WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2595
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Kylmäaineet?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 29.09.2012. 6:55

Onkos kylmäaineiden määrä tarkistettu? Voipi olla järjestelmä vajaa? Siitä on lähdettävä.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 29.09.2012. 11:57

on katsottu, otettu pois ja lisätty väreineen uudet. mutta se kompura ei lähe käyntiin. ja ilmaston nappuloiden kautta tulee koodi 52. Eli tulee välillä lämmintä välillä ulkokylmää, mutt ei koskaan ilmastoint. imaa ku kompura ei lähepäälle, muuten kuin napauttamalla esim. ruuvarilla. kehoittivat erimestoissa kokeilee paine sensorin uusimista..

semka66
Viestit: 16
Liittynyt: 07.09.2010. 19:00
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja semka66 » 05.10.2012. 11:56

miinau kirjoitti:eikö kenelläkään ole ajatuksia..
Yritetään, Topparitappi on mennyt poikki ja moottori vääntelee läppää rajaa vasten koko voimallaan. Aikansa rutisee siellä ja sitten läppäakseli hajoaa. Sisäkiertoa ei Suomen oloissa edes koskaan tarvitse.

Minulla ilmastoinnin kompura lähtee aina kylmänä heti päälle, mutta puolentunnin ajon jälkeen ei enää ilman että antaa kumivasaralla laakia.

Olen pohtinut, kun siellä on prikka akselilla, sen jos vaihtaisi ohuempaan, niin silloin kytkinlevyt olisivat lähempänä toisiaan.
EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01

miinau
Viestit: 39
Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja miinau » 05.10.2012. 12:12

eli korjaus settiä ja uutta painesensoria, jotta kompura lähtee käyntiin?

jeepillä55
Viestit: 25
Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
Paikkakunta: Huutotöyry

Viesti Kirjoittaja jeepillä55 » 05.10.2012. 13:26

Toissa kesänä mulla Cherokeessa -02 samaa vikaa, ei kompura lähtenyt pyörimään vaikka ainetta oli. Paikallinen ilmastointialan erikoisliike Nastolassa hoiti homman varttitunnissa vaihtamalla kompuran kytkimen säätöprikan. Otti hommasta parikympii kahvirahaa on senjälkeen pelannut
Vinski

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

ZJ 93-98 onko siinä sama malli kuin 99- grandeissa?

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 09.11.2012. 11:47

Eli riittääkö pelkkä heatertreater korjaus vaiko pitääsk -96 leikata ja muovi veitsellä ja vaihtaa "läpät" ja "sarana" uuteen metalliseen?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 03.12.2012. 15:14

Mulla olis kanssa lämpöongelmia,auto on Wj vm -99 4 l bensakoneella ja automaattiilämppärillä.Nyt kun pakkaset kiristy niin ei meinaa riittää lämpö hyttiin.Moottorissa 100 astetta ja puhallin hurisee kovasti mut teho on aika pieni eli ei tukka lepata.Onko näissä Grandeissa puhallusteho miten kova? Eilen otin hanskalokeron irti ja läppämoottorin irti,näyttäs läpät olevan kunnossa heiluu n 90 astetta ja topparitappi on ehjä.Lähinnä puhallusteho ihmetyttää kun on niin heikko mutta ei ole kokemusta että vois verrata toisiin jeeppiin.Kiitokset jos voitte auttaa,,.,,

    LazyRider
    Viestit: 12
    Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
    Paikkakunta: Pirkkala

    Viesti Kirjoittaja LazyRider » 01.01.2014. 20:06

    Mulla ei oo kokemusta muista malleista, mutta olisko tässä 2011 Compassissa vähän samaa heikkoutta ilmanvaihdossa?
    Siis:
    1) apukuski on toisinaan valittanut kylmää puhaltavan jaloille.
    2) nyt viime viikkoina ikkunat ovat höyrystyneet selvästi herkemmin/enemmän kuin kahtena edellisenä talvena.
    3) osaako joku neuvoa, näkeekö vikakoodeja jotenkin tässä 2,2CRD Ltd-mallissa?
    Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
    Car and Bike are Made in USA

    semka66
    Viestit: 16
    Liittynyt: 07.09.2010. 19:00
    Paikkakunta: Kuusankoski

    Viesti Kirjoittaja semka66 » 05.01.2014. 17:35

    semka66 kirjoitti:
    miinau kirjoitti:eikö kenelläkään ole ajatuksia..
    Yritetään, Topparitappi on mennyt poikki ja moottori vääntelee läppää rajaa vasten koko voimallaan. Aikansa rutisee siellä ja sitten läppäakseli hajoaa. Sisäkiertoa ei Suomen oloissa edes koskaan tarvitse.

    Minulla ilmastoinnin kompura lähtee aina kylmänä heti päälle, mutta puolentunnin ajon jälkeen ei enää ilman että antaa kumivasaralla laakia.

    Olen pohtinut, kun siellä on prikka akselilla, sen jos vaihtaisi ohuempaan, niin silloin kytkinlevyt olisivat lähempänä toisiaan.

    Laitoin abikoliittimen lenkin sinne prikan tilalle ja nyt on kompura pelannut moitteetomasti jo toista vuotta. Mutta, omalla vastuulla sitten näitä minun soveltamia virityksiä voi kokeilla :D.
    EX Jeep Grand Cherokee Limited 4,7 V8 A5 -01

    rane
    Viestit: 106
    Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
    Paikkakunta: Joensuu

    Viesti Kirjoittaja rane » 05.01.2014. 21:26

    WJ:ssä voi olla raitisilmasuodatin, joka on tukossa ja jarruttaa ilman virtausta.
    Kompuran välyksen säätöä taas selittää Volvon kuvallinen ohje:
    http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0
    Subaru Outback 2,5 AT -01
    ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
    ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

    tuutila
    Viestit: 2
    Liittynyt: 27.01.2017. 21:41
    Paikkakunta: salo

    Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko

    Viesti Kirjoittaja tuutila » 16.12.2018. 15:23

    Ebaystä uudet luukut 40e ja youtuben ohjeilla vaihdoin ite muutama tunti meni, pieni dremeli leikkuri on kätevä apu ja kuumaliima paikatessa. Pienikätisyys tarpeen. Lapiokädet ei mahdu vaihtaan..

    Desert_Runner
    Viestit: 77
    Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
    Paikkakunta: Seinäjoki

    Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko

    Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 16.12.2018. 20:16

    Ei taida auttaa monellakaan ilmastointiongelmiin, mutta viime kesänä töihin lähtiessä kuului kaarteessa outoa kolinaa? Laitoin sen kartaanien tai pyöränlaakerien tai tukipuslien syyksi, kunnes töistä kotiin tullessa nahkapenkit oli perk.. kuumat! Ilmari kaput, pihalla +35C. Ihmettelin ongelmaa kun aiemmin ilmari toimi nou problems. Aineet loppu? Kattelin ilmastoinnin kytkintä ja totesin ettei mitään tapahdu. Mit vit?! Koko kytkimen jarru oli tiessään! Minä jo kyselemään josko jollain olisi niin seuraavana päivänä taas töistä kotiin tullessa huomasin ylimenosillan kevytliikenne väylällä tutun näköisen osan. Joku ohikulkija asettanut sen jarruosan siihen kadulle nätisti, eiku äkkiä nappasin mukaan, putsasin ja laitoin uudella 8.8 pultilla ja lukitteella paikalleen, ensin toki shimmailin niin lähelle jarrun kytkintä vasten kun sain ja oliko ketjumallin öljynsudin vaihtotyökalulla pidin jarrua paikallaan ja niin lujaan ku uskalsin. On pysynyt nyt puoli vuotta jo. :P

    Nyt kun on pakkaset, oon huuhdellut kuumalla vedellä lämmittimen kennon monta kertaa molempiin suuntiin. Tuntuu ainakin että lämpöä tulee vaikkei nyt niin kauheen tulista. Mutta huomasin tänään että lämpöä riittää vaikka puhallin olisi täysillä, eli oletan että kennon teho vaan loppuu yksinkertaisesti, tai ilma ei liiku riittävästi? Yleensä jos kennon vesilinja on tukossa, huomaa lämmön laantuvan kun laittaa puhaltimen täysille (hmm, suodatinta ei pitäis olla mutta en oo tutkinut asiaa..)

    Dormie
    Viestit: 68
    Liittynyt: 23.03.2015. 21:24
    Paikkakunta: Nurmijärvi

    Re: WJ/WG Grandin tyyppivika, ilmakanavien läppien akselirikko

    Viesti Kirjoittaja Dormie » 29.03.2019. 19:08

    Mulla lämppäri on myös ollut tehoton, ja oletin läppien olevan sököt. Tilasin jenkeistä alumiiniset ja ryhdyin tänään vaihtohommiin. Yllätys tuli vastaan kun sain hanskalokeron pois. Lämppärin kylki olikin jo aiemmin avattu. Teipit pois ja leikattu pala irti...läpät oli ehjät. Samaten warrelukko toimii oikein.
    Pikku testailun jälkeen huomasin, että manuaaliasennossa läpät ovat vain kokonaan auki tai kiinni. LO asennossa auki, muuten kiinni. Automaattiasennossa läpät liikkuu asteittain lämmönsäädön mukaan. Toinen huomio oli, että apukuskin puolelle tulee reippaammin ilmaa, kuin kuskin. Jotain tarttis vielä tehdä, ennenkuin liiman palikat takaisin paikoilleen, mutta mitä...
    Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
    Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
    Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel

    Kirjoita vastaus