Ja päivää.
Nyt on taas Jeeppi ajossa, kiitos Jamantille lootasta vaan!
Miten olette toteuttaneet helmojen vahvistuksia ZJ:hin? Tuosta "uudessa" hopeanuolesta kun löytyi pientä reikää jotka kuitenkin joutuu paikkaamaan niin samalla voisi tehdä sitten ihan kunnon helmat millä nojata sienimetsässä kantoihin.
En ole vielä kaivanut reikiä isommaksi niin ei ole vielä tietoa miten pahat ruosteet sieltä löytyy, leiman sai kuitenkin mutta korjauskehotus niistä tuli.
Joskus selailin jotain Jenkkien palstaa missä oli hyvät kuvat ja sepostus aiheesta mutta enpä enää sitäkään löytänyt.
Palkkihelmat ZJ
100 x 50 + 50 x 50 esim. 3mm seinämällä kemppiliimalla yhteen, sitten oven alta ja lattian pystyseinän alareunasta (auton pohjan puolelta, ts. ulkoa) sopivaa linjaa (n.1cm sen linjan alta, kun kynnys taittuu alaspäin) kotelo auki, a- ja b- pilareiden alaosat poikki kotelon sisältä samaa linjaa kuin kynnyksen leikkuusauma, kemppiliimalla palkit kiinni yläsaumaan ja alakautta lattian pystyseinään.
Omaan tein noin, ja tehtiin vähän aikaa sitten yhteen toiseen Grandiin samalla tavalla. Minulla on kuvia samalla nimimerkillä offipalstalla "Käyttöauton laittoa"- ketjussa. Tein samalla tavalla myös kahteen edelliseen XJ:hin, hyvin kesti nekin.
Toki tapoja on muitakin, mutta tuo on helpoksi, kestäväksi ja kohtuupainoiseksi todettu. Laita se satasen ja viiskymppisen palkin sauma niin että jää kynnyksen sisälle.
Omaan tein noin, ja tehtiin vähän aikaa sitten yhteen toiseen Grandiin samalla tavalla. Minulla on kuvia samalla nimimerkillä offipalstalla "Käyttöauton laittoa"- ketjussa. Tein samalla tavalla myös kahteen edelliseen XJ:hin, hyvin kesti nekin.
Toki tapoja on muitakin, mutta tuo on helpoksi, kestäväksi ja kohtuupainoiseksi todettu. Laita se satasen ja viiskymppisen palkin sauma niin että jää kynnyksen sisälle.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Tässä pari Timon kuvausta täydentävä kuva, jos auttaisi hahmottamaan miten palkki asettuu?Timo L kirjoitti:100 x 50 + 50 x 50 esim. 3mm seinämällä kemppiliimalla yhteen, sitten oven alta ja lattian pystyseinän alareunasta (auton pohjan puolelta, ts. ulkoa) sopivaa linjaa (n.1cm sen linjan alta, kun kynnys taittuu alaspäin) kotelo auki, a- ja b- pilareiden alaosat poikki kotelon sisältä samaa linjaa kuin kynnyksen leikkuusauma, kemppiliimalla palkit kiinni yläsaumaan ja alakautta lattian pystyseinään.