2,8 KJ CRD:n välitykset
2,8 KJ CRD:n välitykset
Viime yönä kun vaihtelin peräöljyjä, löysin kuran alta etuperän keulanpuolelta pienen peltilapun, johon oli stanssattu "4.10"!
Siis mitä hittoa?! Mää oon aina luullu että näissä on ne 3.73 (vai mikä se nyt oli) perävälitykset. Mites muilla? Paljonko teillä näyttää kierrokset 100km/h vauhdissa (mittarinopeus, ei todellinen)? Mulla ne on vakio renkailla n.2050-2100.
Siis mitä hittoa?! Mää oon aina luullu että näissä on ne 3.73 (vai mikä se nyt oli) perävälitykset. Mites muilla? Paljonko teillä näyttää kierrokset 100km/h vauhdissa (mittarinopeus, ei todellinen)? Mulla ne on vakio renkailla n.2050-2100.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
- Paikkakunta:
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
- Paikkakunta:
Tänään taas huomasin uusia ilmiöitä tuossa katiskassa. Aamulla kun lähdet niin eihän se mokoma 4 vaihteella huudata kuin 3 vaihteella ja sitten kun on ajanut joitain kilometrejä niin se vaihtaa 4:lle ja vaikka vauhtia on mittarin mukaan 90km/h niin se pitää kiinni siitä 4 vaihteesta eikä vaihda 5:lle. Sitten kun polkasee pedaalia niin, että mittarinopeus on 100km/h niin sitten menee 5 päällä ja se pysyy siinä vaikka pudottaa nopeuden 90km/h. Ei tuo voi olla noin idiootti tuo laatikko oikeasti
Joko tuossa on nyt muistissa jotain ihan muuta kuin pitäisi olla tai sitten tuossa laatikossa on jotain häikkää. Aamulla tuntu vielä että ei tuossa ole edes voimaa tuossa vehkeessä joten alkaa se MAP anturikin ilmeisesti käydä hankalaksi. Mutta niinkuin Aapo meinasi, niin kiinnostaa tietää, että minkä vuosimallin KJ on maxikaisella kyseessä.
Jostain muuten luin, että bmw:ssä on iso ero tuon renkaan kehän ympäryksen muutoksella jos on automaatti. Ei kuulema vaihda kunnolla jos on isompi kehä renkaassa kuin alkuperäinen?? Ettei vaan sitten tässäkin ois kyse samasta kun omassa on renkaat 255/70/16.

Jostain muuten luin, että bmw:ssä on iso ero tuon renkaan kehän ympäryksen muutoksella jos on automaatti. Ei kuulema vaihda kunnolla jos on isompi kehä renkaassa kuin alkuperäinen?? Ettei vaan sitten tässäkin ois kyse samasta kun omassa on renkaat 255/70/16.
Niin joo, ei sen kolmosella pitäs huudattaa. Mutta viitosellehan tuo laatikko vaihtaakin vasta (mulla) 96km/h. (Mittarin mukaan) alaspäin vaihtaa sitten 88km/h. Satasen vauhdissahan kyllä tuntuu kaksi nytkäystä kun laatikko saavuttaa normi lämmöt. Ensin vaihtaa viitoselle ja sitten toisen kerran nytkäyttää kun menee turbiinin lukko kiinni.
Ihan normaalia kaikille automaateille että alasvaihtoraja on alempana kuin ylösvaihtoraja. Ei ala seilaamaan vaihteet niin helposti, jos ajetaan siinä ylösvaihtorajan tuntumassa.
Ihan normaalia kaikille automaateille että alasvaihtoraja on alempana kuin ylösvaihtoraja. Ei ala seilaamaan vaihteet niin helposti, jos ajetaan siinä ylösvaihtorajan tuntumassa.
Tässä vähän omia havaintoja:
1800 kierroksen paikkeilla on täälläkin kierrokset 100 km/h vauhdissa. Renkaat alkuperäisen kokoiset ja autohan on 05 2.8 CRD. Viitoselle tuo vaihtaa 94-96 km/h paikkeilla. Turbiinilukko menee ensimmäisen kerran päälle 80 km/h nopeudessa. O/D kun on pois kytkettynä lukittuu jo kuudenkympin jälkeen. Nopeudet mittarista.
1800 kierroksen paikkeilla on täälläkin kierrokset 100 km/h vauhdissa. Renkaat alkuperäisen kokoiset ja autohan on 05 2.8 CRD. Viitoselle tuo vaihtaa 94-96 km/h paikkeilla. Turbiinilukko menee ensimmäisen kerran päälle 80 km/h nopeudessa. O/D kun on pois kytkettynä lukittuu jo kuudenkympin jälkeen. Nopeudet mittarista.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
- Paikkakunta: