Huh huhhenu kirjoitti: ↑01.03.2022. 19:16Kolmeen otteeseen oon tapellu mese dieselistä suuttimia irti, kerran oli se vitonen niin kiinni että sitä sai takoo kirjaimellisesti päivän vetovasaralla, oli käjet tänynä rakkoja ja ei tainu illalla kaljatölkkikään pysyä kädessä ku senverran vapisutti.
Suuttimen ruuvi löysällä ajelin sen 100km ja annoin sikaa ja ei mihinkään.
Toisella kertaa oli helpompi paikka eli kakkonen ja kolmonen mut suuttimet oli sen verran kiinni että piti tuhota purkamalla se hattuosa ja kiertää sisälle runkoon oikee ulosvetotyökalu ja sitä vedätin sitten semmosella venakopan pohjaan nojaavalla 12mm latta kulma viritelmällä.
Ota vaan suosiolla pyyhkiämekaniikka eestä ja vedä puukkosahalla reikä siihen suuttimen päälle.
Omasta virityksestä pari kuvaa.
https://1drv.ms/u/s!AhHNP-QkWqqQgXZmiHk2ePMtI6EA
https://1drv.ms/u/s!AhHNP-QkWqqQgg9WIcE8RAQs57_C
Perseen näkönen mutta toimii, jälkiviisaana tuo reikä olis pitäny tehdä niin leveeks että jos venakoppa tarvii irrottaa niin kopan takapäässä oleva tappi mahtuu nousemaan reikään ja sitäkautta sais kopan ujutettua pois ilman vänkärin puolen mootorikorvakon pultin irrottamista.
2.7 CRD suutin ongelma
Re: 2.7 CRD suutin ongelma
Re: 2.7 CRD suutin ongelma
Tuo reiän teko taitaa olla iha Standard Procedure ainakin maailmalla.
Semmonen vielä et jos se vetovasaran kiinnitys on semmonen haarukkamallinen niin kannattaa varmistua siitä ettei se pääse ottamaan venakoppaan kiinni.
En ollut ensimmäinen enkä varmasti viimeinen joka sen venakopan halkas tuon episodin yhteydessä, se on mukavaa jos yhen suuttimen vaihdon takia saa ottaa kaikki irti
Positiivisena asiana venakopan valualu on sen verran hyvälaatusta että sitä on helppo hitsata tigillä
Ja jos sitten meinaa ostaa vetimen niin niissäkin hyvä olla tarkkana, esim tämä https://toolfin.com/mb-suuttimen-irroit ... vedin.html
Ei käy tuohon vitos koneeseen ainakaan joka suuttimelle vaikka selosteessa niin lukeekin, mesen kutos koneeseen saatto käydä mut tuossa vitosessa on hitusen eri muotonen venakopan keskisyvänne.
Ne suuttimien kiinnityspulttien reijät myös hyvä putsata niin ei halkii kansi kiriessä, perus paineilmapillillä ei tuntunu paska nousevan läheskään kokonaan, siihen taisin väsätä jostain eberin tai webaston 3mm polttoaineputkesta pätkän millä pääs reijän pohjalle.
Semmonen vielä et jos se vetovasaran kiinnitys on semmonen haarukkamallinen niin kannattaa varmistua siitä ettei se pääse ottamaan venakoppaan kiinni.
En ollut ensimmäinen enkä varmasti viimeinen joka sen venakopan halkas tuon episodin yhteydessä, se on mukavaa jos yhen suuttimen vaihdon takia saa ottaa kaikki irti
Positiivisena asiana venakopan valualu on sen verran hyvälaatusta että sitä on helppo hitsata tigillä
Ja jos sitten meinaa ostaa vetimen niin niissäkin hyvä olla tarkkana, esim tämä https://toolfin.com/mb-suuttimen-irroit ... vedin.html
Ei käy tuohon vitos koneeseen ainakaan joka suuttimelle vaikka selosteessa niin lukeekin, mesen kutos koneeseen saatto käydä mut tuossa vitosessa on hitusen eri muotonen venakopan keskisyvänne.
Ne suuttimien kiinnityspulttien reijät myös hyvä putsata niin ei halkii kansi kiriessä, perus paineilmapillillä ei tuntunu paska nousevan läheskään kokonaan, siihen taisin väsätä jostain eberin tai webaston 3mm polttoaineputkesta pätkän millä pääs reijän pohjalle.
Re: 2.7 CRD suutin ongelma
Ihan surutta vaan tarpeeksi iso huoltoluukku.

Mulla oli purkuauto josta irrottelin kannen huoltoluukkuun. Muutamalla ruuvilla ja sikaliimalla kiinni.
Lasinpyyhkimien tuen jätin irtopalaan.

-Timppa
Mulla oli purkuauto josta irrottelin kannen huoltoluukkuun. Muutamalla ruuvilla ja sikaliimalla kiinni.
Lasinpyyhkimien tuen jätin irtopalaan.
-Timppa