Takaisin Jeepistiksi

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 25.03.2013. 20:01

Avainasiaa. Auton saadessani oli vian 1 avain tallessa. Ensimmäinenhävinnyt ilmesesti jo ekan omistajan toimesta.

Tuli fittumainen juttu vastaan viikonloppuna. Auto oli käynnissä pihalla, poistuin hetkeksi autosta ja heitin oven kiinni. Takaisin tullessa kaikki ovet lukossa. :evil: Ja ei - en ollut laittanut ovia lukkoon sisäpuolelta autossa ollessani, eli joku ihme bugi iski lukkoihin. Siinä sitten auto pörisi pihalla avaimet sisällä ja koitettiin kaikenlaisia telkkarista tuttuja "murtautumiskikkoja" mutta eihän ne amatööriltä onnistu. Ei muuta kun lukkoseppää sunnuntai-iltana paikalle, joka väänsi oven yläosaa auki ja laittoi pienen muovikiilan väliin. Siitä ujutti 5mm rautalankaa sisälle ja keskuslukituksesta ovet auki. 5min +120 € käteen,kiitos ja hei.

Kattelin yhtä ketjua, jossa sanottiin että toisen tupla-avaimen saisi suhteellisen edullisestikkin, mahtaako pitää paikkansa? Kaverin pösoon kustansi 300€. Eikä pelkästä rauta-avaimesta taida olla apua, kun ajonestolla autoa ei saa käyntiin?
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 25.03.2013. 20:21

Teetätin -99 Cherokeen avaimesta kopion (Citymarketissa, oli Misterminit tjsp) siten, että tekivät avaimen lukkopesään menevän osan kopion uusitun virtalukon mukaisella avaimella ja hioivat vanhan avaimen käynnistyksen eston sirun irti ja laittoivat sen uuden avaimen sisälle hintaan 45€/kpl. Jos olisi ollut vain yksi avain, niin olisivat tehneet muutoin saman tempun, mutta kopioineet sirun toiseen uuteen siruun, hinta 90€/kpl.

Halvempi vaihtoehto on teettää vain ulko-oveen käypä ilman sirua oleva avain, niin ei ainakaan jää enää kone käyntiin ja ovet lukkoon. Paitsi jos sekin avain on virtalukossa... :oops:
Raha ja romut rauhottaa.

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 26.03.2013. 8:09

Libby kirjoitti:Avainasiaa. Auton saadessani oli vian 1 avain tallessa. Ensimmäinenhävinnyt ilmesesti jo ekan omistajan toimesta.

Tuli fittumainen juttu vastaan viikonloppuna. Auto oli käynnissä pihalla, poistuin hetkeksi autosta ja heitin oven kiinni. Takaisin tullessa kaikki ovet lukossa. :evil: Ja ei - en ollut laittanut ovia lukkoon sisäpuolelta autossa ollessani, eli joku ihme bugi iski lukkoihin. Siinä sitten auto pörisi pihalla avaimet sisällä ja koitettiin kaikenlaisia telkkarista tuttuja "murtautumiskikkoja" mutta eihän ne amatööriltä onnistu. Ei muuta kun lukkoseppää sunnuntai-iltana paikalle, joka väänsi oven yläosaa auki ja laittoi pienen muovikiilan väliin. Siitä ujutti 5mm rautalankaa sisälle ja keskuslukituksesta ovet auki. 5min +120 € käteen,kiitos ja hei.

Kattelin yhtä ketjua, jossa sanottiin että toisen tupla-avaimen saisi suhteellisen edullisestikkin, mahtaako pitää paikkansa? Kaverin pösoon kustansi 300€. Eikä pelkästä rauta-avaimesta taida olla apua, kun ajonestolla autoa ei saa käyntiin?
Kävi sama homma, mutta lisäksi oli 2v poika sisällä. Viimeinen oljenkorsi oli sanoa pojalle että avaa ovi niin avasi ikkunan. Isin poika. Mulla on kans yksi avain, mietin jos tuon käynnistyksen eston ottais pois. Mitenkähän se onnistuisi? Lisäksi ei ole avainta edes bensakorkkiin..

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.03.2013. 8:50

Mulla on tuusulassa tollanen kooderi joka ainakin lupaa että saa avaimet koodattua jeeppeihin. Samaten lupailee että saisi kaukosäätimetkin koodattua. Toi on kyl sil 16-pin OBD liittimellä.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.03.2013. 9:23

JiiPee kirjoitti: mietin jos tuon käynnistyksen eston ottais pois. Mitenkähän se onnistuisi?
Paitsi että käynnistyksen esto on pakollinen vuosimallista -98 alkaen!! Ei voi laillisesti poistaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 26.03.2013. 12:12

En kyllä ymmärrä, että missä vika vai onko joku ominaisuus, että ovet menee lukkoon itsestään? onko noissa joku jenkkien "ultimate-panic-safety-carjack-robbery" toiminto missä ovet lukittuu itsekseen..voi juma mä sanon...
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.03.2013. 12:33

Mulla tuo 2002 KJ niin ei ole ikinä ollu moista ongelmaa että ovet menis itsestään lukkoon. Ainoa mitä o ollu niin takaoven kahvasta se mikrokytkin joka avaa takalasin sai vettä ja alkoi aukomaan itsekseen takalasia.
kozel@ircnet

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 26.03.2013. 13:07

Kuten hälyttimen/töötön poiskytkeminen, niin luulisi olevan mahdollista kytkeä pois myös tuo anti-car-theft-on-the-road -toiminto jollain (kaukosäätimen?) näppäinyhdistelmällä.
Raha ja romut rauhottaa.

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 26.03.2013. 14:44

http://www.jeepforum.com/forum/f28/auto ... ks-290800/
tässähän vastaavaa ongelmaa puidaankin..eli "lukittumista "tapahtuu ja tehtävä ohjelmointi, eli ei onnistu kikkailemalla.
"he rolling locks feature can be toggled ON/OFF by using the DRB IIIt only. "
mikä ikinä tuo DRB III onkin..mutta samaa ongelmaa 02-KJ:ssa ollut näemmä

paitsi jos on EVIC niin http://www.ehow.com/how_5989771_turn-lo ... -gear.html

ja tossa ohjeita muihin kikkoihin http://jeepkj.com/forum/f202/how-tweak- ... ngs-25640/
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.03.2013. 15:27

drb3 on merkkitesteri
kozel@ircnet

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 26.03.2013. 22:24

Niinpä kyllä. Kun on kokemusta jo kahdesta Mondeosta niin sitä on oppinut että virta-avaimet ei todellakaan jää autoon, oli käynnissä tai ei. Nykyinen taunus oli yhden kaukosäätimen varassa mutta onneksi muistin että tuosta varaosa Mondeosta jäi yksi ehjä kaukosäädin. Sain ohjelmoitua ainakin toisen kaukosäätimen varalle että jos kuitenkin joskus ja niin edelleen..

Jeeppiin kysyin marmoritiskiltä kaukosäädintä ja hinta ohjelmoituna oli muistaakseni 296€. Närästää vieläkin vaikka tuosta käynnistä on aikaa jo kohta 8kk... :evil:
ZJ 4.0 -96

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.03.2013. 6:12

oma varakake oli tiskiltä ilman ohjelmointia jotain 60-80e.
kozel@ircnet

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 27.03.2013. 10:44

Noin halvalla? Siis se perinteinen musta tyylitön kanttipalikka? Minulta pyydettiin täällä Joensuun merkkiliikkeessä 196€ kaukosäätimestä ilman ohjelmointia ja siihen ne ohjelmoinnit + tilauskulut yht. 100€ (??) päälle.
ZJ 4.0 -96

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.03.2013. 13:50

Tämmöinen


Kuva
kozel@ircnet

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 27.03.2013. 14:40

kozel kirjoitti:oma varakake oli tiskiltä ilman ohjelmointia jotain 60-80e.
onko paljon aikaa kun kysyit? oisko hinta viel voimassa
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

Kirjoita vastaus