Takaisin Jeepistiksi

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 07.03.2013. 22:31

Automaatti nyt vinkuu ja ujeltaa vähän jo rakenteensa takia, joten vaimea ääni on ihan normaali ominaisuus varsinkin turbiinin luistaessa pienillä kierroksilla.

Jarrulevyjen vaihtoon tarttee minimaalisesti työkaluja: tunkilla auto ylös, rengasavaimella pyörä irti, sopivalla lenkkiavaimella jarrusylinteri irti (XJ/ZJ:ssä 1/2" avain) ja lopuksi levy lähtee samantien ihan käsin vetämällä, vaikka voihan siellä joku pidättelevä lukitusrengas vielä vähän hidastaa. Uusi levy paikalleen ja käänteinen järjestys osien kiinnittämiseksi.

Tietysti samalla kannattaa katsoa ettei jarrupalat ole ihan loppu tai sylinterit jumineet, yms., mutta ne pitäisi sitten päästä neuvomaan tosiaan livenä. Josko sieltä löytyisi lähempää opastava korjuumies, niin ei sun tartte maksaa kilometrejä näin kaukaa... (hehheh!)
Raha ja romut rauhottaa.

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 07.03.2013. 23:35

WinChester kirjoitti:Automaatti nyt vinkuu ja ujeltaa vähän jo rakenteensa takia, joten vaimea ääni on ihan normaali ominaisuus varsinkin turbiinin luistaessa pienillä kierroksilla.

Jarrulevyjen vaihtoon tarttee minimaalisesti työkaluja: tunkilla auto ylös, rengasavaimella pyörä irti, sopivalla lenkkiavaimella jarrusylinteri irti (XJ/ZJ:ssä 1/2" avain) ja lopuksi levy lähtee samantien ihan käsin vetämällä, vaikka voihan siellä joku pidättelevä lukitusrengas vielä vähän hidastaa. Uusi levy paikalleen ja käänteinen järjestys osien kiinnittämiseksi.

Tietysti samalla kannattaa katsoa ettei jarrupalat ole ihan loppu tai sylinterit jumineet, yms., mutta ne pitäisi sitten päästä neuvomaan tosiaan livenä. Josko sieltä löytyisi lähempää opastava korjuumies, niin ei sun tartte maksaa kilometrejä näin kaukaa... (hehheh!)
No tuo kyllä kuullostaa suht.koht helpolta. Voisin jopa selvitä tosta. Yleensä jos joku osa tms. (ei auton) on jumissa niin saan sen aina rikki. Jarrulevyä tuskin saan rikottua ;) tai kiero se jo on eli vähän vasaralla voi avittaa jos ei meinaa irrota. Peräöljyn vaihto onkin mutkikkaampi toimenpide. Auto ensin pukeille kun ottaa kuupan auki. Ymmärtääkseni takaisin laittaessa pitää hioa tai puhdistaa kosketuspinnat ja laittaa jotain töhnää/tiivistettä sinne väliin? Tuossa pitäisi olla joku täyttöproppukin. Ainakin joku nappula siinä vasemmalla ruosteen alla näkyy. Onko siinä joku peitekorkki päällä vai miten sen saa auki. Vaihdelootan öljynvaihdon yhteydessä pitää/olisi suotavaa vaihtaa suodatin (ainakin grandissa oli) mutta tää on jo ydinfysiikkaa meikäläiselle.

Ai niin, mulla taitaa olla kellarissa uudet korkkaamattomat jarrupalat ja pyörijä Grandiin. Mahtaako nuo jarrupalat käydä KJ:hin. Jos ei, niin lahjoitetaan ne ZJ-kuskille. Saa tulla hakemaan. Tai jos on kova hätä niin laitan paketin postilla
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 08.03.2013. 17:39

Libby kirjoitti:Ai niin, mulla taitaa olla kellarissa uudet korkkaamattomat jarrupalat ja pyörijä Grandiin. Mahtaako nuo jarrupalat käydä KJ:hin. Jos ei, niin lahjoitetaan ne ZJ-kuskille. Saa tulla hakemaan. Tai jos on kova hätä niin laitan paketin postilla
Mitä katsoin USA Koskisen varaosalistalta, niin etupalat ja takakengät on KJ/ZJn suhteen ihan erimalliset. Sikäli voisit ehtiessäsi soittaa; sovitaan toimituksesta. Yhdet tutut on muuten huomenna lauantaina tulossa sieltä tännepäin... :D

Siitä hyvästä saat lisää hyviä ja ilmaisia neuvoja Jeepin korjaukseen. :D
p. 0408201426
Raha ja romut rauhottaa.

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 08.03.2013. 17:50

Jarrulevyhän on helpoin irroittaa ulosvetäjällä meikäläisen mielestä. Sopiva veto levyyn, jos ei irtoa niin veto päälle ja vasaralla mäjäyttää kevyesti niin varmasti irtoaa.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 17.03.2013. 22:12

No niin. Jarrupalat löysivät uuden kotinsa WinChesterin autotallista.

Tuosta keskuslukituksesta olisin semmosta kysynyt, että miten sais tuon ärsyttävän äänitorven tööttäyksen pois kun lukitsen ovet kaukolla?

Naapurusto tykkää, kun tulee myöhään pihaan, lukitsee ovet ja "TÖÖT!"
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.03.2013. 2:18

Libby kirjoitti:No niin. Jarrupalat löysivät uuden kotinsa WinChesterin autotallista.

Tuosta keskuslukituksesta olisin semmosta kysynyt, että miten sais tuon ärsyttävän äänitorven tööttäyksen pois kun lukitsen ovet kaukolla?

Naapurusto tykkää, kun tulee myöhään pihaan, lukitsee ovet ja "TÖÖT!"
Minä taas haluaisin jonkun merkin, välähtävät vilkut tai vaikka töötinkin... :mrgreen: -Nyt ei kulu kuin pieni kloksahdus.
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 18.03.2013. 17:22

Libby kirjoitti: Tuosta keskuslukituksesta olisin semmosta kysynyt, että miten sais tuon ärsyttävän äänitorven tööttäyksen pois kun lukitsen ovet kaukolla?

Naapurusto tykkää, kun tulee myöhään pihaan, lukitsee ovet ja "TÖÖT!"
Koitas tuollaista:

Note: the horn chirp can be inabled or disabled (with in 23-30 feet of the vehicle by the following procedure:
1) Press adn hold the "LOCK" button on the transmitter.
2) Continue to hold the "LOCK" button for at least 4, but no longer then 10 secounds, then press the "PANIC" button.
3) Release both buttons.
4) Repeating steps 1-3 will restore the original transmitter operation.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.03.2013. 17:35

Edellyttää että on Panic-button, euroopantuontimalleissa ei oo ko. buttonii... Ranella taitaa olla...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 18.03.2013. 17:40

Hmm. Olisiko ollut että paniikkinapin puuttuessa, olisi sama systeemi mutta unlock napin kanssa?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 18.03.2013. 18:06

Kiitoksia vielä osista. :D

Entisessä -99 XJ:ssäni piti painaa kaukosäätimestä kiinni- ja auki-nappeja pari sekuntia yhtäaikaa, niin sitten kuului tööttäys ja valot muistaakseni välähti, ja sen jälkeen ei sitten tapahtunut kumpaakaan painaessa kyseisiä nappeja. Ovet kuitenkin lukittuivat tai aukesivat normaalisti.

Tekemällä saman uudelleen kumpainenkin toiminto palasi. KJ:stä en sitten tiedä miten toimii Suomi/Euro-versiona
Raha ja romut rauhottaa.

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 18.03.2013. 19:42

Jees! kyllä vain, LOCK + UNLOCK yhdistelmällä hiljeni töötti mutta valojen vilkautus jäi - hyvä niin. Kiitokset taas !
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 19.03.2013. 12:40

Kattokonsolin mode-valikosta löytyy lisää säätöjä. Saa vaikka sen valojen vilkautuksenkin pois.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 19.03.2013. 13:55

Renegade kirjoitti:Kattokonsolin mode-valikosta löytyy lisää säätöjä. Saa vaikka sen valojen vilkautuksenkin pois.
Sport mallissa ei tainnut olla evic / otis -konsolia katossa?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Libby
Viestit: 16
Liittynyt: 03.03.2013. 13:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Libby » 19.03.2013. 20:41

filler kirjoitti:
Renegade kirjoitti:Kattokonsolin mode-valikosta löytyy lisää säätöjä. Saa vaikka sen valojen vilkautuksenkin pois.
Sport mallissa ei tainnut olla evic / otis -konsolia katossa?
joo ei ole. Masentais vaan katella bensankulutuslukemia näytöstä..:)
Jeep KJ 3.7 V6 - 2002

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 19.03.2013. 21:00

Se näyttöhän kaunistelee niitä kulutuslukemia. Oikeesti menee 10% enemmän.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Kirjoita vastaus