Automaattivaihteisto ZJ

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Automaattivaihteisto ZJ

Viesti Kirjoittaja Cortti » 11.05.2013. 20:18

Oma ZJ on vuosimallia -93 ja yritänkin nyt selvittää mikä vaihteisto autossa on. Tässä vuosimallissa pitäisi olla AW-4 vai kuinka?

Kuitenkin käyttöohjemanuaalissa lukee, että vain sen 42re laatikon kanssa ohjaamosta löytyy se OD- off nappi ratin oikealta puolelta. No minulta tämä nappi kyllä löytyy.

Eli onko jotain keinoa varmistaa asiaa, esim. Runkonumeron perusteella? Vai pitääkö kömpiä auton alle ja etsiä jotain valmistekylttiä laatikon kyljestä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.05.2013. 20:40

-93:ssa on vaihtoehtoina harvinainen AW-4, tunnistaa helpoiten siitä, että öljytikunputki menee öljypohjaan, kun siinä RE-laatikossa se ei mene öljypohjaan....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 11.05.2013. 23:39

OD- off nappi löytyy meikänkin Jeepistä, öljytikun reiästä ei näe meneekö pohjaan vai ei...Kuva
-Täytyy tunnustaa etten mistään mitään ymmärrä.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.05.2013. 9:20

Pitää kumartua oikealta puolen katsomaan tuleeko se putki öljypohjaan, ei kai sitä konepellin alta näe...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 12.05.2013. 13:09

Niin piti mainita, oon hiukka notkeempi ku rautakanki. :oops: -Että auton alle.... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 12.05.2013. 14:15

Oolrait, täytyykin kömpiä alle. Pitäisi nimittäin vaihtaa nuo laatikkoöljyt ja sen takia pitäisi tietää, kumpi lotju autossa on.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.05.2013. 14:40

Ja myös öljypohjantiiviste paljastaa eli vertaa pulttijakoa ja pulttien määrää (mutta se onkin jo korkeempaa matikkaa)!!!

Tossa AW-4 tiivistettä malliksi: http://www.jamant.fi/tiiviste-xjmjzj-ja ... -2853.html ja tuossa RE:n: http://www.jamant.fi/tiiviste-cro4295875-p-1032.html ja sitten on se toinen RE vaihtoehto, mutta siitä ei oo kuvaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 13.05.2013. 17:29

Nyt mä olen ihan kuutamolla.

Öljytikun putki menee öljypohjaan saakka (siis ihan siihen öljypohjan sauman yläpuolelle. Kuitenkin noita tiivisteitä vertaamalla, niin omassani oli äkkiseltään laskettuna 14 pulttia.

Avatar
Timo L
Viestit: 1498
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 13.05.2013. 17:42

Moparin laatikossa ei tartte ottaa öljytikun putkea irti koska se menee laatikon sisälle yläkautta, AW4:ssä tikun putki menee öljypohjan kyljestä sisään. Pultteja on AW4:ssä muistaakseni 14 tai 15..

edit: ..ja jos en ihan väärin muista tuosta kuutosen perässä olevasta pikkulaatikosta, niin Moparin lodjussa öljynjäähdyttimen putket lähtee kuskin puolelta (näin ainakin 46:ssa, muistaakseni myös 42/44 sama homma). AW4:ssä putket lähtee matkustajan puolelta.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.05.2013. 21:08

Cortti kirjoitti:Nyt mä olen ihan kuutamolla.

Öljytikun putki menee öljypohjaan saakka (siis ihan siihen öljypohjan sauman yläpuolelle. Kuitenkin noita tiivisteitä vertaamalla, niin omassani oli äkkiseltään laskettuna 14 pulttia.
Tottakai se menee öljypohjaan asti, missä ei menis, mutta olikin kyse meneekö se öljypohjasta sisään vai ei!! Oonko mä vaan väsyny, vai miksi ei ulosanti ole ymmärrettävää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 14.05.2013. 2:59

Eikös sen AW4:n tunnista kaikkein helpoiten siitä, että vaihdekaaviossa pienin pykälä on "1-2" eikä "1", toisin kuin RH/RE-laatikoissa...?
Raha ja romut rauhottaa.

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 14.05.2013. 10:53

JAMANT kirjoitti:
Cortti kirjoitti:Nyt mä olen ihan kuutamolla.

Öljytikun putki menee öljypohjaan saakka (siis ihan siihen öljypohjan sauman yläpuolelle. Kuitenkin noita tiivisteitä vertaamalla, niin omassani oli äkkiseltään laskettuna 14 pulttia.
Tottakai se menee öljypohjaan asti, missä ei menis, mutta olikin kyse meneekö se öljypohjasta sisään vai ei!! Oonko mä vaan väsyny, vai miksi ei ulosanti ole ymmärrettävää...
Joo, väsyny se on näköjään meikäläinenkin. Tottakai se putki menee öljypohjaan saakka, miten muuten se öljytikku toimisi...

Vaihteita tuossa on 1, 2, D(OD). Joten eiköhän mulla se Chryslerin vaihteisto tuossa ole.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.05.2013. 17:10

Cortti kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Cortti kirjoitti:Nyt mä olen ihan kuutamolla.

Öljytikun putki menee öljypohjaan saakka (siis ihan siihen öljypohjan sauman yläpuolelle. Kuitenkin noita tiivisteitä vertaamalla, niin omassani oli äkkiseltään laskettuna 14 pulttia.
Tottakai se menee öljypohjaan asti, missä ei menis, mutta olikin kyse meneekö se öljypohjasta sisään vai ei!! Oonko mä vaan väsyny, vai miksi ei ulosanti ole ymmärrettävää...
Joo, väsyny se on näköjään meikäläinenkin. Tottakai se putki menee öljypohjaan saakka, miten muuten se öljytikku toimisi...

Vaihteita tuossa on 1, 2, D(OD). Joten eiköhän mulla se Chryslerin vaihteisto tuossa ole.
Todennäköisesti, se on tosi harvinainen se AW-4 noissa ZJ-korisissa, pari tiedän (toisen omistaja tänään kävikin täällä)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 14.05.2013. 19:20

Löysin ameriikan sivuilta semmoista tietoa, että 5/1993 lähtien olisi käytetty tuota 42RE:tä. Eli alkuvuoden malleissa olisi AW-4.

No, jokatapauksessa omassani on tuo Chryslerin loota.

Kirjoita vastaus