Jeep KJ korotus ja pyöräkoot
Tarkoitatteko slidereilla niitä sivuputkia? Mulla ne on ainakin melko paksua putkea, vähintään 3mm. Tosin vaan hopeaksi maalattua räkärautaa, nyt jo umpi ruosteessa 5 vuotta vanhassa autossa. Painavatkin kuin synti. Käytin niitä syksyllä irti kun hiosin ja maalasin ne, mutta nyt ne on jo uudestaan ruosteessa. Taidan ottaa kokonaan pois tai tehdä rosterista uudet. Pohjapanssaritkin on aika tuhdin tuntuiset. Noi on kaikki ollut uudesta saakka. Kuuluu renegade varustukseen.
Laitoin muuten takajouset tänään. Nyt on peräpää pystyssä. Jätin etupään huomiseksi. Siinä taitaakin olla enemmän haastetta. Voin koittaa laittaa kuvia sitten kun olen saanut kaikki jouset paikalle ja auton pestyä.
Laitoin muuten takajouset tänään. Nyt on peräpää pystyssä. Jätin etupään huomiseksi. Siinä taitaakin olla enemmän haastetta. Voin koittaa laittaa kuvia sitten kun olen saanut kaikki jouset paikalle ja auton pestyä.
niin
Paljonko sulla Renegade on general grappereis ilmaa...2,5kg?
Siis maantieajossa. Mulla on 225/75 16 suomi -kummit ja ilmaa tämä mainittu määrä. Edelliset kummit oli 245/70 16 pirellin scorpionit ja olivat näitä grappereita hiljaisemmat. Taisi mennä ohi aiheen koko jupina.
Siis maantieajossa. Mulla on 225/75 16 suomi -kummit ja ilmaa tämä mainittu määrä. Edelliset kummit oli 245/70 16 pirellin scorpionit ja olivat näitä grappereita hiljaisemmat. Taisi mennä ohi aiheen koko jupina.
Tässä muuten keskustelua tuosta uusien autojen korotuksesta toisella nettifoorumilla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt.
Kyllä tuolla näyttää ihan katsastusasemalla työtään tekevä heppu väittävän että TÜV-hyväksyntä ei ole vaatimus auton korotussarjassa. (Madallussarjoja kohtaan tosiaan tiukemmat säännöt, ja ilmeisesti osa katsastajista tulkitsee samoja sääntöjä korotussarjojenkin kohdalla - vaikka kyseisessä tekstissä kyllä puhutaan ihan yksiselitteisesti pelkästään ajoneuvon madaltamisesta.) Tämä siis tilanne viestin päivämäärällä 05.05.2010.
Juuei, mutta kun vaihdetaan tukivarsia niin niistä pitääkin olla hyväksyntäpaperit. Sehän tässä tuon munkin korotusproggiksenikin sitten tappoi. Katsotaan nyt vielä, kunhan saan taas rahaa kasaan niin tutkin asiaa uudestaan. Nyt menee kaikki omat ja varastetut muualle.Toni S. kirjoitti:Kyllä tuolla näyttää ihan katsastusasemalla työtään tekevä heppu väittävän että TÜV-hyväksyntä ei ole vaatimus auton korotussarjassa.

Kipu on vain tunne
Minkälaisilla jousipuristimilla noita KJ:n etujousia olisi hyvä painaa kasaan? Kierteet on niin tiuhassa että väliin taitaa olla paha saada mahtumaan normaalien jousipuristenten "kynsiä".
Mites muuten noissa etuiskareissa riittää pituus korotussarjan kanssa, kun esim. OMEn iskaritkaan eivät taida olla edes sen pitemmät kuin vakiot?
Mites muuten noissa etuiskareissa riittää pituus korotussarjan kanssa, kun esim. OMEn iskaritkaan eivät taida olla edes sen pitemmät kuin vakiot?
Mulle laitettiin etujouset korjaamolla. Niillä oli joku spesiaali puristin ja silläkin oli kuulemma hiukan tappelemista. Takajouset laitoin itse.Aapo kirjoitti:Minkälaisilla jousipuristimilla noita KJ:n etujousia olisi hyvä painaa kasaan? Kierteet on niin tiuhassa että väliin taitaa olla paha saada mahtumaan normaalien jousipuristenten "kynsiä".
Vakioiskarit kelpasi ainakin katsastusmiehelle.
Katsastusmies mittasi korkeuden renkaan keskiöstä lokasuojaan. Ja merkkasi rekisteriotteeseen edessä 510mm, takana 520mm. Ei tullut mitattua korkeutta ennen korotusta. Netistä löysin että sen pitäisi olla noin 18"(457mm) edessä ja 18.5"(470mm) takana. Eli sen mukaan olisi nyt noin 50mm korkeampi kuin vakio KJ. Lopputulokseen vaikuttaa varmaan myös moottori ja varusteet.Aapo kirjoitti:Ootkos mittaillut paljonko nousi? Kelpasiko katsurille se netistä tulostettava TUV vai saitko sarjan mukana jokun oikein leimatun paperin?
245/70R16 Grabbereista tulee vielä noin sentti lisää korkeutta mutta sehän ei näy tuossa mittauksessa kun mitataan renkaan keskiöstä lokariin.
Netistä tulostettu TUV kelpasi. Sarjan mukana tuli myös sama, mutta se oli tulostettu 4 sivua yhdelle paperille, niin eihän siitä saanut selvääkään ilman suurennuslasia.