2013. 20:06

Ja ehkä pienen pokkarin vielä kirjoitan tänne, alkaen siitä kun tämän jeepin pahvihousu autokauppiaalta joskus ostin. "NELJÄ VUOTTA ILOA JA TUSKAA" mutta enemmän sitä tuskaa!

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 26.09.2013. 16:05

Elikkä tärisee 1000 rpm vapaalla kaasuttaessa, kovemmilla kierroksilla häviää. Tyhjäkäynnillä ok. Ja ajossa tärisee veto päällä, himmatessa hiljenee. Jos tulis jollekkin vielä jotain mieleen muuta kun tuo vetolevy, niin en ala vielä tuota laatikkoa irrottamaan.

Kirjoita vastaus