Käynnistymis ongelma

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Käynnistymis ongelma

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 30.11.2014. 15:24

Mikä mahtaa olla yleisin vika Grand Cherokee vm 99 3,1l D mallissa.
Käy ja kukkuu kun käyntiin lähtee. Mutta jo -1`pakkasessa ei lähde kuin palmun alta.
Ilman lohkolämmintintä ei oikein tahdo käynnistyä. Hehkutuksia ehkä 10 ja jokaisessa välissä starttaus. Sitten pikku hiljaa alkaa lupaileen.

Hehkut vai mikä vikana?
Olisiko kokemuksia?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.11.2014. 15:54

Hehkuista alottaisin.. Tais olla kohtalaisen helpot mitata/vaihtaa..

Sitten vikakoodit..
kozel@ircnet

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 30.11.2014. 17:27

Kuinkahan nuo on näissä Jeepeissä yleensä jumissa vai lähteekö helposti irti?

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 30.11.2014. 18:01

Asennussyvyys (mm): 29
Kokonaispituus (mm): 96

Tommosta pituutta tarjoilee varaosa liike. liekkö oikea?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.11.2014. 18:09

Muistaakseni ei oo niitä pisimpiä. Suht helposti on lähteny mitä ny olen vaihtanut..
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.12.2014. 11:11

KapuKalle kirjoitti:Asennussyvyys (mm): 29
Kokonaispituus (mm): 96

Tommosta pituutta tarjoilee varaosa liike. liekkö oikea?
Tossa varmuudella oikeat: http://www.jamant.fi/hehkutulppa-xjzjwj ... p-873.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 03.12.2014. 5:49

Tattista.

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 28.12.2014. 17:41

Joo.
Nyt "hieman" viisaampi. Hehkut ei lämpene (hehkuviksi) asti. Kuumiksi kylläkin.
Mikä ohjaa hehkun lämpöä ja missä se jokin on :D
Oli Jeeppi 6 h roikassa ja neljän hehkutuskerran jälkeen ei oikein halunnu muuta kuin kerran hörähtää. Pienellä kaasunpainamisella starttauksen yhteydessä hieman enemmän eloa, kunnes viimein lähti.

Lylymä on. -19`

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 28.12.2014. 18:41

Jamantin mies varmaan möis sellaisen nippelin jolla vika korjaantuisi :wink:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.12.2014. 20:09

Mittaa hehkuille tuleva jännite. Voi olla hehkutusaika hyvä mutta tulpalle tulee liian matala jännite.
kozel@ircnet

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 28.12.2014. 20:11

Jaa, sen pitäisi olla about 12-13 Volttia? Kö.

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 28.12.2014. 20:15

Jos huomenna huomaan jännitteen olevan matalampi niin missä vika on? Tai mistä sitten etsisi?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.12.2014. 20:46

Mittaa hehkuille tuleva jännite. Voi olla hehkutusaika hyvä mutta tulpalle tulee liian matala jännite.

Hehkun rele on konehuoneessa olevassa tulaketaulussa
-10c lämpötilassa merkkivalo on 8sek mutta esihehkutus pitäisi olla 35sek ja jälkihehkutus 180sek.
Releen ohjaus tulee moottorin ohjaintietokoneelta.
+10c lämpötilassa taas vastaavat ajat on 6sek/25sek/118sek
eli ei nyt kovin suuria eroja lämpötilasta riippuen että äkkiseltään voi relettä seurata sekunttikellon kanssa.

Usein otan releestä kuoret pois kun pitää testailla. Samalla on helppo mitata ne hehkuille lähtevät jännitteet.

Hehkulle pitäisi mennä 12v jännite tuossa kun on näemmä vaan perusrele välissä. Ne missä on erillinen hehkujen ohjainlaite niin niissä on yleensä matalampi jännite hehkuilla.
kozel@ircnet

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.12.2014. 20:50

KapuKalle kirjoitti:Jos huomenna huomaan jännitteen olevan matalampi niin missä vika on? Tai mistä sitten etsisi?
Matala jännite hehkuilla:
-Huono liitos jossain
-Huono kontakti releen kärkien välissä
-Huono kaapeli joko plussa puolella tai sitten maadotuspuolella.

Voi mitata vastusta johdoista ja johtoliitoksista.
Myös jännitehäviöt on kätevä mitata ainakin
-Akku/Moottoriväli maapuolelta
-Akku/hehkurele
-Hehkurele/hehkuväli
kozel@ircnet

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 28.12.2014. 21:01

Tattis. Tarkastan nuo huomenna (Y)

Kirjoita vastaus