CRD jeeppi ja EGR-venttiilin tulppaus

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 17.02.2010. 20:30

"Ikävää kun tyhjäkäynnillä meinaa sammua/sammuu risteyksiin ja tuntuu pumppailevan tyhjäkäynti...kun lämpee käyntilämpötilaan, niin käynti tasaantuu, eikä sammuile, vaikkakin välillä "rajoilla" käy silloinkin joskus. "

Onko puristukset mitattu?
Mites toi ahtimen kunto?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.02.2010. 20:37

Rail-Paineet ois varmaan hyvä kans katsoa esim. testerillä..

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 18.02.2010. 23:35

nyt se prkl jäi kaverin pihaan, seisottuaan vajaan vuorokauden -17 pakkasessa ilman roikkaa...pari kertaa yritti hyrähtää mutta usko loppui koneesta ja lopulta myös miehestä=( huomenna uusi yritys ja jos liikkeelle lähtee, niin suoraan korjaamoon, muussa tapauksessa hinauksella samaan osoitteeseen.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 19.02.2010. 17:47

kozel kirjoitti:Rail-Paineet ois varmaan hyvä kans katsoa esim. testerillä..
No niin, sain Jeepin käyntiin yön jälkeen akun viimeisellä henkäyksellä ja ajelin suoraan korjaamolle. Testeri väittää vikaa rail paineanturille...rail paineet kuulemma vaeltaa melko vilkkaasti.

Tutkimukset jatkuu maanantaina. Tuollainen anturi ei liene huiman arvokas, mutta mahdollisesti vioittuneet suuttimet ovat?

btw; missäs 2.8 crd koneen ilmamassasensori tarkalleen ottaen sijaitsee?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 19.02.2010. 19:15

Ilmoitteles miten käy. Paineensäädinhän tuossa voi temppuilla tai siten tuo paineanturi jos vikakoodia sille näyttää. Suuttimet meni omassa 2.5CRD:ssä 202tkm kohdalla kun oli rungot sen verran jäljät että paineet karkaili vähän joka suuntaan.

Milläs testerillä lukasivat nuo rail-paineet?

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

kulutus

Viesti Kirjoittaja Hunter » 19.02.2010. 19:50

Vanhemmat dieselit kuluttaa enemmän kun suuttimet on väljät/kuluneet.
Paljonko kilometrejä autossasi :?: Ja ei ne uudemmat sen kummempia oo.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 19.02.2010. 20:09

juuh, raportoin kyllä, kuinka tarina etenee...
taitaa olla mittarissa n.146tkm ja huoltokirja on hyvin erinomainen, eli kaikki on tehty ajallaan ja vähän enemmänkin. niin kovasti toivoin vian olevan ilmamassamittarissa, mutta tämän takana on nyt jotain muuta/kin.

en tiedä millä testerillä vikakoodit lukivat...koitan muistaa kysyä.

saako noita suuttumia korjattua, vai onko tuomiona ostaa uudet ja hintaa on suunnilleen xxx € /kpl?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.02.2010. 18:12

Omassa -02 2.5 CRD koneessa suuttimet meni vaihtoon 202tkm kohdalla. Vaihdettiin kaikki samalla ja hintaa oli 500e/kpl

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 21.02.2010. 9:13

kozel kirjoitti:Omassa -02 2.5 CRD koneessa suuttimet meni vaihtoon 202tkm kohdalla. Vaihdettiin kaikki samalla ja hintaa oli 500e/kpl
Miten sinun autosi tuolloin oireili? Oliko kulutus kohdallaan? Mahtaisikohan nuo suuttimet saada tilattua jostain kaukomaailta halvemmalla...
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.02.2010. 10:39

Tuli saksasta nuo suuttimet tutun firman kautta. (Bosch diesel korjaamo).
Numero vaan suuttimesta niin voin kysästä jos tarvetta tulee. Tällä helsingissä oli halvimmat suuttimet 650e/kpl mitä löysin.

Oireet oli että ajossa kun kuormitti konetta nii moottorin ääni muuttui sellaseks kuorma-automaiseksi. Kuulemma esiruiskutukset menee metsään.
Sitten oireet oli myös että ei vaan meinannu käyntiin hörähtää kylmällä koneella. Kulutus oli myös jotain 1L/100km kovempi kuin normaalisti.

Suuttimethan saa testattua helposti paluuvirtausmittauksella. jotain 20-40e ottavat moisesta ainakin tuon 2.5CRD:n kohdalla. Huonoilla suuttimilla ei kannata sitten ajaa. Jos suutin kusee pyttyyn liian aikaseen niin koneremonttia tulee.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 23.02.2010. 16:37

No niin, hain auton eilen huollosta ja eihän siihen muuta tehty, kuin nollattiin vikakoodi: P1130 jakoputken painevahti, vuoto.
Tuon nollauksen jälkeen on auto käynyt erittäin nätisti ja lähtenyt käymään todella helposti...eli ihan eri peli kuin ennen vikailmoituksen nollausta. Olisikos tuo voinut ottaa nokkiinsa, kun auto oli ihan äskettäin huollossa ja siinä irroitettiin "boost control valve", joka egr:lle juttelee? Tuo anturi putsattiin karstasta kaasutinpesuaineella ja laitettiin takaisin...sen jälkeen oireilu alkoi.
Noh, pitää koputtaa puuta, että oireet olisivat nyt kadonneet kerta kaikkiaan, eivätkä uusiutuisi. Sen verran arvokkaat ovat nuo suuttimet, ettei moisten vaihto kyllä hymyilytä.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 01.03.2010. 17:55

Mulla on tulpattuna se alipaine-kumiletkun pätkä "EGR" Kuinkas muut ovat asian hoitaneet? Pitäis varmaan ottaa imusarja veks vielä ja putsata :shock:

NaftaKJ
Viestit: 8
Liittynyt: 06.04.2012. 22:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja NaftaKJ » 09.07.2012. 19:30

Mitenkä on, että jos tuosta 2005 2.8 crd moottorista tulppaa tuon egr:n niin tuleeko vikakoodia?

Ulkomaisilta foorumeilta en oikein saanut varmuutta asiasta. Jossain sanottiin, että ainoastaan Usa-versiot antaisivat koodia mutta nämä exportit eivät?

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 15.07.2012. 12:08

Kysyn täältä. Onko 3.1TD koneessa EGR venttiiliä? jos on nii missä ja onko kukaan tukkinut sitä?

Ja toinen mikä anturi siin koneen päällä imupuolella on kahdella 7mm pultilla kiinni joku anturi mutta mikä?
Oli aika paskanen kun käytin auki.
Jeep Grand Cherokee -01 QD

cerdo
Viestit: 40
Liittynyt: 03.07.2010. 16:11
Paikkakunta: Malaga

Viesti Kirjoittaja cerdo » 15.07.2012. 12:40

Imusarjassa oleva anturi on MAP-anturi,josta keskustelua,talla osastolla.
Mita se sitten tekeekaan,mulla ainakin putsaaminen lopetti savuttamisen,kovissa nousuissa ja katsastuksessa paastot oli normaalit.

Kirjoita vastaus