V8 XJ:n keulalle?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Samikoo
Viestit: 44
Liittynyt: 20.10.2009. 18:44
Paikkakunta: Petäjävesi

V8 XJ:n keulalle?

Viesti Kirjoittaja Samikoo » 14.05.2011. 18:41

Terve!

Simppeli asia, mutta vastausta en tahdo löytää.

Eli mikä on tarkalleen ottaen Cherokeen 4.0l koneen tilavuus?

Mielellään jos jollakulla olisi tarkat mitat iskulle ja poraukselle, ja vieläpä sellaisessa muodossa että katsastusmieskin ne uskoo, olisin kovin kiitollinen.

Netistä löytyy kyllä mittoja, mutta kun joka paikassa on eri mitat. Tämä menee nyt niin tarkalle, että on ihan parista kuutiosentistä kiinni.

Myöhemmin kerron mikä on homman juju.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Samikoo, muokattu yhteensä 23 kertaa

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 15.05.2011. 21:19

mahtaisko tuolta löytyä kaivattua tietoa --> http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Jeep_engines
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 16.05.2011. 11:39

Ei taida katsastusmies ihan Wikipediaa uskoa? :)

Jeep.com:n kautta voisi saada tilattua auton alkuperäisen käyttöohjeen, olisiko sellaisessa riittävän tarkkoja tietoja technical specifications-kohdassa? Luulisi katsastusmiehenkin uskovan auton valmistajan speksejä? Ongelmana tuossa vaan se että PDF-versioita ei alle vuosimallin 2004 autoista saa ladattua vaan pitäisi tosiaan erikseen tilata painettu kirjanen. Tietenkin, jos jollakulla täällä on vastaavan vuosimallin ohjekirja tai muuta vastaavaa valmistajan omaa teknistä dataa jo olemassa niin säästynee tilaamisen vaivalta..? Tai uskoisiko katsuri jotain kolmannen osapuolen (Haynes tms.) korjausmanuskaa? Niitä nyt luulisi ainakin löytyvän, jos sellaista pidetään vain tarpeeksi uskottavana lähteenä.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

kmarkkuvv
Viestit: 66
Liittynyt: 22.10.2009. 14:18
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja kmarkkuvv » 16.05.2011. 18:02

Toni S. kirjoitti:Ei taida katsastusmies ihan Wikipediaa uskoa? :)

Jeep.com:n kautta voisi saada tilattua auton alkuperäisen käyttöohjeen, olisiko sellaisessa riittävän tarkkoja tietoja technical specifications-kohdassa? Luulisi katsastusmiehenkin uskovan auton valmistajan speksejä?.
Kävelin talliin, avasin hanskalokeron,etsin käsiini kauniin sinikantisen opuksen nimeltään "Omistajan käsikirja". katsoin kohdasta sisällysluettelo;
Tekniset tiedot: Sivu 45. Pientä plarailua ja kas sivu 45:

6-Syl rivimoottori:
-Syl.läpimitta mm 98,4
-Iskunpituus mm 86,7
-Syl. tilavuus, l 4,0 (
Tarkasti ottaen siis 3955,946650280710 kuutiosenttiä)

Luulisi muillakin kyseistä opusta hanskalokerosta löytyvän.

M Arkku
XJ 4.0 HO -92
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88

Ja käyttis

Samikoo
Viestit: 44
Liittynyt: 20.10.2009. 18:44
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Samikoo » 16.05.2011. 18:46

Kiitoksia!

Tarkoitus tässä oli selvittää voisiko omaan kotteroon kammeta Chevyn 305:n keulalle. Vastaus on siis jyrkkä ei.

3955 x 1.25 = 4943,75

Fordin 302 on wikipedian mukaan 4942cc, eli siinä olisi vielä toivoa.
Toisen lähteen mukaan poraus 101.6mm ja isku 76mm, eli 4929cc.

Painojen ja tehojen suhteen ei kummassakaan ole ongelmaa.

Mistä muuten löytyisi "virallinen" tieto Jeepin kutosen painosta? Vai onko katsastusmiehillä ollut tapana käyttää maalaisjärkeä? Jolloin esim. netistä hankitut lähteet riittäisivät?
Edit: Vastaan itse itselleni, voi käyttää netistä kaivettuja painoja. Varsinkin jos esittää useamman eri lähteen. Tämä varmistettu konttorilta.

Kirjoita vastaus