WJ -01 Käynnistys häiriö.
WJ -01 Käynnistys häiriö.
Missä vois olla vika.
Joskus kun yrittää startata niin eipä kone pyörähäkkään (kaikki valot,hehkut toimii) yleensä lähtee ku siirrän vaihteen P:stä N kohdalle?
Mutta ei joskus lähe sittekään, käytää avainta pois nii lähtee melkein aina ekalla.
Onko virtalukko sökö vai jokin "vaihteen asennon tunnistin"?
Joskus kun yrittää startata niin eipä kone pyörähäkkään (kaikki valot,hehkut toimii) yleensä lähtee ku siirrän vaihteen P:stä N kohdalle?
Mutta ei joskus lähe sittekään, käytää avainta pois nii lähtee melkein aina ekalla.
Onko virtalukko sökö vai jokin "vaihteen asennon tunnistin"?
Luultavimmin starttimoottori alkaa olla tiensä päässä. Tietysti vika vai olla virtalukossa / vaihteen tunnistimessakin, mutta taitaa olla aika paljon harvinaisempaa.
Mulla ainakin oli samanlaisia oireita vanhemman GC:n kanssa, että aina välillä ei startannut ja aluksi tuntui että vaihteen vaihtelu tai avaimen poistaminen tai pieni ratin kääntely korjasi ongelman. Lopulta se ei kerran enää suostunut lähtemään ollenkaan käyntiin joten oli pakko tutkia tarkemmin ja totesin että P:llä ja N:llä käynnistettäessä konehuoneesta kuului (ilmeisesti startin solenoidin?) naksahdus, muilla vaihteilla ei. Päättelin siitä että tuo vaihteen tunnistin toimii oikein ja vika on startissa. Sain auton vielä käyntiin kun pistin virrat päälle ja ruuvimeisselillä kävin yhdistämässä solenoidin navat auton alta ja startin vaihdon jälkeen on taas toiminut hyvin.
Jos mitään naksahdustakaan ei kuulu niin kannattaa varmaankin tutkia vähän tarkemmin ennenkuin alkaa starttia vaihtamaan.
Mulla ainakin oli samanlaisia oireita vanhemman GC:n kanssa, että aina välillä ei startannut ja aluksi tuntui että vaihteen vaihtelu tai avaimen poistaminen tai pieni ratin kääntely korjasi ongelman. Lopulta se ei kerran enää suostunut lähtemään ollenkaan käyntiin joten oli pakko tutkia tarkemmin ja totesin että P:llä ja N:llä käynnistettäessä konehuoneesta kuului (ilmeisesti startin solenoidin?) naksahdus, muilla vaihteilla ei. Päättelin siitä että tuo vaihteen tunnistin toimii oikein ja vika on startissa. Sain auton vielä käyntiin kun pistin virrat päälle ja ruuvimeisselillä kävin yhdistämässä solenoidin navat auton alta ja startin vaihdon jälkeen on taas toiminut hyvin.
Jos mitään naksahdustakaan ei kuulu niin kannattaa varmaankin tutkia vähän tarkemmin ennenkuin alkaa starttia vaihtamaan.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
startti
Mulla on pari ZJ-Grandia joissa on on ollut samoja ongelmia ja tuossa -93:ssa ongelma on selkeästi laatikon kytkimellä. Edellinen omistaja siihen oli jo startin turhaan vaihtanutkin...
Peli starttaa yleensä niinkuin pitääkin ja toisinaan sitten ei taas muuten kuin nakkaamalla äNnälle.
Toisessa, -94:ssa, ongelma oli virtalukossa: lukkosylinterin päästä oli lohjennut pieni alumiinin pala ja se killui lukon sisällä. Välillä starttasi niinkuin pitääkin ja välillä ei muuten kuin startin päästä. Uudella lukkosylinterillä homma alkoi pelaamaan niinkuin pitääkin.


Toisessa, -94:ssa, ongelma oli virtalukossa: lukkosylinterin päästä oli lohjennut pieni alumiinin pala ja se killui lukon sisällä. Välillä starttasi niinkuin pitääkin ja välillä ei muuten kuin startin päästä. Uudella lukkosylinterillä homma alkoi pelaamaan niinkuin pitääkin.
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
siffo kirjoitti:Luultavimmin starttimoottori alkaa olla tiensä päässä. Tietysti vika vai olla virtalukossa / vaihteen tunnistimessakin, mutta taitaa olla aika paljon harvinaisempaa.
Mulla ainakin oli samanlaisia oireita vanhemman GC:n kanssa, että aina välillä ei startannut ja aluksi tuntui että vaihteen vaihtelu tai avaimen poistaminen tai pieni ratin kääntely korjasi ongelman. Lopulta se ei kerran enää suostunut lähtemään ollenkaan käyntiin joten oli pakko tutkia tarkemmin ja totesin että P:llä ja N:llä käynnistettäessä konehuoneesta kuului (ilmeisesti startin solenoidin?) naksahdus, muilla vaihteilla ei. Päättelin siitä että tuo vaihteen tunnistin toimii oikein ja vika on startissa. Sain auton vielä käyntiin kun pistin virrat päälle ja ruuvimeisselillä kävin yhdistämässä solenoidin navat auton alta ja startin vaihdon jälkeen on taas toiminut hyvin.
Jos mitään naksahdustakaan ei kuulu niin kannattaa varmaankin tutkia vähän tarkemmin ennenkuin alkaa starttia vaihtamaan.
Tuli pikku työ keikka niin ei pääsyt vastailemmaan heti.

Mutta jos se tarttaa kun yhdistät navat nii eikö sillon pitä olla solenoidi/solenoidinkäret rikki?
Pystyykö tähän vaihtaan niitä itte vai pitääkö ostaa koko startti.
Mun enolla Lantikassa teki samaa että välillä ei tartannut mutta starttimoottoria kolistelemalla lähti käyntiin ja se osti sitte siihen solenoidin käret ja vika loppu siihen.
Ja jos joutuu koko stratin vaihtaan niin minkälainen operaatio se on?
Saako ite vaihettua?
Auts... Startti on kiinni koneen kuljettajan puolella kolmella ruuvilla ja se on ihan Boschin startti, periaatteessa saa solenoideja, mutta en tiedä mistä helpoiten/halvimmalla!! Uusia startteja saadaan tilaamalla, eli tuo: http://www.jamant.fi/startti-cro56041563aa-p-2194.htmlJeepp kirjoitti:3.1 TD ja vuosimalli 2001JAMANT kirjoitti:Jeepp, millä koneella toi on, siitä riippuu osien saanti ja startin vaihtotyö??
automaati
Ensin kannattaa kumminkin mitata, tuleeko startille sähköt, jos ei tule, vika on jossain muualla!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jep, se mittaaminen saatta olla aika hankalaa, kun se tekee sitä aika harvoin ettei käynnisty, yleensä sillon kun oot kaupan pihallaJAMANT kirjoitti:Auts... Startti on kiinni koneen kuljettajan puolella kolmella ruuvilla ja se on ihan Boschin startti, periaatteessa saa solenoideja, mutta en tiedä mistä helpoiten/halvimmalla!! Uusia startteja saadaan tilaamalla, eli tuo: http://www.jamant.fi/startti-cro56041563aa-p-2194.htmlJeepp kirjoitti:3.1 TD ja vuosimalli 2001JAMANT kirjoitti:Jeepp, millä koneella toi on, siitä riippuu osien saanti ja startin vaihtotyö??
automaati
Ensin kannattaa kumminkin mitata, tuleeko startille sähköt, jos ei tule, vika on jossain muualla!!!

Ei viittis kaupa pihalla syöksyä auton alle rappaa mootttoria


Sitten kun rahatilanne antaa myöten niin stratti tilaukseen, Verottkin tulivat nytteen vaja 800€

Se tässä huolettaa eniten että jos oon jossakin tiettömän taipaleen päässä ja auto lakkaapi käynnistymästä niin ollaa kusessa

Kuulostaa neutral safety switch -vialta!!Jeepp kirjoitti:Taas Jeeppi tonttuili... ei kuulu mitää naksumista mistään kun se ei tarttaa,
vaikka kuin kauan uritin vaihe P asennossa mutta ei, ja heti ku laiton N nii joha lähti käymää..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mä yritän selvittää alkuviikosta, missä se katkaisija on, kun en nyt ulkoa muista!!Jeepp kirjoitti:Eli mitä mun pitäs tehä?JAMANT kirjoitti:Kuulostaa neutral safety switch -vialta!!Jeepp kirjoitti:Taas Jeeppi tonttuili... ei kuulu mitää naksumista mistään kun se ei tarttaa,
vaikka kuin kauan uritin vaihe P asennossa mutta ei, ja heti ku laiton N nii joha lähti käymää..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26.06.2010. 8:41
- Paikkakunta: Askola
Täällä kans starttiongelma...
Mulla siis -01 WJ, 3.1 diesel ja nyt viikon verran v**tuillu startatessa. Ongelma on vain kylmänä käynnistettäessä, eli sahaa ja sahaa, mut mitään ei tapahdu. Lähtee noin kolmen yrityksen jälkeen ja joutuu hieman pumppaamaan kaasua. Mutta jos on vaikka ajanut puolikin kilometriä ja kone hieman lämmennyt, niin mitään käynnistymisongelmaa ei ole... Eikä sillä ole vaikutusta onko silmässä P vai N.
(Seuraavaksi kokeilen et, onko webaston käytöllä sama vaikutus kuin ajolämpimällä koneella...ihan vaan piruuttani testaan..
)
Eli mistäpäin kannattais vianetsintä aloittaa? Vielä en oo kerinny konepeltiä aukasemaan, parin päivän päästä alkaa loma, ni sitten kerkii perehtymään tähän tarkemmin...
Kiitoksia jo etukäteen jos joku osais valaista asiaa...
(Seuraavaksi kokeilen et, onko webaston käytöllä sama vaikutus kuin ajolämpimällä koneella...ihan vaan piruuttani testaan..

Eli mistäpäin kannattais vianetsintä aloittaa? Vielä en oo kerinny konepeltiä aukasemaan, parin päivän päästä alkaa loma, ni sitten kerkii perehtymään tähän tarkemmin...
Kiitoksia jo etukäteen jos joku osais valaista asiaa...

-Vikakoodit
-Hehkut ( ei paha vaihtaa vaikka pihalla )
-Ilmavuodot
*PA-suodattimen jalassa se muovikorkki siinä päällä vuoti ainakin KJ Cherokeessa ja kaverin 3.1TD WJ:ssä.
Siinä noin alkuun..
Tämä ainakin sai luettua kaverin 3.1TD WJ:n vikakoodit moottorista ja automaattilaatikosta
-Hehkut ( ei paha vaihtaa vaikka pihalla )
-Ilmavuodot
*PA-suodattimen jalassa se muovikorkki siinä päällä vuoti ainakin KJ Cherokeessa ja kaverin 3.1TD WJ:ssä.
Siinä noin alkuun..
Tämä ainakin sai luettua kaverin 3.1TD WJ:n vikakoodit moottorista ja automaattilaatikosta