2,8 KJ CRD:n välitykset

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

2,8 KJ CRD:n välitykset

Viesti Kirjoittaja Aapo » 30.03.2012. 19:26

Viime yönä kun vaihtelin peräöljyjä, löysin kuran alta etuperän keulanpuolelta pienen peltilapun, johon oli stanssattu "4.10"!

Siis mitä hittoa?! Mää oon aina luullu että näissä on ne 3.73 (vai mikä se nyt oli) perävälitykset. Mites muilla? Paljonko teillä näyttää kierrokset 100km/h vauhdissa (mittarinopeus, ei todellinen)? Mulla ne on vakio renkailla n.2050-2100.

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 10.04.2012. 19:34

Joo tuon+2000 kierrosta meillä ottaa kun ajaa satasta.

maxikainen
Viestit: 12
Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja maxikainen » 13.04.2012. 5:43

mulla hyrrää siinä 1700-1800 välissä.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 13.04.2012. 6:11

Katos katos. Mitkä renkaat ja onko tuo 1700-1800 todellinen vai mittarin näyttämä 100?

maxikainen
Viestit: 12
Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja maxikainen » 13.04.2012. 6:50

renkaat on 235/70-16 ja mittarin näyttämä 100.en tiedä oliko merkitystä,mutta tuntuu kun puhdistin sen map anturin nii kiekat laski.saattaa muisti tehdä tepposet.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 13.04.2012. 7:54

On kyllä jo niin iso ero, että jossain täytyy olla jotain eroa. Onko sulla 2,8 CRD ja minkä ikänen? Entä viitsisitkö vilkaista sen lapun siitä etuperän etupuolelta, että mitkä välitykset siinä on?

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 13.04.2012. 9:31

Tänään taas huomasin uusia ilmiöitä tuossa katiskassa. Aamulla kun lähdet niin eihän se mokoma 4 vaihteella huudata kuin 3 vaihteella ja sitten kun on ajanut joitain kilometrejä niin se vaihtaa 4:lle ja vaikka vauhtia on mittarin mukaan 90km/h niin se pitää kiinni siitä 4 vaihteesta eikä vaihda 5:lle. Sitten kun polkasee pedaalia niin, että mittarinopeus on 100km/h niin sitten menee 5 päällä ja se pysyy siinä vaikka pudottaa nopeuden 90km/h. Ei tuo voi olla noin idiootti tuo laatikko oikeasti :) Joko tuossa on nyt muistissa jotain ihan muuta kuin pitäisi olla tai sitten tuossa laatikossa on jotain häikkää. Aamulla tuntu vielä että ei tuossa ole edes voimaa tuossa vehkeessä joten alkaa se MAP anturikin ilmeisesti käydä hankalaksi. Mutta niinkuin Aapo meinasi, niin kiinnostaa tietää, että minkä vuosimallin KJ on maxikaisella kyseessä.

Jostain muuten luin, että bmw:ssä on iso ero tuon renkaan kehän ympäryksen muutoksella jos on automaatti. Ei kuulema vaihda kunnolla jos on isompi kehä renkaassa kuin alkuperäinen?? Ettei vaan sitten tässäkin ois kyse samasta kun omassa on renkaat 255/70/16.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 13.04.2012. 9:54

Usko pois, mutta toimii oikein. :wink:

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 13.04.2012. 10:52

Noi sun "#¤%& :D Kaikenlaisia laatikkoja ne tekeekin noihin.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 13.04.2012. 11:08

Niin joo, ei sen kolmosella pitäs huudattaa. Mutta viitosellehan tuo laatikko vaihtaakin vasta (mulla) 96km/h. (Mittarin mukaan) alaspäin vaihtaa sitten 88km/h. Satasen vauhdissahan kyllä tuntuu kaksi nytkäystä kun laatikko saavuttaa normi lämmöt. Ensin vaihtaa viitoselle ja sitten toisen kerran nytkäyttää kun menee turbiinin lukko kiinni.

Ihan normaalia kaikille automaateille että alasvaihtoraja on alempana kuin ylösvaihtoraja. Ei ala seilaamaan vaihteet niin helposti, jos ajetaan siinä ylösvaihtorajan tuntumassa.

NaftaKJ
Viestit: 8
Liittynyt: 06.04.2012. 22:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja NaftaKJ » 13.04.2012. 13:04

Tässä vähän omia havaintoja:

1800 kierroksen paikkeilla on täälläkin kierrokset 100 km/h vauhdissa. Renkaat alkuperäisen kokoiset ja autohan on 05 2.8 CRD. Viitoselle tuo vaihtaa 94-96 km/h paikkeilla. Turbiinilukko menee ensimmäisen kerran päälle 80 km/h nopeudessa. O/D kun on pois kytkettynä lukittuu jo kuudenkympin jälkeen. Nopeudet mittarista.

maxikainen
Viestit: 12
Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja maxikainen » 13.04.2012. 13:41

vuosi malli on 2006 ja 2.8 crd.välitykset on 3.73

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 13.04.2012. 14:54

MEillä on Aapo kuule jotku maanantaipäivän kappaleet. Onkohan tuo perävälitys muuttunut 2005 ->?

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 13.04.2012. 15:07

TEPE kirjoitti:MEillä on Aapo kuule jotku maanantaipäivän kappaleet. Onkohan tuo perävälitys muuttunut 2005 ->?
Ei Jeeppejä tehä ku maanantaisin :twisted:

Vaikuttaa siltä että on muuttunut...

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 13.04.2012. 15:20

Saahan tuota ihmetellä että miksi kuluttaa enemmän kun kierrokset seilaa 300r/min enemmän koko ajan. Millähän tuota rupiaisi kompensoimaan :D No kesällä teho optimointi ja huolletaan vähän voiman siirtoa niin jos se kulutus siitä vähän laskee. Jos ei laske niin pannaan katiska myyntiin :)

Kirjoita vastaus