mikä teräslaatu rockslidereihin?

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

mikä teräslaatu rockslidereihin?

Viesti Kirjoittaja filler » 12.02.2011. 12:47

kevään aikana olisi tarkoitus teettää tutulla pajalla rocksliderit Libertyyn. Lähtökohtana on n.50x50mm neliskanttinen putki, jonka seinämävahvuus luokkaa 3-4mm. Neliskanttiputkeen tarkoitus hitsata vielä pyöreää putkea sivusuojaksi.
Mutta mikä olisi oikea metallilaatu? Nyt on päällimmäisenä mielessä rst korroosiokeston vuoksi, mutta onko jotain parempaa saatavilla? pintakäsittely tulee olemaan joka tapauksessa musta maali (ehkä perus epoksi taikka joku Nextelin erikoismaali, jossa lasimurskaa joukossa).
-M-
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
MrWhiskers
Viestit: 56
Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja MrWhiskers » 13.02.2011. 18:53

Mitä tarkoittaa Rockslider ? Jotkut sivusuojat ?
En ole tyhmä , muuten vain yksinkertainen !

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 13.02.2011. 19:18

MrWhiskers kirjoitti:Mitä tarkoittaa Rockslider ? Jotkut sivusuojat ?
tuosta linkistä melko selventävä kuva tuotteesta, sekä käyttötarkoituksesta --> http://www.boulderbars.com/kjboulderbars.htm
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 14.02.2011. 8:12

Tuossa on kuva toisen valmistajan vastaavasta vähän erimallisesta tuotteesta.

http://www.rocklizardfabrications.com/K ... liders.jpg
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.02.2011. 8:41

ja tässä hyvin pitkälle sen näköinen tuote, jota nyt tavoittelen --> http://www.rocklizardfabrications.com/100_3004.jpg

Onkos kenelläkään vinkkiä, mitä teräslaatua kannattaa käyttää?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

MadMan
Viestit: 3
Liittynyt: 10.01.2011. 15:04
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja MadMan » 14.02.2011. 10:09

laita "liukupinnat" kulutusteräslatoista esim raex, hardox, miilux.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.02.2011. 10:37

MadMan kirjoitti:laita "liukupinnat" kulutusteräslatoista esim raex, hardox, miilux.
juu, tässä aamupäivän koittanut tutkiskella materiaaleja ja tuo Hardox 400 pilkisti esiin. Mahtaako sitä saada neliöputkena ja jos saa, niin mistä?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.02.2011. 10:50

Ruukilta näköjään löytyy Raex putkea...pitääpäs lähestyä aihetta sitä kautta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 22.03.2011. 22:32

Joo, rocksliderithan noissa kuvissa on, ja kylkiputket lisäksi. Mullahan on tollaiset valmiina ZJ:ssä. Ne tehtiin rhs-palkista niin, että alkuperäinen kotelopalkki poistettiin ja hitsattiin palkki tilalle. Kylkiputki on sitten pultattu palkkiin kiinni.

Tärkeetä minusta on vahvuus, ei niinkään materiaali sinänsä. Riittävä seinämävahvuus auttaa, oli tavara melkeen mitä vaan.

Olennaista on myös että palkkien pitää kestää koko auton paino jos niistä tunkataan.

Urkki

pt.
Viestit: 65
Liittynyt: 08.11.2010. 8:16
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. » 22.03.2011. 22:47

Urkki kirjoitti:Joo, rocksliderithan noissa kuvissa on, ja kylkiputket lisäksi. Mullahan on tollaiset valmiina ZJ:ssä. Ne tehtiin rhs-palkista niin, että alkuperäinen kotelopalkki poistettiin ja hitsattiin palkki tilalle. Kylkiputki on sitten pultattu palkkiin kiinni.

Tärkeetä minusta on vahvuus, ei niinkään materiaali sinänsä. Riittävä seinämävahvuus auttaa, oli tavara melkeen mitä vaan.

Olennaista on myös että palkkien pitää kestää koko auton paino jos niistä tunkataan.

Urkki
Tuossa ostin töistä yhteen autoon "tarvikehelmaa" 100x50x4 muodossa ja siis normaalia suorakaiteenmuotoista palkkia.

Hyvinkin teoreettisella tasolla tuli mietittyä, että onkohan noihin laiteltu mitään liukupintoja? Eli kun esim. mönkijällä ajelee, niin tulee käytettyä hyväksi sitä pohjapanssaria viidentenä pyöränä ja sen avulla mentyä kivien jne yli.

Tästä hommasta tosin seuraa se, että kun autolla ajaa metsässä, niin pitää sitten heti yrittää unohtaa tuo kivien päällä liu'utus, koska kardaanit ja muut ottaa kipeetä (käyriä kardaaneja on tullut..)

Mutta toimisikohan tuossa helmapalkin alapinnassa joku muovinpala liukuna? Painoahan sille kohdistuu aika paljon ja kivien kulmat syö varmasti nopeasti. Ja eriasia on vielä se, että onko sille tarvettakaan :lol:

Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 22.03.2011. 22:58

Moi taas

Miksikäs ei olisi hyvä olla liukupintaakin. Yleensä ei niitä kait ole, en oo ainakaan nähnyt. Toinen juttu on, miten auto sitten liukuu kivellä, hallitusti vai ei. Varmaan Sinun pitää kokeilla.

Urkki

Kirjoita vastaus