Grand Cherokee ZJ -94 automaatin oikuttelu

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
evaat
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2011. 19:39
Paikkakunta:

Grand Cherokee ZJ -94 automaatin oikuttelu

Viesti Kirjoittaja evaat » 17.11.2011. 16:53

Mistähän mahtaa johtua, kun automaattilaatikko ei vaihda välillä kunnolla ylöspäin? Joskus joutuu kierrättämään kolmeen tonniin ennenkuin vaihtaa seuraavaa pykälää, yleensä taas vaihtaa aivan normaalisti. Öljyt laatikkoon on vaihdettu viime kesänä ja sen jälkeen kilsoja ei ole tullut kuin muutamia tuhansia. Voisko johtua vääristä öljyistä tai uudet öljyt on saaneet jotain likaa liikenteeseen ja tukkinut jonkun paikan?

Auto myös täristää jonkunverran vaihde päällä paikoillaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.11.2011. 16:58

TPS-vika, TV-kaapelin väärä säätö, joku muu anturivika...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

evaat
Viestit: 6
Liittynyt: 27.10.2011. 19:39
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja evaat » 01.01.2012. 14:30

TPS-anturi vaihdettu ja yhä edelleen satunnaisesti joutuu kierrättämään yli kolmen tonnin ennenkuin vaihtaa isommalle. Vika oireilee lähinnä ykköseltä kakkoselle vaihtaessa.

Mites tuon TV-kaapelin säädöt pystyis tarkistamaan?

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 22.01.2013. 18:28

mites tuo tv kaapeli pitää säätä kun mulla jumittaa se vaijeri. eli pitäs rasvata se vaijeri, sais samalla säädettyä sitten.

auto on zj 93 ja 4.0 koneella. laatinkonmallia en tiedä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.01.2013. 19:23

mikasti11 kirjoitti:mites tuo tv kaapeli pitää säätä kun mulla jumittaa se vaijeri. eli pitäs rasvata se vaijeri, sais samalla säädettyä sitten.

auto on zj 93 ja 4.0 koneella. laatinkonmallia en tiedä
Muistaakseni siellä on automaattisäätö, painat yläpään napista ja vedät sen kuoren ulos ja päästät napista, sitten kaasupoljin lattiaan (kevyesti mattoon siis) and that´s it!! Jos ei oo automatiikkaa, niin sitten se pitää olla mieluummin tiukalla, kuin löysällä se vaijeri...

Ja jos rasvaus ei auta, niin uutta vaijeria on hyllyssä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 23.01.2013. 17:10

joo siinä vaijerin kuoressa on semmonen nappi tavallaan mistä painetaan ja kuorta saa liikuttettua. täytyy huomenna suorittaa nuo toimenpiteet ja kattoa jos pelais paremmin

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 24.01.2013. 19:53

vaijeri rupes liikkuu jouhevasti vaan vielä luistaa välillä tuo 2-3 vaihto. olevinaan laatikko rempattu 2070 eurolla joku vuos sitte

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.01.2013. 23:00

Pantojen säätö??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 25.01.2013. 5:32

kunkas se tehdään näihin laatikkoihin? muuten laatikko pelaa hyvin mutta tuo vaihto on se ongelma vaan

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.01.2013. 8:21

mikasti11 kirjoitti:kunkas se tehdään näihin laatikkoihin? muuten laatikko pelaa hyvin mutta tuo vaihto on se ongelma vaan
Takapanta kiristetään ottamalla öljypohja pois ja etupannan kiristysruuvi on laatikon vasemmalla puolella aika edessä, siellä etummaisen jäähdytinputken vieressä, kontramutteri auki ja kiristetään ruuvi momenttiin ja avataan määrätty määrä kierroksia (että pantaan tulee se auki asento) ja kontra kiinni, etupantaan on olemassa työkalu: http://www.jamant.fi/saatotyokalu-zjyjw ... -3799.html , se nimittäin on sellaisessa välissä että ei oikein momenttiavain sovi väliin... Takapannan säätö kannattaa tehdä samalla kun vaihtaa öljyt ja suodattimen!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 25.01.2013. 17:58

tuohan selventää jo paljon pystytkö kertomaan noita momentteja ja kierroksia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.01.2013. 22:04

mikasti11 kirjoitti:tuohan selventää jo paljon pystytkö kertomaan noita momentteja ja kierroksia?
Joo, mutta tarviit sen työkalun ja mä tarviin tarkemmat tiedot sähköpostin kautta, ota yhteyttä sitä kautta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

mikasti11
Viestit: 12
Liittynyt: 01.11.2012. 19:10
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja mikasti11 » 16.03.2013. 18:06

no nyt se jeppenin laatikko sit antautu jostain. öljyt on ihan normaalit mitä katoin,mutta kun pakin laittaa päälle niin sammuu auto saman tien ja eteenpäin ei vaihda kakkosta isompaa mitenkään. hyviä ideoita mikä sieltä ois menny?

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 16.03.2013. 20:48

Täältä löytyy varmasti viisaampia kuin minä mutta aavistelen että kovasti jotain tietoa odotellaan jostain suunnasta. Jenkkifoorumeilla on näissä tapauksissa näemmä lähdetty siitä liikkeelle että jossain on vikaa sähköissä. Sulakerasiaa siis kannattaa tutkia sekä johdotuksia ovatko ehjät ja niin edelleen. Ja kun sähköistä on kyse niin yksi harmiton keino on ottaa akun kenkä vaikkapa puoleksi tunniksi irralleen, sähköt ovat joskus mystinen juttu.

Tsemppiä nyt kuitenkin, harmi etten tämän viisaampi tässä asiassa ole.
ZJ 4.0 -96

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.03.2013. 22:04

Vaihteet 1-3 on ihan mekaanisia, ne pitäis löytyä, vaikka ei laatikossa olis töpselit kiinni ollenkaan... Ja nyt jos kone sammuu kun laittaa vaihteen päälle, niin todennäköisesti on turbiinin lukko jumittunut päälle, se kun poistaa nestevälityksen kun se lukittuu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus