Tuli sitten avattua laatikon öljypohja ja purettua governor body. Governor pressure solenoidin sihti oli umpitäynnä moskaa, jonka puhdistin. "Vian" löytymisestä innostuneena kuuppa kiinni ja kojiksille, tuloksetta!

Sitten perään "Sikliltä" saatu toimiva solenoidi tilalle ja uusi yritys. Ykkönen ei mene päälle ollenkaan, auto lähtee liikkeelle kakkosella ja kolmonen vaihtuu yhtä kummallisesti kuin aiemminkin. Nelonenkaan ei mene päälle, eikä OD-napista ei saa valoa päälle. Kick-down ei toimi enää ollenkaan. Ei tainnut solkku ihan olla tähän laatikkoon, vaikka sähköliitin sopikin...
Nyt kun luin antaumuksella huoltomanuaalia, niin tuli mieleen, ettei tämä sittenkin vain ole 42RE-loota?!? Eihän RH-lootassa ole governor pressure solenoid valvea eikä governor pressure sensoria, EIHÄN? Eikös siellä painetieto tule mekaanisesti...? Miten ihmeessä -93 autossa voi olla sähköinen laatikon ohjaus, kun eikös se tule vasta -96????? Mystistä on tämän vian etsiminen. Taidan tyrkätä vanhan solkun paikalleen, niin toimii loota edes jotenkin järkevästi...
No, ainakin sopiva etukardaani löytyi itämatkailureissulta, joten auto on taas nelivetoinen.
Raha ja romut rauhottaa.