Jäähdytintä Cherokeehen
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Jäähdytintä Cherokeehen
Terve! Ongelmana nuo vuotavat "syylärit". Liekkö oikea osasto yleinen tekniikka vai moottori vaan tänne tämä tuli nyt laitettua. Alunperin ongelma alkoi kun jäähdytys ei enää riittänyt -93 Cherokeen originaalijäähdyttimessä ("syylärin" lamelleista oli lähtenyt "föönien" kohdalta kaikki käytännössä pois). Uutta kehiin ja kesti juuri ja juuri takuuajan. Ja seuraavaksi uutta kehiin ja sama juttu. Alkaa ihan oikeasti k...rpimään nuo pakeliittipaskat kun vuotoa on vaan kun vuotopaikkaakaan ei selkeästi löydä eikä vanhan ajan jäähdyttimiin verrattuna mitään muuta lienee tehtävissä kun niitä hiivatin paikka-aineita lisätä jäähdytysnesteeseen. Ja tuo nykyinen vuotokin tuli auton seistessä liikennekäytöstä poistettuna. Enää en osta ensimmäistäkään pakeliittipakattua "syyläriä", ainakaan tämmöiseen harrastepeliin. Pellolla katoksessa odottaa kevättä vanha vm.-63 Valmetti 20 vanhan ajan tinatulla/juotetulla syylärillä eikä vuodoista tietoakaan! Eli kysymys kuuluu onko tietoa missä vielä tehtäisiin mittojen mukaan OIKEITA jäähdyttimiä ja kenties vielä automaattiosastolle hieman tehokkaampaa versiota (31" tuumaiset renkaat tarkoitus laittaa alle).
MH
Kato jenkeistä vaikka jotain Griffinin tjsp. täysalumiinista, Grandiin luulisi sopivaa löytävän vaikka yleismallisena (toisin kuin XJ:hin, siinä on niin vammaisen mallinen).
Itse kun kysyin että olisi Suomessa teettänyt, meinasin penkiltä pudota kun muutamasta paikkaa kysyin hintoja. Jenkkiautoihin saa USA:sta muutamalla satasella täysalumiinisen, täällä tuntui hinta olevan kaksin- kolminkertainen..
Itse kun kysyin että olisi Suomessa teettänyt, meinasin penkiltä pudota kun muutamasta paikkaa kysyin hintoja. Jenkkiautoihin saa USA:sta muutamalla satasella täysalumiinisen, täällä tuntui hinta olevan kaksin- kolminkertainen..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Kiitos vinkistä, googlettelinkin tuon Griffinin ja löytyy ihan suoraan entisen tilalle istuva syyläri automaatin piirillä XJ-Cherokeehen, kustantaa n.600$ + verot etc. Pitää vielä etsiä mistä tuon halvimmillaan saisi mukaanlukien rahdit ja mielellään kun vielä samasta paikasta löytyisi esim. Riddler Manufacturerin "pommin" kestävä perän koppa Chrysler 8.25-perään.
MH
Sitten olisi vaikka myös tällaisia, noi Griffinit pitäisi olla kyllä hyviä, mutta tahtovat olla kalliita..
http://www.ebay.com/itm/2-ROW-1992-92-C ... 2c6c4861b0
Yksi firma taisi olla CSF tjsp. miltä löytyy kans täysalumiinisia sekä 2- että 3- rivisiä, ne muistaakseni oli jossain 300$ +/-50$ hintaluokassa jos en väärin muista. Googlettele hetki ja laita vielä vaikka haun perään "NAXJA" tai "Jeepforum" niin löytyy aika hyvin tietoa.. samoiten jenkkien pirate4x4:stä Cherokee- osiosta.
http://www.ebay.com/itm/2-ROW-1992-92-C ... 2c6c4861b0
Yksi firma taisi olla CSF tjsp. miltä löytyy kans täysalumiinisia sekä 2- että 3- rivisiä, ne muistaakseni oli jossain 300$ +/-50$ hintaluokassa jos en väärin muista. Googlettele hetki ja laita vielä vaikka haun perään "NAXJA" tai "Jeepforum" niin löytyy aika hyvin tietoa.. samoiten jenkkien pirate4x4:stä Cherokee- osiosta.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve ja kiitos kertaalleen vinkeistä! Taitaa olla liian "lähellä" nuo tarvitsemani rojut ettei niitä edes huomaa itse etsiä sieltä mistä on tullut tilailtua jo aiemminkin. Tuolla CSF:llä kun lähdin etsiskelemään niin johan tuolta Quadrateciltäkin löytyi CSF-merkkinen täysmetallinen 2-rivinen jäähdytin ja hintaan 215$! Laitoin juuri äsken kyselyn "shipping cost"seista, tuolle syylärille ja peräkopalle, saapas nähdä mitä vastaavat.
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Championeja tuli kyseltyä, olisi ollut edullisia 3-rivisiä vaan eivät vastaa kyselyihin (shipping costs?) eli unohdettu se merkki. CSF:ää googleteltu ja ristiriitaisia kommentteja rapakon takaa, lähinnä että kumpi on parempi, 2- vai 3-rivinen? Joku jopa kehui 2-rivisen jäähdyttävän paremmin kun putket on isommat kuin 3-rivisessä eli virtaama parempi? 3-rivistä on hankalampi saada joten päädyin tuohon 2-riviseen täysalumiiniseen CSF:ään, kun noita lämpöongelmiakaan ei Cherokeessani ole ollut (ainakaan vielä). Tänään tuli Quadrateciltä vahvistus "shipping cost"seista ja vahvistinpa tilauksen. CSF ei ollut Quadratecillä halvin mutta nuo rahtikulut oli tällä kertaa muita selkeästi edullisemmat ja samaan "syssyyn" ja rahtikuluihin tulee vielä Riddlerin pommin kestävä koppa Chrysler 8.25" perään ja muuta pikkusälää.
MH
Tuossa ainakin yksi asiallinen putiikki, joka mainostaa tekevänsä myös mittatilaustyötä.
http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/jaahdyttimet.html
http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/jaahdyttimet.html
Missäs Oldsini lämppäri kennotettiin?kozel kirjoitti:Onhan suomessa noita putiikkeja jotka on ihan erikoistuneita noiden syyläreiden korjauksiin ja voivat tehdä vaikka mittatilauksena. Joko uusi kenno tai koko syyläri uusiksi uusilla päädyillä.

-Vieläkin ISOT KIITOKSET.

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
kozel kirjoitti:Onhan suomessa noita putiikkeja jotka on ihan erikoistuneita noiden syyläreiden korjauksiin ja voivat tehdä vaikka mittatilauksena. Joko uusi kenno tai koko syyläri uusiksi uusilla päädyillä.
DSOTM kirjoitti:Tuossa ainakin yksi asiallinen putiikki, joka mainostaa tekevänsä myös mittatilaustyötä.
http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/jaahdyttimet.html
Onhan noita putiikkeja juu, mutta varsinkin mittatilaustyönä tehtyjen syylarien hinnat on niin jäätäviä ettei ole mitään järkeä teettää tavalliseen autoon. Jos netin kautta kotiin tilaamalla saa täysalumiinisen, hyväksi tunnetun valmistajan "bolt-on" syylarin ~300€:lla, ja täällä liikkeessä teetetty maksaa vähintään tuplat, niin alkaa valitettavasti tulla kotimaisen työn kannattamiselle hintaa liikaa.
Itselle kysyin jokunen vuosi sitten täysmetallisen jäähdyttimen teettämistä Cherokeehen muutamasta liikkeestä pk- seudulla, niin halvin oli silloin reilu 600€ ja kallein lähemmäs tonnin

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
http://www.vantaanjaahdytin.fi/
Kysäse tuolta. Ei oo hinnan kiroissa. Tuusulassa on tuo putiikki vaikka nimi harhaan johtaa.
Rane: ole hyvä..
Kysäse tuolta. Ei oo hinnan kiroissa. Tuusulassa on tuo putiikki vaikka nimi harhaan johtaa.
Rane: ole hyvä..
kozel@ircnet
Eipä ole nyt tarvetta syylarille, mutta kiitos vinkistä. Täytyy kysyä tuolta kun seuraavan kerran tarvii 
Ei mulla ole ongelmaa maksaa vähän isompaa summaa kotimaiselle tekijälle jos kuranttia tavaraa saa, mutta jos hinta tosiaan on kaksin- kolminkertainen niin silloin kyllä auttamatta jää tuote hyllylle..

Ei mulla ole ongelmaa maksaa vähän isompaa summaa kotimaiselle tekijälle jos kuranttia tavaraa saa, mutta jos hinta tosiaan on kaksin- kolminkertainen niin silloin kyllä auttamatta jää tuote hyllylle..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Mikäs niissä syyläreissä oikein on vikana, kun alkuperäiset kuitenkin kestää useita vuosia ja sitten "uudet" leviää takuuajassa...???
Elääkö auton paikat möyrytessä, vinssatessa yms. NIIN paljon, ettei syyläri vain kestä vääntöjä? Ainahan sitä maanantaikappaleita on liikkeellä, muttei kai niitäkään samalle miehelle voi peräjälkeen montaa siunaantua... Omituista.




Elääkö auton paikat möyrytessä, vinssatessa yms. NIIN paljon, ettei syyläri vain kestä vääntöjä? Ainahan sitä maanantaikappaleita on liikkeellä, muttei kai niitäkään samalle miehelle voi peräjälkeen montaa siunaantua... Omituista.
Raha ja romut rauhottaa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Sitä minäkin olen ihmetellyt että miten se vaan sattuu aina kohdalle. Alkuperäinen syylärihän kesti eikä vuotanut vaan oli ne lamellit lähtenyt jo "kävelemään" föönien kohdalta joten ei se jäähdytys ollut enää sitä mitä pitäisi eli uutta kehiin ja siitä se kierrre lähti. Ja mitään offiahan tällä ei ole vielä ajettu. No, täysalumiininen CSF on jo Suomessa ja tullilaskutkin maksettu niin kohtahan tuo nähdään alkaako nesteet pysymään sisässä. Endurohommista tuttu raskaan kaluston liikennöitsijä kirosi noita samoja muovi-alumiinipaskoja ja kovasti oli sitä mieltä että se vaan tuo muovi ja alumiini laajenee ihan eri vauhdilla! Joka huollossa tulee kuulemma kommentit autosta kuin autosta että syyläri vuotaa, pitää vaihtaa. Vaan lienee kerran vaihdattanut kun enää ei siihen suostu, lisätään vaan nestettä. Itse kyllä yllätyin että raskaassa kalustossa käytetään samanlaisia "virityksiä". Yhtä ihmeellistä on tuon ohjaustehostimen meininki, auto kun seisoi pari kuukautta ja sitten tulille niin tulee nesteet pihalle jostain sieltä säiliön suunnalta vaan ei letkuliitoksista eikä pumpun akselilta. Vaikea kohdistaa sitä vuotoa kun tuulettimet sotki sen nesteen vähän joka paikkaan. Puhdistin paikat kunnolla, lisäsin nestettä (ja siis sitä ohjaustehostinnestettä kuten koko auton meillä olo historian ajan eikä mitään ATF:ää) ja nesteet pysyy viikon ajon jälkeen taas sisällä. Ja säiliöhän on tietenkin taas jotain hiivatin muovin tapaista! Vuoto lienee ollut säiliössä tai liitoksen O-renkaassa ja kuin Pääsisäisen Ihmeenä korjaantunut itsestään? Rukoillaan...
p.s syylärin vuotokin on rauhoittunut kun kilometrejä on tullut seisomisen jälkeen eli enää ei tiputa solkenaan vaan märkänä kestää ulkopuolelta kuitenkin...
p.s syylärin vuotokin on rauhoittunut kun kilometrejä on tullut seisomisen jälkeen eli enää ei tiputa solkenaan vaan märkänä kestää ulkopuolelta kuitenkin...
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve taas! Jäi tuossa vielä mainitsematta että kun nuo tullilaskut ja kaikki muutkin kulut alvit mukaan lukien on nyt tiedossa niin tuolle CSF-syylärille jäi Quadrateciltä tilattuna hintaa 213 euroa kotiovelle toimitettuna (tuli tilattua tietty muutakin mutta "jyvitettynä" näin). Saa nähdä sitten onko se oikeasti edullinen? Eikös se autokauppiaskin kollegoilleen huutanut että nyt tuli mies kauppaan kun haluaa ostaa kaksi autoa (ja asiakas-parka vaan halusi ostaa halvan ja hyvän!!!). Keskimäärin kun noita romppeita olen rapakon takaa tilannut etupäässä noihin kurapyöriini (ja syynä ettei kotimaiset toimittajat ole niitä edes halunneet myydä, paras vastaus kysyttäessä oli että "mikset sä hyvä mies tilaa itse?") niin homma on mennyt siten että hinta katalogeissa dollareina on kursseista riippuen suunnilleen sama kuin kotiovella euroina! Tuli tuossa loppuvuodesta 2012 kyllä käyneeksi niinkin että kun isompaa rojua tilasin niin myöhemmin selvisi että hieman edullisemmin olisi saanut kotimaiselta toimijaltakin (Racers Place). Rahti, eli hyvin pitkälti kai tavaran koko määrittelee tosi isoa osaa kannattaako tilata vai ei. Ja joskus se menee niinkin että sitä haluamaasi tuotetta kun ei vaan saa Suomesta. Mutta toki aina Suomesta kun se vaan on kaikin puolin itsellekkin taloudellisesti järkevää.
MH