VM 3.1 diesel oppaita+kysymyksiä

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
markus
Viestit: 3
Liittynyt: 11.04.2012. 13:12
Paikkakunta:

VM 3.1 diesel oppaita+kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja markus » 12.04.2012. 10:15

Moi,
Tuli sitten tuollainen 2000 Grang Cherokee 3.1 Dieselillä ostettua.
Olen koittanut etsiä oppaita/ manuaaleja kyseisestä mallista hiukan huonolla menestyksellä.
Sattuisiko jollain olemaan varastossa tuollaisia?

OBD ilmoitti että Intake air temperature lämpötila näyttäs 150C joten taitaa olla oikosessa. Pitäisi jostain löytää tietoa kyseisestä anturista, sijainnista ja mistä uusi?

Mistä päin ihmiset ovat hommanneet varaosia omiin Jeepeihinsä?
Lisäksi olis tuo surullisen kuuluisa lämppärin läppävika. onko jollakin kokemuksia tuosta http://www.heatertreater.net/index.html ? Toimiiko ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.04.2012. 11:36

No semmoista 3.1 -konetta koskevaa opusta ei taida edes olla Italiaanoilla olemassa, kun pyynnöistä huolimatta eivät sellaista pysty toimittamaan!! Moottorin osia löytyy multa kattavasti varastosta, samoinkuin Jeepin osia muutenkin, yli 3000 nimikettä suoraan varastossa ja tietoa löytyy myös tiettyyn pisteeseen asti, sitä jaetaan pyydettäessä tarpeen mukaan, lisää tietoa saadaan tiedustelemalla Italiaanoilta, kertovat jos osaavat kertoa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 10.09.2012. 13:19

Anturi on ilmeisesti samoissa kuorissa MAP anturin kanssa ja se sijaitsee siinä koneen päällä jotakuinkin etupäässä..
kozel@ircnet

EriJeeper
Viestit: 5
Liittynyt: 03.06.2012. 20:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja EriJeeper » 10.09.2012. 15:46

Ainakin Elm327 + jotkin android (kännykkä) softat näyttää tuon air intake lämpötilaksi virheellisesti 150 astetta aina. Ennen uuden anturien ostamista kannattaa lukema luetuttaa toisella testilaitteella. Itse tein sen virheen, että luotin tuohon väärään tietoon ja vaihdoin ehjän MAP anturin, muistaakseni 135€ uusi anturi kustansi. Itse anturi on Boshin anturi, nelinapainen ja suoraan koneen päällä imusarjassa.

Jos joku tarvii, niin mulla on ehjä MAP anturi saatavilla edullisesti.

Www.wjjeeps.com on hyvä informaatiolähde.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 10.09.2012. 17:56

tuo "blend door" ongelma hoituu hienosti jollain korjaussarjalla, itse sain innoituksen tästä linkistä: http://www.jeepsunlimited.com/forums/sh ... p?t=511578
En ole varma onko Ebaystä ostamani sarja juuri tuo HeaterTreater mutta samanlainen kuitenkin...

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 01.01.2013. 12:11

Tuohon opukseen sisältyy 3.1-kone:

http://www.ebay.com/itm/1999-2004-GRAND ... a3&vxp=mtr
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

Kirjoita vastaus