Jeep KJ korotus ja pyöräkoot
paljonko laitoit clevis liftiä? Itselle tuli TNT:llä OMEN HD setti pari päivää sitten ja odottelen vielä JBA UCA:n saapumista, niin saa yhdellä kertaa laitettua. En oikein tiedä, meneekö jo liioitteluksi, kun olen haalinut 3/8" shimmit eteen + clevis mielessä ja taakse hankkinut kahdet ylimääräiset upper isolatorit/puoli. Tuliko sinulla 132 vai 132L takaiskarit?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
8-10mm clevistä olin itsekin miettinyt. sillä mennään noiden muiden murkuloiden kanssa n.23" tuntumaan, joka on kuulemma suositeltu maksimi, jollei lyhennä akseleita.Aapo kirjoitti:En mää tiiä meneekö välttämättä liiotteluksi, jos et kovin paljoa clevistä paa. Sullon kuitenki pensavehe, niin siihenhän saa vähä enempi korkoa ku tiisseliin.
Clevistä on mulla joku 8mm eli noin 16mm korotusta. Takana 132L:t, eessä vakiot.
Löysitkös muuten euroopasta 132L:n?
mitkä pyörät on alla? paukutitko pinch weldin kasaan?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
ou jee, tänään tuli JBA:n 4.5 gen ylätukivarret. Tulivat nopeasti ja halvalla rahdilla Suomeen, mutta uuden nettitullausjärjestelmän vuoksi seisoivat melkein saman ajan Vantaan tullipostissa kuin matkasivat merien yli (oman sähläilyni johdosta).
Itse tukivarret on vakuuttavan tuhdit, irroitettavilla & rasvattavilla palloilla. Jos palloihin tulee murhetta, saa tukivarsiin uudet pallot n.30€ kpl hintaan, eikä tarvitse koko tukivartta irroittaa/vaihtaa.
Nyt alkaa olla pikku hiljaa kaikki palikat korotusta varten kasassa ja pitää vain löytää sopiva ajankohta alle laittoon.
Itse tukivarret on vakuuttavan tuhdit, irroitettavilla & rasvattavilla palloilla. Jos palloihin tulee murhetta, saa tukivarsiin uudet pallot n.30€ kpl hintaan, eikä tarvitse koko tukivartta irroittaa/vaihtaa.
Nyt alkaa olla pikku hiljaa kaikki palikat korotusta varten kasassa ja pitää vain löytää sopiva ajankohta alle laittoon.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
Kannattaa soitella suoraan liikkeisiin, niin antavat tingityn päivän hinnan.cherokee02 kirjoitti:Näytti OME:n 2" sarja "4x4 Palvelun" -sivuilla olevan reilut 1100 euroa. Vinkkejä edullisempiin paikkoihin tilata? Muita hyviä ja mielellään edullisempia vaihtoehtoja?
Itse tilasin tuolta --> http://jeepinbyal.com/
Kotimaasta olisin mielelläni kyllä ostanut, vaan ei tuolloin löytynyt 132L takaiskaria.
Niin joo, OME ei tee KJ:hin kuin +40mm sarjaa...kaikki mikä menee tuon yli on lisäpalikoilla ja kikoilla aikaansaatua (vaikkakin korotus on tapauskohtaisesti enemmän kuin tuo luvattu +40, riippuen kuinka jäykät OMEn jouset laittaa ja kuinka paljon on alkuperäinen jousi kerennyt jo löystyä.
Edit: muita vaihtoehtoja on mm. OME HD jouset + Bilstein iskarit, jonka saa Suomeen n.700-750€ muistaakseni.
Renegade -nimimerkiltä voi kysellä H&R +50mm jousisetin kokemuksista KJ:ssä. Noita H&R jousia taitaa saada kierroksen n.250€ Saksan Ebaysta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
Puhuvat kuitenkin noilla suomalaisilla saiteilla OMEn sarjan kohdalla 2" korotuksesta, taitaa olla "noin" mittoja. Noissa Jeepinbyal.comin before ja after kuvissa on vaikea edes nähdä eroa tolla 1,5" korotuksella...vaikken todellakaan mitään massiivista muutosta haekkaan, niin palikkaa pitäisi ilmeisesti lisäksi laittaa peliin.
Mites noi pelkät palikkakitit toimii, onko kokemusta miten ajokäytös muuttuu vai muuttuuko mitenkään?
Mites noi pelkät palikkakitit toimii, onko kokemusta miten ajokäytös muuttuu vai muuttuuko mitenkään?
http://www.arbusa.com/uploads/PDF/acces ... ertyKJ.pdf
1.5" on nimelliskorotus ja todellinen riippuukin sitten seikoista, jotka edellisessä viestissä mainitsin.
Itse pysyisin visusti erossa noista pelkistä palikka korotuksista. Jos halvalla haluaa KJ:ta nostaa, niin tee/teetä tuollainen shimmilevy eteen iskarin kiinnityksen ja rungon väliin --> http://www.ifsjeepers.com/phpBB3/viewto ... ?f=24&t=33
tai tilaa semmoiset Amerikoista (60usd rahteineen) ei tullia ei alvia.
Sitten etuiskareiden alakiinnitystä hieman korotat (ns. clevis lift) --> http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... .php?t=168
Taakse laitat pari ylimääräistä ylempää jousen kumityynyä, jotka saattavat löytyä edullisesti romuttamoilta, tai tilaat ulkomailta (mm. jenkissä n. 12.5usd/kpl, kun taas suomen merkkiliikkeessä n.75-80e/pari).
näillä toimenpiteillä saa ehkä n.1.5" korotusta.
1.5" on nimelliskorotus ja todellinen riippuukin sitten seikoista, jotka edellisessä viestissä mainitsin.
Itse pysyisin visusti erossa noista pelkistä palikka korotuksista. Jos halvalla haluaa KJ:ta nostaa, niin tee/teetä tuollainen shimmilevy eteen iskarin kiinnityksen ja rungon väliin --> http://www.ifsjeepers.com/phpBB3/viewto ... ?f=24&t=33
tai tilaa semmoiset Amerikoista (60usd rahteineen) ei tullia ei alvia.
Sitten etuiskareiden alakiinnitystä hieman korotat (ns. clevis lift) --> http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... .php?t=168
Taakse laitat pari ylimääräistä ylempää jousen kumityynyä, jotka saattavat löytyä edullisesti romuttamoilta, tai tilaat ulkomailta (mm. jenkissä n. 12.5usd/kpl, kun taas suomen merkkiliikkeessä n.75-80e/pari).
näillä toimenpiteillä saa ehkä n.1.5" korotusta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Noihin varusteltuihin ja painavampiin kulkineisiin kannattaa kysästä jousia Vallilan takomosta (http://www.vallilantakomo.fi/)
Töissä kun varustellaan noita autoja ja painot kasvaa niin tuolla käynti on saanu auton takaisin ryhtiin ja ajettavuus toimimaan. Saa myös kaikenlaisia jousia mittatilauksesta. VW LT:n päällekkin tehty matkaaja sai uudet jouset paljon halvemmalla tuolta kuin merkkiliikkeestä ja tyytyväinen olen ollu.
Varmaan saa korotussarjaankin teetettyä varaosaks jousia..
Töissä kun varustellaan noita autoja ja painot kasvaa niin tuolla käynti on saanu auton takaisin ryhtiin ja ajettavuus toimimaan. Saa myös kaikenlaisia jousia mittatilauksesta. VW LT:n päällekkin tehty matkaaja sai uudet jouset paljon halvemmalla tuolta kuin merkkiliikkeestä ja tyytyväinen olen ollu.
Varmaan saa korotussarjaankin teetettyä varaosaks jousia..
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09.01.2011. 11:07
- Paikkakunta:
Alv = 23% ja en muista tarkkaan mitä ottavat tullia...oliskohan n.3.5%cherokee02 kirjoitti:OMEn 1,5" setti näytti olevan 745 dollaria, näyttäisi tekevän reilut 500 euroa tän hetken kurssilla. Paljonko on tullut rahtia (ja tuleeko veroa) tuohon päälle?
Rahti on oman maun mukaan, mutta halvimmillaan taisi olla 75usd TNT:llä tuoden. Noi alvit tulee koko lähetyksen päälle (sis. myös rahtikulut).
Omalla kohdalla taisi olla hiukan päälle 800€ kaikkinensa OME -sarja + parit "upper isolator" -lätkät.
Jos tuolta (JBA:lta) tilaat, niin laita samaan tilaukseen Teraflexin joustonrajoittimet eteen ja nuo isolator -lätkät taakse, mikäli aiot yli 1,5" nostaa. Kannattaa myös harkita 132L takaiskaria 132:n sijaan (jos on tarkoitus korottaa lisäpaloilla enemmän ja metsässäkin "venytellä").
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Tuolta tilasin H&R jouset: (en siis ebaystä)
http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba
Hinta 236,90 +28,50 rahti. Viikossa tuli työpaikan ovelle.
Ei ole jousista mitään pahaa sanottavaa. Mitta pyörän navasta lokariin kasvoi noin 50mm, vaikka nimellinen on 40mm. Noita saa vain yhtä jäykkyyttä. Veikkaan, että se on suunniteltu diesel mallia silmällä pitäen. Saksalaisethan ajaa paljon dieselillä. Kyllä ne vähintään yhtä jäykiltä tuntuu kuin alkuperäiset.
Ihan Saksalaista laatutyötä ovat. Iso hintaero esim OME:n jousii selittyy varmasti tuotantomäärillä. H&R tekee valtavasti madallus/korotus -jousia lähes kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.
Mutta ymmärrän kyllä jos joku haluaa hifistellä ja tilata spesiaalimpaa tavaraa
Tunteellahan näissä asioissa mennään.
http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba
Hinta 236,90 +28,50 rahti. Viikossa tuli työpaikan ovelle.
Ei ole jousista mitään pahaa sanottavaa. Mitta pyörän navasta lokariin kasvoi noin 50mm, vaikka nimellinen on 40mm. Noita saa vain yhtä jäykkyyttä. Veikkaan, että se on suunniteltu diesel mallia silmällä pitäen. Saksalaisethan ajaa paljon dieselillä. Kyllä ne vähintään yhtä jäykiltä tuntuu kuin alkuperäiset.
Ihan Saksalaista laatutyötä ovat. Iso hintaero esim OME:n jousii selittyy varmasti tuotantomäärillä. H&R tekee valtavasti madallus/korotus -jousia lähes kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.
Mutta ymmärrän kyllä jos joku haluaa hifistellä ja tilata spesiaalimpaa tavaraa

Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Renegade kirjoitti:Tuolta tilasin H&R jouset: (en siis ebaystä)
http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba
Hinta 236,90 +28,50 rahti. Viikossa tuli työpaikan ovelle.
Ei ole jousista mitään pahaa sanottavaa. Mitta pyörän navasta lokariin kasvoi noin 50mm, vaikka nimellinen on 40mm. Noita saa vain yhtä jäykkyyttä. Veikkaan, että se on suunniteltu diesel mallia silmällä pitäen. Saksalaisethan ajaa paljon dieselillä. Kyllä ne vähintään yhtä jäykiltä tuntuu kuin alkuperäiset.
Ihan Saksalaista laatutyötä ovat. Iso hintaero esim OME:n jousii selittyy varmasti tuotantomäärillä. H&R tekee valtavasti madallus/korotus -jousia lähes kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.
Mutta ymmärrän kyllä jos joku haluaa hifistellä ja tilata spesiaalimpaa tavaraaTunteellahan näissä asioissa mennään.
Periaatteessahan Omen jouset maksaa saman kuin nuo H&R (80usd/kpl), mutta täällä Suomessa tilanne muuttuukin sitten voimakkaasti verotus, ym. johtuvista syistä.
Juu, tunteella näitä touhutaan, ja joskus jopa taikauskollakin

Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!