42"sta alle :)

Mitkä renkaat talveksi/kesäksi, maastoon/kadulle, vakioautoon/rakennettuun mettäpeliin.....
Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

42"sta alle :)

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 07.11.2009. 9:08

Oilis suunnitteilla 42" pyörät tuohon projekti SJ hin, mitä kokemuksia herroilla asiasta, onko toivoa saada rekisteriotteeseen?
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
hentpe
Viestit: 181
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 07.11.2009. 9:32

Tämän hetken lainsäädännön puitteissa ei taida olla toivoa saada noin järjettömän suuria otteeseen. Taitavat pitää 35:sta suurimpana mahdollisena mihin myöntävät edes erikoislupaa. 33:set saa ihan maahantuojan paperilla normaalistikin leimattua.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 11.11.2009. 18:52

35" Creepyt olisi nyt kiikarissa, ko. pyörylät on 8" vanteilla joissa et on -20, onko kokemuksia, miten mahtuu pyörimään ja kääntymään?
Pihallinen Jeeppejä

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 11.11.2009. 20:23

Ei muuta kun pikkupyörät leimalle ja tielle, metsään isot alle. Aina se kulku paranee kun on ilmaa akselin ja maan välillä... Jos yhtään enempää ajaa kadulla niin nuo paremmin metsään soveltuvat kumit ei ole kovin kestävä vaihtoehto, kun kuluvat silmissä ja ei ole ajo-ominaisuuksiltaa oikeasti kovin hyvät...
Tämä on minun mielipide..

Avatar
hentpe
Viestit: 181
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 19.11.2009. 19:54

Sam66 kirjoitti:35" Creepyt olisi nyt kiikarissa, ko. pyörylät on 8" vanteilla joissa et on -20, onko kokemuksia, miten mahtuu pyörimään ja kääntymään?
Mahtuu muttei ilman muutoksia. Mulla itellä alla 33:set Blazerin 8" vanteilla. Toinen puoli ottaa tappiin asti kääntäessä hiukan pakkaan kiinni, muuten ei mitään ongelmaa. Koria ja jousitusta on tossa mun Wagossa korotettu jo edellisten omistajien toimesta, joten en osaa sanoa tarkkoja mittoja. Lokasuojissa on kyllä vielä tilaa, et 35:setkin pitäis mennä ilma mitään ongelmaa.

Kuva
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Kumekset!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 19.11.2009. 20:00

Jegoneerissa on alla 33 set ja vaihdoin pidemmät stoppari pultit niin ei ota enään pakkoihin kiinni ja kääntösädekkin on edelleen ihan hyvä.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
MrWhiskers
Viestit: 56
Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: 42"sta alle :)

Viesti Kirjoittaja MrWhiskers » 20.11.2009. 11:43

On sinulla toiveita !! ;) Kanssasi samoista "lähtökohdista" kaveri leimasi sotaratsunsa ensirenkaiksi 280/85-16 ( n.34"x11"-16 ) .

imo. ,että 35" renkaille riittää takakiikkujen heivaus toisinpäin ja eteen karvan verran pidemmät kiikkulat / vaihtoehtoisesti 2" pulikat korin ja rungon väliin .
Creepyissä on mukavan pehmeä kumiseos ja ovat mielestäni vallan mainiot maastorenkaat . Mutta kuten aiemminkin on mainittu , kuluvat ne myös suht nopeasti .
Ja ota ihmeessä 10" leveillä vanteilla , ellet aio noihin 8":in hitsailla BeadLockeja ! Ja niin paljon miinusta ET:lle kuin mahdollista ... vastaisuuden varalle :)

Edit: ja edelleen saat ,halutessasi, noita isoja renkaita lainaksi !!
En ole tyhmä , muuten vain yksinkertainen !

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 20.11.2009. 21:54

Edit: ja edelleen saat ,halutessasi, noita isoja renkaita lainaksi !!
Jees, kiitoksia jo etukäteen avusta, kyllä meinaan kurvailla sinne keskisuomeen jos vaikka kokeilisi niitä sun 38" ennen kuin rupeen tilailemaan omia. Tulee vähemmän vahinkoo lompakko-osastolla. Tällä hetkellä oon varannut auton hintaan 4te remontteihin, korotuksiin ja pyöriin. Siinä ei oo vielä raudotuksia, vinssiä eikä etuhanurin lukkoa mukana, saapas nähä mihin päädytään... :)
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
MrWhiskers
Viestit: 56
Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja MrWhiskers » 20.11.2009. 22:03

Sam66 kirjoitti:
Tällä hetkellä oon varannut auton hintaan 4te remontteihin, korotuksiin ja pyöriin. Siinä ei oo vielä raudotuksia, vinssiä eikä etuhanurin lukkoa mukana, saapas nähä mihin päädytään... :)
Jos en väärin muista niin Jeepin ulosotossa on lähtö eteen ja taakse ?! Jos olet tännepäin tulossa niin tarjolla olisi sitten Toyotan mekaaninen vinssi .. oiva vekotin "katumusvinssiksi" ... jos kiinnostaa niin ei jääne kauppa hinnasta kiinni :)
En ole tyhmä , muuten vain yksinkertainen !

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.11.2009. 13:09

-83:ssa on PTO:n akseli vain taaksepäin!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 21.11.2009. 19:35

Sehän on hyvä sitten, mietinkin että laittaisinko perään vinssiä ja tuollainen mekaaninen olisi aika hyvä ratkaisu :)
Pihallinen Jeeppejä

Kirjoita vastaus