XJ: mistä korjauspeltejä

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
chermode
Viestit: 7
Liittynyt: 31.08.2012. 9:09
Paikkakunta:

XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja chermode » 03.09.2012. 7:26

Tuli hommattua -94 XJ ja pitäisi uusia vähän lattiaa. Katseli että jenkeistä löytyis kyllä, mutta rahdit tulis olemaan sitten n. 350 Eur. + tullit +Alv.
Onko Suomessa paikkaa josta löytyis?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.09.2012. 9:31

Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

chermode
Viestit: 7
Liittynyt: 31.08.2012. 9:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja chermode » 03.09.2012. 10:19

JAMANT kirjoitti:Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Etu ja takajalkatilojen lattiat on mallia Taffel, joten ne pitäisi uusia.
Eli ei tuosta apua.
Voiskohan tuohon hitsata vaan uutta levyä, kun näyttää melko suorat olevan..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.09.2012. 10:28

chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Etu ja takajalkatilojen lattiat on mallia Taffel, joten ne pitäisi uusia.
Eli ei tuosta apua.
Voiskohan tuohon hitsata vaan uutta levyä, kun näyttää melko suorat olevan..
Suoraa plootuu vaan tilalle!!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

chermode
Viestit: 7
Liittynyt: 31.08.2012. 9:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja chermode » 03.09.2012. 11:23

JAMANT kirjoitti:
chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Etu ja takajalkatilojen lattiat on mallia Taffel, joten ne pitäisi uusia.
Eli ei tuosta apua.
Voiskohan tuohon hitsata vaan uutta levyä, kun näyttää melko suorat olevan..
Suoraa plootuu vaan tilalle!!
Jep. Niin varmaan sitten tehtävä. Kai tuo suora lattia sitten kelpaa katsastuksessa??

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.09.2012. 12:04

chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Etu ja takajalkatilojen lattiat on mallia Taffel, joten ne pitäisi uusia.
Eli ei tuosta apua.
Voiskohan tuohon hitsata vaan uutta levyä, kun näyttää melko suorat olevan..
Suoraa plootuu vaan tilalle!!
Jep. Niin varmaan sitten tehtävä. Kai tuo suora lattia sitten kelpaa katsastuksessa??
Kelpaa se...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

chermode
Viestit: 7
Liittynyt: 31.08.2012. 9:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja chermode » 03.09.2012. 12:15

JAMANT kirjoitti:
chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
chermode kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Minkä pellin tarviit, tuota on yksi hyllyssä: http://www.jamant.fi/takalattia-oas55235380-p-2187.html
Etu ja takajalkatilojen lattiat on mallia Taffel, joten ne pitäisi uusia.
Eli ei tuosta apua.
Voiskohan tuohon hitsata vaan uutta levyä, kun näyttää melko suorat olevan..
Suoraa plootuu vaan tilalle!!
Jep. Niin varmaan sitten tehtävä. Kai tuo suora lattia sitten kelpaa katsastuksessa??
Kelpaa se...
Ok. Kiitokset vastauksesta!

Jeeppinen
Viestit: 52
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 22.04.2018. 21:52

Noni, ostin käytetyn mig-hitsauslaitteen ja tällä pitäisi XJ saada kuntoon. Minkä paksuista peltiä pitäis hankkia ja mistä sen saa pääkaupunkiseudulla?
Kohteena apumiehen puolen takalattia siinä jalkojen alla, tavaratilan lattiassa nyrkin mentävä reikä bensatankin täyttöputken ja pyöräkotelon välillä + haperoa ympäristössä. Toisellakin puolella pyöräkotelon juuressa pikkureikä ja haperoa. Kyllä tonne jokunen pala menee, kun kunnolla tekee.
Mikä hauskinta - en ole ikinä hitsannut mitään mutta tän ajattelin opetella ja hoitaa tässä kesän aikana :D
Mistä aloitetaan?
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.04.2018. 22:46

Motonetista millistä (tai 0.75) puolen neliön paloissa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 977
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja rane58 » 23.04.2018. 1:37

Jeeppinen kirjoitti:Noni, ostin käytetyn mig-hitsauslaitteen ja tällä pitäisi XJ saada kuntoon. Minkä paksuista peltiä pitäis hankkia ja mistä sen saa pääkaupunkiseudulla?
Kohteena apumiehen puolen takalattia siinä jalkojen alla, tavaratilan lattiassa nyrkin mentävä reikä bensatankin täyttöputken ja pyöräkotelon välillä + haperoa ympäristössä. Toisellakin puolella pyöräkotelon juuressa pikkureikä ja haperoa. Kyllä tonne jokunen pala menee, kun kunnolla tekee.
Mikä hauskinta - en ole ikinä hitsannut mitään mutta tän ajattelin opetella ja hoitaa tässä kesän aikana :D
Mistä aloitetaan?
Laittaisitko juttua ja kuvia tuonne -Rakennusprojektit-osioon korjauksen etenemisestä...? 8)
Sieltähän saisit kysellä ja ottaa vinkkejä/neuvoja vastaan.... :wink:
-Minua ainakin kiinnostaisi, tuskin olisin ainut.... :D
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

Jeeppinen
Viestit: 52
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 23.04.2018. 17:32

No joo, periaatteessa suhtaudun julkaisuun positiivisesti. Katotaan alkaako homma etenemään/onnistumaan, ni sitten.
Pääasia on että näitä saa pelastettua, kun ovat niin hienoja. Muuten ehkä olis miettiny varaosiksi tai paaliin, mutta kun kone kehrää niin pirun hienosti, nikottelematta aina käyntiin ja vaihteetkin elää ihan sille kuuluvaa automaattista elämää, niin eihän tällaista voi paalata.
Miehen pitää vaan tehdä se mitä miehen pitää - vaikkei olisi ennen hitsannutkaan.
Kattellaan.... :)
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn

Avatar
Jorma
Viestit: 332
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja Jorma » 24.04.2018. 19:23

Sittenhän meitä on kaksi. Minäkään en ole mikään peltiseppä mutta pakko ollut opetella jos haluaa tällaisella ajella. Nyt on kahden XJ 'n korin peruskorjaus takana, joista jälkimmäinen alusta asti omakätisesti. Mielelläni jaan kokemuksia jos kiinnostaa. Kuvien kanssa tai ilman.

Aivan ensimmäisenä suosittelen nostamaan moottorin ohjausboxin kokonaan hyllylle hitsausprojektin ajaksi kun se nyt vielä pelaa hienosti. Tai vähintäänkin akkukaapelit irti. Se migin kanssa räpsiminen on aika kylmää kyytiä elektroniikalle. Nimimerkillä kokemuksista viisastuneena.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Jeeppinen
Viestit: 52
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 31.07.2018. 0:41

Ollu tässä melkoisen kuumat kelit jottei takakontin hitsaaminen ole päässyt alkamaan. Mukava ajella vaan.
Yhden lapion olen korjaushitsannut ja treenipalojakin on kulunut. Kunhan kelit laimenee niin eiköhän sitä Jeepin peltiä sitten aleta rustaamaan tällä kokemuksella …... :D
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn

Jeeppinen
Viestit: 52
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: XJ: mistä korjauspeltejä

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 17.10.2018. 13:13

Päätin tämän korjauksen osalta sillai että laitan tähän pari riviä tekstiä. Auto ei sinänsä ole pitkäaikainen projekti ja mahdollisesti myydään tässä talvella kun toinen ruosteeton jo seisoo myös pihassa. Kahdella ei ehdi ajella ja pitää päättää.
Enivei, Cherokeeta on nyt hitsattu ja reiät paikattu. Seuraavaksi menee katsastukseen ja sen jälkeen pohdintaa jatkosta.

Noista ruostuneista kohdista sellaista että vaikuttaa olevan monella autolla samat kohdat mitkä menee puhki:
- takakontin lattia on heikko kohta, pyöräkotelot kyllä kunnossa mutta sen reunasta lattia heikkoa oikeastaan koko runkopalkin pituudelta
- yksittäisiä reikiä kontin lattiassa, matkustamon puolella takapenkin jalkatilat on uusittava jossain vaiheessa

Autokohtaisesti lahoa on tietenkin helmoissa ja lokasuojien reunoissa, kuten yleistä. Helmapalkit tähän on uusittu jo aikaisemmin.

Noh, hitsaaminen alkoi ihan vaan laikkaamalla ja leikkaamalla laho pelti pois, lamellikiekolla haki tuoreen pellin ja siihen vaan hitsaamaan.
Tuollainen yksinkertainen mig kone tuntuu räkivän suht samanlaista jälkeä siitä riippumatta onko siinä suojakaasu apuna vai ei. Ulkona joutui hitsaamaan ja ehkä sekin vaikutti. Mutta valmista ja kestävää tuli. Polttoainetankki piti tietenkin irroittaa ja kasaamisessa tehdä riipukepultit uudelleen koska vanhat oli kiinni ruostuneet.
Kivaa hommaa iltaisin vaikka sotkuista ja sisätilojen perusteellinen pesu oli tarpeen. Tulipahan opittua taas jotain uutta.
Cherokee XJ -92 4.0 hankittu retkeilyautoksi ja fiilistelyyn

Kirjoita vastaus