Kokemuksia katsastukseta!
Niin noh. Mielestäni pykälissä lukee (sorry, ei ole suoraa lainausta esittää mutta Google varmaankin AKE:n sivuilta tämänkin tiedon löytää) että ajoneuvossa saa olla ajoneuvon käyttötarkoituksen mukaisia välttämättömiä lisävaloja (ei tarkka sanamuoto). Eli tällä perusteella sitä voisi päätellä että maastoajoneuvossa saisi ne lamput katolla olla, etenkin jos niissä on ihan kannetkin päällä...? Voi toki olla hieman vaikeampaa saada katsastusmies uskomaan moista, etenkin kun sanamuoto on niin epämääräinen.Urkki kirjoitti:Kaverien autoissa on nyt niitä (laittomia) maastovaloja katolla, kannet päällä.

(Nimimerkillä "viimeksi eilen Miialle todennut että on se tällainen ihan helppo kärrypolkukin jänskästi uudella lailla haastava kun ei &%"½ näe ollenkaan mihin on menossa".

On se (muutos)katsastus nykyään vaikeaa ja monimutkaista.
Kävin konttorilla kysemässä että mitähän tarttis kuponkia että sais allaolevan 2" alustan ja 31" pallot leimaan.
"Maahantuojalta todistus."
Rip rap autokeskukseen tilaamaan kuponki. 2 päivän päästä soitti että kuponkinne on täällä.
Kuponki kourassa ja alustan TÜV-pahvit lapasessa konttorille.
Katsastussetä totes että täähän on helppo kun on kaikki paperit. Totes rengaskoon renkaasta ja todistuksesta, mittas että navan keskeltä on xxcm lokarin reunaan, kirjotti uuden otteen ja valmis. Kättä päälle ja 40E.
Vielä leukailin että "tota levikettä alaspäin siirtämällä saa sitten 6" korosarjan alle iha noin vaan
"
-95 YJ Wrangler oli kyseessä.
No, koska toi on "tehdasrengastus" eikä vaihtoehtoinen rengaskoko niin merkintä tuli renkaista sinne rengaskoko-osastolle. Siitä saapi sitten poikkeilla 51mm suuntaansa.
I can has 33" pallot?
Yes you can.
Kävin konttorilla kysemässä että mitähän tarttis kuponkia että sais allaolevan 2" alustan ja 31" pallot leimaan.
"Maahantuojalta todistus."
Rip rap autokeskukseen tilaamaan kuponki. 2 päivän päästä soitti että kuponkinne on täällä.
Kuponki kourassa ja alustan TÜV-pahvit lapasessa konttorille.
Katsastussetä totes että täähän on helppo kun on kaikki paperit. Totes rengaskoon renkaasta ja todistuksesta, mittas että navan keskeltä on xxcm lokarin reunaan, kirjotti uuden otteen ja valmis. Kättä päälle ja 40E.
Vielä leukailin että "tota levikettä alaspäin siirtämällä saa sitten 6" korosarjan alle iha noin vaan

-95 YJ Wrangler oli kyseessä.
No, koska toi on "tehdasrengastus" eikä vaihtoehtoinen rengaskoko niin merkintä tuli renkaista sinne rengaskoko-osastolle. Siitä saapi sitten poikkeilla 51mm suuntaansa.
I can has 33" pallot?
Yes you can.
En tullut ajatelleeksi tuota sillon kun 31" haaveilin.
Olisko jotain rautasta faktaa mitä hardwarea pitää olla 33" renkaille?
Leveemmät vanteet? Ei oo stro-kirjaa nyt mutta 33x12.5R15 tarvinnee 8" vähintään?
Levikkeet leveemmät, 7"?
Avovalot uusiks/leveemmälle?
Nyt on 2" jouset, riipukkeilla vähän lisää?
Vanteet ET/offset ettei ota kiinni esim. jousiin?
Jo noiden 31" kanssa välitys piteni sen verran että bensankulutus pompsahti jonkun verran, uutta välitystä viimeistään 33" kanssa?
Olisko jotain rautasta faktaa mitä hardwarea pitää olla 33" renkaille?
Leveemmät vanteet? Ei oo stro-kirjaa nyt mutta 33x12.5R15 tarvinnee 8" vähintään?
Levikkeet leveemmät, 7"?
Avovalot uusiks/leveemmälle?
Nyt on 2" jouset, riipukkeilla vähän lisää?
Vanteet ET/offset ettei ota kiinni esim. jousiin?
Jo noiden 31" kanssa välitys piteni sen verran että bensankulutus pompsahti jonkun verran, uutta välitystä viimeistään 33" kanssa?
Leveemmät vanteet, leveemmät levikkeet, valoja ei tartte siirtää (on juuri rajoilla kyllä) ja 2" korotus riittää!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Pikku Cheron lisävalot
Mulla noi on mainittu rekisteriotteessa. Noissa ei mainita lamppujen määrää, niin voiskohan vaihtaa tilalle 4-lamppuiset, mitä on oikeesti saatavilla. Vaikka kaksi olisikin alkuperäisesti toimivat, niin kahdesta muusta suuntaisi "ojavalot" metsää varten tietty.Ihan mukava lappuhan se oli ja on siitä lähtien ollut rekisteriotteen liitteenä.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/8D7E9A76 ... usunto.pdf
Löytyyhän tuo kyllä näköjään AKE:n avoimilta sivuiltakin.
t. mc
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Meinaatko mace että kaikki killottais päällä saman ohjauksen perästä? Miten lie, tarttuuvatkohan kiinni liiallisesta kynttilöiden määrästä, onhan ne kuitenkin "lisäpitkät".
Itse olen kaivannut valoja käytettäessä (harvoin, mutta on se komeeta) kehikoiden alareunaan jonkunlaisia alaluomia. Huomaa nimittäin heti että onko tuulilasi vähänkään paskanen kun räpsäyttää valot päälle. Konepeittokin saa aivan uudenlaisen hehkun.
Se kehikkohan on valettu, yhtä pakettia että umpiot joutuisi vetämään jonkun verran ulos jotta saisi säädettyä ne alaviistoon. Sammakkovaloista tosi mulkosilmät
. Putoovat perhana vielä ja ...
Itse olen kaivannut valoja käytettäessä (harvoin, mutta on se komeeta) kehikoiden alareunaan jonkunlaisia alaluomia. Huomaa nimittäin heti että onko tuulilasi vähänkään paskanen kun räpsäyttää valot päälle. Konepeittokin saa aivan uudenlaisen hehkun.
Se kehikkohan on valettu, yhtä pakettia että umpiot joutuisi vetämään jonkun verran ulos jotta saisi säädettyä ne alaviistoon. Sammakkovaloista tosi mulkosilmät

It´s very Jeep, isn´t it
Ei samasta kaikki, vaan kahdessa ryhmässä, kaks kuten ennen ja toiset kaks omasta kytkimestä ojia sulattamaan. Kaupasta saa noita nelilamppuisena valmiina!
Kyllä sen huomaa konepellliltä ikävästi, kun katolta valaisee... Ja tyhmää, kun kattovalot saa sytyttää aina uudestaan kytkimestä valovaihdon jäljiltä. Mun mielestä KJssä on heikot ajovalot sellaisenaan, siksi pidänkin alavaloja (sumuvalot) päällä normaalien llisäksi heikommissa olosuhteissa.
Kyllä sen huomaa konepellliltä ikävästi, kun katolta valaisee... Ja tyhmää, kun kattovalot saa sytyttää aina uudestaan kytkimestä valovaihdon jäljiltä. Mun mielestä KJssä on heikot ajovalot sellaisenaan, siksi pidänkin alavaloja (sumuvalot) päällä normaalien llisäksi heikommissa olosuhteissa.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Niimpä tietenkin. Piruakos sitä tien päällä ojia kuikkimaan.
Liekkö ne Jenkeissä suoraan asentaa nuo nelikuppiset katolle.
Mulla on kulkimestani tehtaan lista, mitä värkin pitäisi sisältää pajalta ulos lähtiessä. Sieltähän löytyy tarvittavaa tietoa mm. kokonaista 3,2 galloonaa bensaa
, mutta esim. vaihteiston tyyppiin (42RLE) että öljyn suodatinta tilattaessa sattus kerralla kohilleen
Valoihin palatakseni, sieltähän löytyy koodi 8CAA (Finland country code). Taisivat kumminkin ajaa ohi nuo Erooppa hyväksynnät että valot sai jäädä katolle mutta kaksi vain kuppisena.
Mites, jos rupeaa fiksaamaan, niin pikku servomoottorit ohjauksella reunimmaisiin. Saisipahan optimaalliset olosuhteet näkymiin ja ois aika leso.
Liekkö ne Jenkeissä suoraan asentaa nuo nelikuppiset katolle.
Mulla on kulkimestani tehtaan lista, mitä värkin pitäisi sisältää pajalta ulos lähtiessä. Sieltähän löytyy tarvittavaa tietoa mm. kokonaista 3,2 galloonaa bensaa


Valoihin palatakseni, sieltähän löytyy koodi 8CAA (Finland country code). Taisivat kumminkin ajaa ohi nuo Erooppa hyväksynnät että valot sai jäädä katolle mutta kaksi vain kuppisena.
Mites, jos rupeaa fiksaamaan, niin pikku servomoottorit ohjauksella reunimmaisiin. Saisipahan optimaalliset olosuhteet näkymiin ja ois aika leso.
It´s very Jeep, isn´t it
Joo, servoilla aika leso! Mut olis kiva samalla pitää nokansuunta valoissa ja. Joten eiköhän laiteta nelikosta keskimmäiset originaalilla eteen ja servotetaan joistikillä reunimmaiset... vois jopa laittaa ton peilien säätönamiskan ovesta toimimaan myös noille lampuille vaihtokytkimen takaa 

Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Erikoisehdot ja huomautukset
VALMISTENUMERO OIKEASSA ETUKYNNYSKOTELOSSA MUOVILISTAN ALLA. KATON ETUREUNASSA OL LISÄKAUKOVALOT HYVÄKSYTTY KYSEISEN EU-HYVÄKSYNNÄN PERUSTEELLA.
VALMISTENUMERO OIKEASSA ETUKYNNYSKOTELOSSA MUOVILISTAN ALLA. KATON ETUREUNASSA OL LISÄKAUKOVALOT HYVÄKSYTTY KYSEISEN EU-HYVÄKSYNNÄN PERUSTEELLA.
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Häh, etuoven kynnyksessä?? Toi on uutta, tähän asti se on ollu takaoven listan alla!! Onko varmasti tosiaan etuoven listan alla??mace kirjoitti:Erikoisehdot ja huomautukset
VALMISTENUMERO OIKEASSA ETUKYNNYSKOTELOSSA MUOVILISTAN ALLA. KATON ETUREUNASSA OL LISÄKAUKOVALOT HYVÄKSYTTY KYSEISEN EU-HYVÄKSYNNÄN PERUSTEELLA.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1