XJ vakkarisäädin SCS Frigette

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Kipsu
Viestit: 14
Liittynyt: 15.05.2020. 10:01
Paikkakunta: Järvenpää

XJ vakkarisäädin SCS Frigette

Viesti Kirjoittaja Kipsu » 28.06.2020. 15:39

Sellainen löytyy ja ei tietenkään toimi. Sen verran mittaultu että jännite tulee. Viiksikytkin toimii.

Nopeussignaali otettu laturista (sininen johto). Laturin sinisen johdon ja aktuaattorin välissä on musta mokkula jonka kautta signaali kulkee. Myös ns. Maajohto kulkee sen mustan mokkulan läpi. Siinä mokkulassa ei lue mitään. Yleismittarilla Mittasin niin en saanut mitään lukemia sen/ sinisen johdon läpi.

Mikähän se mokkula on? Joku häiriönpoistaja? Löysin säätimen kytkentäkaavion ja siinä ei tuota mokkulaa ollut.

Tietääkö joku näistä SCS Frigette vakkarisäätimistä? Olis jonkunlaine kiusaus ihan vaan ohittaa se mokkula tuon nopeussignaali osalta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5422
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ vakkarisäädin SCS Frigette

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.06.2020. 17:19

Laturin johdossa se musta mokkula?? Se on vain värinänpoistaja, passiivin sellainen ja pitää johdot järjestyksessä... Nopeustieto pitää ottaa takakardaanilta, laturin kierrokset muuttuu koneen kierrosten mukaan liikaa suhteessa nopeuteen...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kipsu
Viestit: 14
Liittynyt: 15.05.2020. 10:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XJ vakkarisäädin SCS Frigette

Viesti Kirjoittaja Kipsu » 28.06.2020. 22:30

Tässä linkissä samanlaisen laitteen vian etsinnästä tietoa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18024

Selaamalla alaspäin näette kytkentäkaavion ja sen perusteella nopeussignaali otettaisiin SCS Frigettessä yhdestä lähteestä. Minun autossa se sininen johto menee "mokkulan" kautta laturille. Tämän linkin kaavion mukaan olen tehnyt mittailuja ja siinä ei ole sitä "mokkulaa" lainkaan. Voiko tuo nyt noin toimia että nopeus signaali otettaisiin vain laturista?

Autoni on manuaalimallia joten siinä mielessä ajateltuna voisi toimi koska kytkinpolkimen painaminen poistaa aina tilapäisesti käytöstä vakionopeussäätimen.

Tässä vielä toinen linkki samaisen aparaatin Tanskan kieliseen asennusohjeeseen, jossa sama juttu, vauhtitieto otettu siinä sytytyspuolasta tai jostain muusta yhdestä lähteestä: https://www.yumpu.com/nl/document/read/ ... dersen-a-s

Ei tämä mitenkään pakollinen laite ole saada kuntoon. Olen lukenut useista lähteistä että vika on todennäköisesti pääohjausyksikössä. Monissa autoissa tämä on ollu 20 vuotta sitten suosittu värkki ja jos tulee jostain vastaan toinen yksikkö niin kokeilen sillä. Jos menee liian vaikeaksi niin heivaan pois koko systeemin. Ompahan selkeämpi konehuone.

Kirjoita vastaus