Mulla oli äsken tuossa muija veivailemassa ruoria kun ei viimeisimmätkään entraukset jeesanneet. Eipä siellä nyt näy muuta kuin että ne panhardin puslat elää aika paljon kun käännellessä vasemmalta oikeelle. Mullahan ei ole mitään käsitystä että minkä verran ne saa elää, niin mene ja tiedä.
Timon vinkistä kuitenkin aloin aiemmin tänään katsastella pultinreikiä ja sitä panhardia yleensäkin. Noh, ei toi nyt ihan tiukka sovite ollut:
Toisessakin päässä oli hieman väljyyttä:
Hitsi laulamaan ja vinkuun kiinni kovametalliviila ja holetsekkiä muotoilemaan. Tässä havainnekuva, ei valmis reikä missään nimessä:
Tein lattaraudasta lisäpalan jonka porasin 11,5 millisellä poralla ja vinguttelin sellaiseksi että pultti meni läpi naheesti. Vetäsin väliaikaisen pultin kera hollille ja hitsasin kiinni:
Toiseen päähän vastaava reikien täyttö ja vingutus. Tässäkin välivaiheesta kuvaa:
Helpommalle puolelle hitsailin vielä lattaraudan palan tuomaan reiän reunoille ainevahvuutta:
Tosiaan aattelin että nythän se olis siinä, mutta paskat. Pultit ei ole mitenkään tiukat puslien holkkeihin, mutta ei ne nyt sikaväljätkään olleet. Ehkä tämä nyt sitten vaan on sellanen juttu että ei tule toimimaan. Johtuu kenties perseellään olevasta casterista, pehmeistä puslista sekä noista renkaista. Aurauksen säädin aamusta kertaalleen pallojen vaihdon johdosta ja tarkistin vielä myöhemmin ja sen pitäis olla aikalailla nollissa.
Internetsistä kattelin että jotkut meinasi pikku harituksen jeesaavan, ja että auraus lisäisi woblaamisen mahdollisuuksia. Varttikierroksen levitin sitten vielä välitangosta, mutta kun ei niin ei. Kai se on lingottava ne uretaanilimput mäjelle seuraavaksi. Tämä voisi kyllä johtua noista renkaista ja aurauskulmistakin, mutta enpä mä nyt viitsi nastallisia talvirenkaita alle heittää ja kokeilla. Kuten aiemmin olen kirjoitellut niin auton käytös muuttuu todella rajusti kesä- ja talvirenkaitten välillä. Sellanen hakeva vaeltaja toi on vieläkin kaikkien osien vaihtelun jälkeen että kylläpä kyllä. Jos olis rahanpaskaa niin vaihtaisin renkaat vanteineen kun olis tarkoitus muutenkin jotku AT tossut heittää alle. Mutku ei ole. Ja auto on ajokelvoton, hellurei ja hellät tunteet...