4x4Parts

Jamant Oy

Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Desert_Runner
Viestit: 7
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja Desert_Runner » 06.07.2018. 14:53

Ostin kuukausi sitten grand cherokeen -00, 3.1 koneella. Auto pelaa juu, mutta turbiinin lukkoa en saa päälle. Vaihdoin kaikki solenoidit ja piuhat lootaan ja kaverin kanssa todettiin että jännite tulee lukon ja od:n syötölle ja solenoideista on yhteys pcm:ään. Mahdollisina muina syinä keksin viallisen turbiinin (lukon), venttiilipöydän jokin venttiili jumittaa (en muistanu irrallisena kokeilla liikkuuko ne), paineet ei riitä lukolle asti? tai pcm ei edes anna käskyä lukolle: joku anturi antaa väärää tietoa jolloin ei anna lukottaa, mutta mitkä ne on? IAC? Moottorin kierrosanturi? Nopeusanturi (vaihdettu lootassa)? Akun lämpöanturi? Obd:n kautta katoin että kaikki anturit toimii kuin pitääkin, jopa tps. Mutta IAT-anturi obd-väylästä katottuna on +150C, yleismittari antaa +20C arvoksi 2,5kOhmia joka tietääkseni on normiarvo. Mutta kokeilen vaihtaa sen josko näyttää pcm:älle väärää arvoa ja ei anna lukottaa? Voiko akun lämpöanturi estää lukottamista? Onko tiedossa muita antureita jotka vaikuttaa lukon toimintaan?

Vaihteet pelaa ja vaihdoin öljyt ja sutin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4742
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja JAMANT » 09.07.2018. 16:32

Yleensä kytkeytyy yli satasen nopeudessa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Keimo
Viestit: 84
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja Keimo » 10.07.2018. 8:04

Minulla neula saa kivuta 120 tuntumaan ennenkö lukko kytkeytyy. Tai OD-off kolmosella muistaakseni siinä 90 kieppeillä.
Grand Cherokee 3.1TD Limited -99 vakio (vielä toistaiseksi?)

jokander
Viestit: 63
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Re: Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja jokander » 10.07.2018. 10:02

Minulla sama vuosimalli, lukkiutuu vasta 120 nopeudessa.

Desert_Runner
Viestit: 7
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja Desert_Runner » 10.07.2018. 15:27

Ei tossa lukkiudu edes 140km vauhdissa. Eilen tein diagnoosia ja huijasin tietokonetta ulkoisella solenoidilla että ei menny limp mode-tilaan. Ja kyllä se lukko sielä on että ainaki toimii. Renkaat tais olla 245 vaiko 265/75-16 kokoa, voisko se selittää sen ettei lukkiudu. Kokeilen vielä ajaa kahtasataa jos se sitte menis päälle.... obd-väylästä mitattuna iat-anturi on 150c kokoajan mutta yleismittari näytti koneen normilämpötilassa n. 500-600 ohmia. Onko Jamantilla tietoa mikä nasta se anturi on sielä pcm:llä? Ku ei löydy kuvaa dieseliin mistään? Näkis ettei oo piuha poikki tai oikaris.

Yleismittari näytti millivoltteja kun laitoin toisen pään 12v ja toisen pään sinne pcm:n solenoidin 11 nastaan. Auto sammuksissa tuli maa ja näytti 12v ja virrat päällä ilmeisesti jännite nousee sinne 12v sielä 11 nastassakin jollon solenoidi ei mene päälle. Karvan ohut oletus on ettei pcm:n ohjauspiiri ole rikki koska heti kun solenoidin irrottaa niin menee limp modeen. Ettäkö se sitten ei vaan tykkää antaa sitä?

Desert_Runner
Viestit: 7
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Grand cherokee -00 ei turbiinin lukkoa

ViestiKirjoittaja Desert_Runner » 18.07.2018. 22:57

Keimo kirjoitti:Minulla neula saa kivuta 120 tuntumaan ennenkö lukko kytkeytyy. Tai OD-off kolmosella muistaakseni siinä 90 kieppeillä.

No niinhän se sit olikin.. piru ku pitää ajaa lujaa töihin jos meinaa lukollisella ajaa. Tänään huomasin lämpöjen nousevan liki sataa vaikkakaan auton omasta mittarista nyt ei varmaksi voi sanoa. Ilmastointi oli päällä ja kompura pyöri koko ajan, ihmekkös kun ulkolämpö huitelee +30 celsiusta. Ilman sitä laski jonkin verran mutta satasella mäkisillä osuuksilla alko taas nousemaan, ei tosin sataseen päässyt vaan jähty siitä. Onkohan mahdollista että loota nostais lämpöjä ja saisko tuota lukon kytkentärajaa laskettua edes DRB-skannerilla? Toi vehje on alunpitäen saksanmaalta ja kävi mielessä että oisko autobahnoilla joku selitys noin korkeaan lukon kykeytymisvauhtiin..

O/D off lukko kytkeytyy n. 85-90 vauhdissa. Mut on vaan pakko sanoo että kyllä se jeeppi on sit mukava ajaa 8)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 0 ja 0 vierailijaa