Jeep Grand Cherokee vm. 2006-2009 3.0 CRD

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Jeep Grand Cherokee vm. 2006-2009 3.0 CRD

Viesti Kirjoittaja janiojan » 21.03.2012. 13:30

Moro,
Perheemme tarvii kohta isompaa autoa ja uudehko Grandi Mersun koneella ja automaatilla kiinnostaa. Onko palstalaisilla kokemuksia kyseisestä kulkineesta? Vaihtoehtoina olen katsellut LR Disco 3, Pajeroa ja Volvo XC90:stä. Tämä tulisi siis käyttikseksi kohta viisi henkiselle perheelle ;-). Autolle on vaatimuksena automaatti, maavara, mahtuu 2 aikuista + kolme lastenjakkaraa + tavaraa. Positiiviseksi puoleksi luetaan myös se, että auto kulkee ja kiihtyy...

P.S. Olen uusi jäsen Jeeppi klubissa ja tällä foorumilla, joten lyhyt esittely lienee paikallaan. Aloitin offroad harrastuksen vuonna 2006 Range Roverilla, jota tuli hiukan rakennettua. Noin kuukausi sitten tuli hankittua Jeep Wrangler 4.0 HO vm.-94 "suomiauto". Jamantin mukaan valmistusvuosi on kuitenkin 1993. Sitä on tarkoitus pikkaisen paranella. Täytyy aloittaa siitä projektiketju kun saan jotain aikaiseksi.

T: Jani Ojanen

DonKing
Viestit: 12
Liittynyt: 27.05.2010. 10:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DonKing » 22.03.2012. 11:06

Me hankittiin n.5 kuukautta sitten -08 3.0 crd "s"-limited ja ollaan oltu pirun tyytyväisiä siihen.Keskikulutus sekailaisessa ajossa 10.4 on aika vähän ton kokoseen mörssäriin (ainakin meidän edelliseen -04 V8 verrattuna).

Maavara 31cm vakiona on ihan ookoo,mutta meidän autossa mukana tulleiden astinlautojen takia auto näyttää matalalta.Onneksi ensi viikonloppuna saadaan edes 2" korotus siihen.Haaveena olis saada vähän isompaa rengastakin 255/55/18 tilalle,mutta kaikki aikanaan.

Jonkun verran mökillä käydään ja auton hiljaisuus on kyllä "musiikkia" korville.Siihen lisänä vielä aika muhkeat äänentoistojärjestelmät,jotka siis olivat tossa mukana,saavat kyllä melkein tipan linssiin.

0-100 km/h taidetaan luvata 9 sekunnissa ja ainakin mun mielestä se on riittävä,koska en mitään urheiluautoa hakenutkaan.Ja kyllä sillä pärjää oikein hyvin verrattuna noihin muihin nk.maastureihin,joita tuolla liikenteessä näkyy.

Tilaa autossa on mielestäni tonkin kokoselle perheelle ihan riittävästi.Meillä ei toistaiseksi ole muksuja,mutta kavereita on kyytiin mahtunut ihan hyvin.Ite oon 185 cm ja perus suomalainen bontso,enkä istu naama tuulilasissa ja silti mun takana istuu kivasti normi Mikki Hiiri.Tavaratilan koosta sen verran pystyn kertoo,että pari päivää sitten käytiin Virossa hakemassa kesäksi juotavaa ja konttiin penkkejä kaatamatta meni 35 keissiä kaljaa heittämällä ja lisääkin ois mahtunu.

Tekniikasta en osaa kertoa mitään,koska niistä asioista en ymmärrä hölkäsen pöläystä.Hyvin se on tähän asti pelittänyt.

Mulla ei ole kokemusta noista muista mainitsemistasi autoista,mutta tätä Jeeppiä (ja lukemani mukaan muitakin Jeeppejä) suosittelen erittäin lämpimästi.
Grand Cherokee -08 3.0 crd limited

KJ-02
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2008. 19:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KJ-02 » 23.03.2012. 13:06

Meillä ollut Tuollainen -05 3.0 crd Limited nyt reilun vuoden ja 32tkm verran ja seuraavanlaisia kokemuksia löytyy.

Plussat:
-Kulkee mukavasti, Steinbauer tehoboksilla jopa melko reipas. (lupaavat 260hv/600Nm)
-Hiljainen, rengasmeteli ei häiritse.
-Hyvä ajaa vähän huonommallakin kelillä.
-Quadradrive 2 neliveto, eli elsd lukot edessä keskellä ja takana.
-Hyvä varustelu, ei kaipaa oikeastaan kuin webastoa.
-Penkit hyvin säädettävät, ja muotoilu sopii hyvin vähän isommallekin hepulle.

Miinukset:
-Jonkun verran vikoja.
-Peräremontti 135000 km kohdalla 2000€
-Virtalukon pohja vaihdettu
-Turbon imuputki vaihdettu uudenmalliseen jonka ei pitäisi vuotaa öljyä swirl-moottorin päälle.(tyyppivika näissä 3.0crd koneissa).
-Maavara matala vakiona.
-Tilaa saisi olla enemmän, Selkä menosuuntaan oleva lastenistuimen takia matkustajan istuinta joutuu pitämään aika edessä jolloin matkustajan mukavuus kärsii (istuin Izi combi isofix, joka vie paljon tilaa. tämä tuskin ongelma pienemminssä lasteinistuimissa)
-Tavaratila turhan pieni lapsiperheessä. Vahinkovankkurit mahtuu kyllä, mutta niiden lisäksi ei juuri muuta.
-Kääntösäde melko suuri verrattuna esim. ML-mersuun.
-Vähän muovisen oloinen sisältä tämän hintaluokan autoksi.


Kulutus ollut n.9,5-10 l/100km.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 24.03.2012. 0:20

Me hankimme parivuotta ja 50tkm sitten -06 GC Laredon,
lisävarusteilla ei niin ollut väliä koska auto puolittain työkäytössä, minulle muovinen sisuta pelkkää plussaa helpon puhditettavuuden ansiosta.
Nelivetojärjestelmä on 05-07 Limited ja Laredo maleissa Quadra Drive ja
08- eteenpäin muuttuneiden verotuskäytäntöjen takia Quadra Track, jos ei erikseen tilattu Drive mallia, jos edes oli mahdollista?
Kyse siis Aro/Autokeskuksen maahantuomista.
Perä jollottaa usein, huomattu kun kävimme autoja koeajamassa, omassa myös, pikemminkin ominaisuus kuin vika, kehuivat korjaamolla.

Vikoja ei ole ollut muita kuin aikaisemmin mainittu swirl moottori 800€ ja imuputki 86€ jotka vaihdettu.
Kahdesti katsastanut aina läpi huomautuksitta.

Kokonaisuutena erittäin tyytyväinen autoon, helppo perushuoltaa myös itse.

Takajouset ainakin omassakäytössä turhan löysät pohjaa kuormalla herkästi.
Korotusta kanssa miettinyt, blokeilla saisi helposti mutta jouston löysyyteen niistä ei taida olla apuja vielä kun osassa sarjoista takapään korotus ei ole kuin tuuman. OME valmistaa myös korotus jousia kahdella jäykkyydellä, jotka suuresti kiinnostaisi

Kuulisin mieluusti Foorumilaisilta, miten olette toteuttaneet korotuksenne
Varsinkin jousilla tehdyissä, vaikutus ajo-ominaisuuksiin?

-Jyrki

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 24.03.2012. 14:10

Meillä uudesta saakka 05/06 Limited, joka on ollut toistaiseksi suhteellisen harmiton, mutta ei sillä vielä ole ajettu edes 60tkm:iäkään.

Positiivista
- suorituskyky
- etenemiskyky

Negatiivista
- takapenkki mitoitettu lapsille lattian korkeuden puolesta
- tavaratila on pieni - varsinkin matala
- sisustus ei ole pelkästään halvan näköinen vaan on sitä myös laadultaan

Tähän mennessä korjailtua
- useampia pieniä öljyvuotoja (vaihteisto, takapää, moottori)
- kojetaulun valojen vaihtoa kolvin kanssa
- vaihdevalitsimen liukupintojen puhdistaminen (ohjain ei tiedä valitsemen asentoa, vaan osoittaa kaikki vaihteet PNRD valituiksi)
- luukkujen kaasujouset vaihdettu
- penkin verhous vaihdettu ratkeilemisen takia

Hieman on jäänyt sellainen maku, että tehdas on osia valitessaan katsonut enemmän hintaa kuin kestävyyttä, mutta vastaavaa tehoa ei ole samaan hintaan saatavissa. Näkyy kyllä sitten myös ajoneuvoverossa.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 25.03.2012. 2:28

Onneksi on tommoinen vanhempi vähän ajettu Jeeppi! 8) -"Kaikilla" herkuilla... :mrgreen:
-Toimii kuin "Junan vessa".... :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 26.03.2012. 8:45

Kiitos hyvistä vastauksista. Onkohan tuo turbon imuputki vaihdettu jostain vuosimallista eteenpäin?

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 26.03.2012. 21:18

Imuputkesta ei kannata paljoakaan välittää, enkä tiedä varmaksi missä vaiheessa vaihtunut uudempaan.
Jos vanhaa mallia niin posti tuo uudemman mallin rapiassa viikossa, vaihtoon menee max puolituntia pari klemmaria joutuu aukaisemaan.
Ennemmin kannattaa katsoa /selvittää esim vetotapa eli tarvitseeko lukkoja akseleissa ja huoltohistoria tekniikan osalta Laatikon/jakovaihteiston, perien öljynvaihdot yms.

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 26.03.2012. 23:19

janiojan kirjoitti:Onkohan tuo turbon imuputki vaihdettu jostain vuosimallista eteenpäin?
Vaihdettu kesken mallivuotta 2008. Tunnistaa helpoiten turbon puoleisesta tiivisteestä, joka vanhassa oli oranssi, mutta uudessa musta.

Eikä tämäkään ole täysin varma ratkaisu. On tapauksia, joissa myös uusi putki on pettänyt, mutta ilmeisesti vain DPF:n yhteydessä.

Blues guitar
Viestit: 38
Liittynyt: 21.06.2012. 22:52
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Blues guitar » 27.06.2012. 20:58

KJ-02 kirjoitti: -Turbon imuputki vaihdettu uudenmalliseen jonka ei pitäisi vuotaa öljyä swirl-moottorin päälle.(tyyppivika näissä 3.0crd koneissa).
Nyt rupes kiinnostamaan toi swirl-moottori. Mikä se on ja millaiset oireet oli sen rikkouduttua?

Voisikohan mulla olla myös kyse siitä? viewtopic.php?t=2636

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja janiojan » 04.08.2012. 9:59

Vieläkin on auto vaihtamatta, koska kiirettä ei ole. Tänään aattelin käydä kokeilemassa Jeep Commanderin. Onko palstalaisilla siitä kokemusta? Moottorihan on kai sama, kuin samanikäisissä Grandeissa? Grandi olis muuten kiva, mutta takapenkki on hiukan huono kolmelle. Toisaalta, kun ipanat istuu pitkään turvapenkeissä, niin ei silläkään hirveästi ole merkitystä.

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Jeep Commander

Viesti Kirjoittaja janiojan » 04.08.2012. 20:37

No nyt täytyy sanoa että alkoi Commander kiinnostamaan. Grand Cherokee oli lievä pettymys tilojen suhteen, mutta Commander ei. Jopa vaimokin tykkäsi ajaa, vaikka onkin melkoinen panssarivaunu. Moottorihan on MB:n 3.0 CRD, joka on ilmeisen ok moottori kestävyyden suhteen. Onko tuossa Jeepin Quadra drive 2:ssa jotain ongelmia tiedossa?

janiojan
Viestit: 30
Liittynyt: 21.03.2012. 13:09
Paikkakunta:

Jeep Commander tuli

Viesti Kirjoittaja janiojan » 08.08.2012. 12:09

Nyt on sitten kaksi Jeeppiä pihassa, eli Commanderiin päädyin tilojen takia.

isä aurinkoonen
Viestit: 15
Liittynyt: 29.05.2012. 22:05
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja isä aurinkoonen » 02.05.2013. 13:10

Pihassa jököttänyt vuoden päivät -06 GC Limited 3.0CRD. Pieniä öljyvuotoja tosiaan vaihteiston ja jäähdyttimen välillä. Ovat liitokset löystyneet tms. Ei sieltä hirveitä tule mutta sen verran kuitenkin että asia pitäs hoitaa pois.
Mikä nyt olis järkevin tapa hoitaa asia? Itsellä kävi mielessä, että wanhat letkut veks ja uutta hydrauliikkaletkua tilalle?

JJ1962
Viestit: 20
Liittynyt: 28.07.2013. 11:06
Paikkakunta: Siuntio

Grandi 3.0 CRD kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JJ1962 » 04.05.2014. 9:54

Itellä ollut 2007 3.0 CRD Limited kohta vuoden, ajettu nyt 243.000 km josta ite 20 t km. HIeno peli ja kulkee ja pääsee mihin vaan, kustannukset ihan OK, huoltoja tehty kerran ja oli pikkasen korkeahkot, mutta silti ok.

Yksi hehku meni pimeäksi ja se poltti hehkujen ohjausreleen??? joka sitten oli töineen melkein 300 €, siinä kaikki korjaukset.

HIenostoi lähtee käyntiin pakkasellakin -20 ilman tolppaa, mutta normaalisti tolpassa, webastoa kaipaisi. Ihme ettei ole bluetoothia muuten niin hienoissa stereoissa, navia kaipaisi ja kattoluukkua, muut vehkeet on. Onhan se luxusta, kun polkimet ym sähköllä. Jenkeissä ihme ja kumma ei ole ratin etäisyyden säätöä?

Kulutus sekalaisessa ajossa noin 9,4 maantiellä menee 8,4 kun ajaa tasaista 89 km / h vakkarilla.

Loistopeli :D

Kirjoita vastaus