Jeep KJ korotus ja pyöräkoot

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 30.03.2010. 22:24

Tarkoitatteko slidereilla niitä sivuputkia? Mulla ne on ainakin melko paksua putkea, vähintään 3mm. Tosin vaan hopeaksi maalattua räkärautaa, nyt jo umpi ruosteessa 5 vuotta vanhassa autossa. Painavatkin kuin synti. Käytin niitä syksyllä irti kun hiosin ja maalasin ne, mutta nyt ne on jo uudestaan ruosteessa. Taidan ottaa kokonaan pois tai tehdä rosterista uudet. Pohjapanssaritkin on aika tuhdin tuntuiset. Noi on kaikki ollut uudesta saakka. Kuuluu renegade varustukseen.

Laitoin muuten takajouset tänään. Nyt on peräpää pystyssä. Jätin etupään huomiseksi. Siinä taitaakin olla enemmän haastetta. Voin koittaa laittaa kuvia sitten kun olen saanut kaikki jouset paikalle ja auton pestyä.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 02.04.2010. 0:14

Paljonko sulla Renegade on general grappereis ilmaa...2,5kg?
Siis maantieajossa. Mulla on 225/75 16 suomi -kummit ja ilmaa tämä mainittu määrä. Edelliset kummit oli 245/70 16 pirellin scorpionit ja olivat näitä grappereita hiljaisemmat. Taisi mennä ohi aiheen koko jupina.

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 09.04.2010. 14:37

Euromasterilla laittoivat 3 kiloa, mutta tiputin itse noin 2.8 kiloon. On sekin yläkantissa kun ohjekirjan mukaan pitäisi olla 2.3.

Nyt on ollut jousetkin jo vähän aikaa alla. Mitenhän tänne sais liitettyä kuvan?

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 06.05.2010. 12:43

Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt.
Tässä muuten keskustelua tuosta uusien autojen korotuksesta toisella nettifoorumilla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71678

Kyllä tuolla näyttää ihan katsastusasemalla työtään tekevä heppu väittävän että TÜV-hyväksyntä ei ole vaatimus auton korotussarjassa. (Madallussarjoja kohtaan tosiaan tiukemmat säännöt, ja ilmeisesti osa katsastajista tulkitsee samoja sääntöjä korotussarjojenkin kohdalla - vaikka kyseisessä tekstissä kyllä puhutaan ihan yksiselitteisesti pelkästään ajoneuvon madaltamisesta.) Tämä siis tilanne viestin päivämäärällä 05.05.2010.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Jere
Viestit: 55
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 06.05.2010. 12:53

Toni S. kirjoitti:Kyllä tuolla näyttää ihan katsastusasemalla työtään tekevä heppu väittävän että TÜV-hyväksyntä ei ole vaatimus auton korotussarjassa.
Juuei, mutta kun vaihdetaan tukivarsia niin niistä pitääkin olla hyväksyntäpaperit. Sehän tässä tuon munkin korotusproggiksenikin sitten tappoi. Katsotaan nyt vielä, kunhan saan taas rahaa kasaan niin tutkin asiaa uudestaan. Nyt menee kaikki omat ja varastetut muualle. :roll:
Kipu on vain tunne

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 07.05.2010. 9:34

Onko tukivarsi englanniksi control arm vai jotain muuta? (Juu, minulla välillä vähän termit hukassa kun välillä luen asioista englanniksi ja välillä suomeksi... :roll: )
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 08.05.2010. 22:44

Onhan se.

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 11.05.2010. 9:11

Nihk.

Sitten seuraava kriittinen kysymys lieneekin se että kuinkakohan helposti nuo huomaavat jos sellaisia menee vaihtamaan...
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 12.05.2010. 0:38

Kuis paljon näkö eroa orikinelliin?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 12.05.2010. 8:29

Olisivathan nuo reilusti tukevampia... Originaali on aikamoinen rimpula tuon rinnalla.

Kuvassa oikealla:

Kuva
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 28.05.2010. 13:23

Minkälaisilla jousipuristimilla noita KJ:n etujousia olisi hyvä painaa kasaan? Kierteet on niin tiuhassa että väliin taitaa olla paha saada mahtumaan normaalien jousipuristenten "kynsiä".

Mites muuten noissa etuiskareissa riittää pituus korotussarjan kanssa, kun esim. OMEn iskaritkaan eivät taida olla edes sen pitemmät kuin vakiot?

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 28.05.2010. 13:29

Tuli tänään vihdoin käytyä myös konttorilla muutoskatsastamassa nuo jouset (H&R +40mm), samalla kertaa määräaikaiskatsastuksen kanssa.
Ei tullut mitään mutinoita. TUV lapun halusivat nähdä. Oli myös suuntauslappu hanskalokerossa, mutta sitä eivät kysyneet.

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 28.05.2010. 13:37

Aapo kirjoitti:Minkälaisilla jousipuristimilla noita KJ:n etujousia olisi hyvä painaa kasaan? Kierteet on niin tiuhassa että väliin taitaa olla paha saada mahtumaan normaalien jousipuristenten "kynsiä".

Mites muuten noissa etuiskareissa riittää pituus korotussarjan kanssa, kun esim. OMEn iskaritkaan eivät taida olla edes sen pitemmät kuin vakiot?
Mulle laitettiin etujouset korjaamolla. Niillä oli joku spesiaali puristin ja silläkin oli kuulemma hiukan tappelemista. Takajouset laitoin itse.
Vakioiskarit kelpasi ainakin katsastusmiehelle.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 28.05.2010. 18:05

Ootkos mittaillut paljonko nousi? Kelpasiko katsurille se netistä tulostettava TUV vai saitko sarjan mukana jokun oikein leimatun paperin?

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 31.05.2010. 13:39

Aapo kirjoitti:Ootkos mittaillut paljonko nousi? Kelpasiko katsurille se netistä tulostettava TUV vai saitko sarjan mukana jokun oikein leimatun paperin?
Katsastusmies mittasi korkeuden renkaan keskiöstä lokasuojaan. Ja merkkasi rekisteriotteeseen edessä 510mm, takana 520mm. Ei tullut mitattua korkeutta ennen korotusta. Netistä löysin että sen pitäisi olla noin 18"(457mm) edessä ja 18.5"(470mm) takana. Eli sen mukaan olisi nyt noin 50mm korkeampi kuin vakio KJ. Lopputulokseen vaikuttaa varmaan myös moottori ja varusteet.

245/70R16 Grabbereista tulee vielä noin sentti lisää korkeutta mutta sehän ei näy tuossa mittauksessa kun mitataan renkaan keskiöstä lokariin.

Netistä tulostettu TUV kelpasi. Sarjan mukana tuli myös sama, mutta se oli tulostettu 4 sivua yhdelle paperille, niin eihän siitä saanut selvääkään ilman suurennuslasia.

Kirjoita vastaus